کد خبر: 620615
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
انتقاد رئیس مجمع نمایندگان کردستان از معرفی‌نشدن استاندار
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از معرفی نشدن استاندار جدید کردستان و رکود فعالیت‌های توسعه‌ای انتقاد کرد.
سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با جوان در سنندج افزود: عدم انتخاب استاندار کردستان منجر به تعطیلی و بلاتکلیفی فعالیت‌ها در بخش‌‌های مختلف شده است.

وی درباره روند توسعه کردستان در دولت یازدهم و ارزیابی این دولت در زمینه توان استفاده از ظرفیت‌های موجود، بیان کرد: تاکنون در دولت یازدهم اتفاق خاصی نیفتاده و این استان در شروع دولت یازدهم تا امروز در تعطیلی به سر می‌برد.

به گفته وی، بلاتکلیفی مدیریتی و عدم انتخاب یا تثبیت استاندار منجر به تعطیلی و بلاتکلیفی استانو نارضایتی مردم شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس نهم با تأکید بر روند سریع انتخاب استاندار، گفت: برای توسعه کردستان لازم است بحث انتخاب استاندار و برنامه‌هایی که استاندار انتخابی در دولت یازدهم دارد سریعا مشخصشود تا بتواناستان را رو به سمت توسعه کمی و کیفی پیش برد.

بیاتیان در خصوص انتخاب استاندار و نظر نمایندگان استان نیزگفت: انتخاب استاندار حق دولت است اما مجمع نمایندگان استان همدر این زمینه پیشنهادهایی ارائه داده‌اند.

بیاتیانخاطرنشان کرد: شناخت نسبت به استان و داشتن برنامه، باور به توسعهو تعهد بهمردم در راستای بکارگیریظرفیت‌هایبالقوه استان در تمام ابعاد علی‌الخصوص در بعد اقتصادی و فرهنگی، از جمله مواردی است که در تعیین استاندار کردستان باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و بابارشانی در مجلس بر انتخاب استاندار توانمند بومی تأکید کرد و گفت:نیروی بومی توانمند می‌تواند از ظرفیت نیروهای نخبه بومی بهتریناستفاده را داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس نهم در خصوص عملکرد مدیریت فرهنگی استان بیان کرد: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی کردستان را یک استان فرهنگی نامگذاری کردند امامتأسفانه در بحث فرهنگی پیشرفت خوبی نداشته و نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کردستان وجود داردبه صورت بالفعل درآوریم تاشاخصه‌های فرهنگی بودن استان ارتقا یابد.

بیاتیان خاطرنشان کرد: شاخصه‌های فرهنگی بودن استان کردستان بسیار بیشتر از اقداماتی است که توسط دستگاه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد لذا باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی به دور از موازی کاری در راستای ارتقای این شاخص‌ها تلاش نمایند تا به عنوان استان مرجع کشور در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار