کد خبر: 621140
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: در حال حاضر 174 سمن ثبت شده در اداره کل ورزش و جوانان اعتبارنامه فعالیت دارند.

مجتبی عامری سیاهوئی در خصوص نقش سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: در حال حاضر 174 سمن ثبت شده در اداره کل ورزش و جوانان اعتبارنامه فعالیت دارند که نقش اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان کمک به توسعه، ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های توسعه است.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های کوچکی هستند که برای تحقق هدف خود به‌صورت داوطلبانه در یک ساختار قانونی و منسجم به‌صورت غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیر‌تجاری به فعالیت‌های داوطلبانه  می‌پردازند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان بیان داشت: یکی از کارکردهای مؤثر و مشخص سازمان‌های مردم‌نهاد، حد واسط‌ بودن بین دولت و جامعه است و کسب اطلاعات از دولت و انتقال آن به شاخه‌های خود یا گرد‌آوری اطلاعات در حوزه فعالیت و ارائه آن به دولت می‌تواند به‌صورت یک تعامل دوسویه و کارکردهای اساسی یک سازمان مردم‌نهاد در توسعه فرهنگی و اجتماعی محسوب شود.

وی  افزود: در حال حاضر 4.1 درصد سازمان‌های مردم نهاد که اعتبار نامه از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نموده‌اند فعال بوده که زمینه  لازم برای تاسیس و تمدید مجدد اعتبارنامه‌های فعالیت جوانان داوطلب مهیا است.

این مسئول یادآور شد: متقاضیان جوانی که در سنین 15 تا 29 سال اعم از دختر و پسر می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان براساس نوع فعالیت درخواستی؛ می‌توانند در محورهایی چون ایثار و شهادت، علمی و پژوهشی، هنری، عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش و ... بعد از تکمیل فرم‌ها و استعلامات لازم  در چارچوب اساسنامه فعالیت کنند.

عامری بیان داشت: برای تسهیل در صدور اعتبارنامه روستایی، منطقه‌ای، شهری و استانی؛ متقاضیان جوان می‌توانند به سایت وزارت ورزش و جوانان لینک توسعه مشارکت‌های مردمی مراجعه و فرم‌های لازم را دریافت و یا با شماره تلفن 3331358-0761 تماس حاصل نمایند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار