کد خبر: 628034
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
همایش منطقه ای توسعه صنعت گردشگری استان لرستان، اول اسفندماه با مشارکت دانشگاه پیام نور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در شهرستان سلسله برگزار می شود
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در حاشیه جلسه هماهنگی همایش توسعه صنعت گردشگری در استان لرستان درجمع خبرنگاران گفت: این همایش منطقه ای برای نخستین بار و با هدف زمینه سازی برای ارتباط و تبادل نظر بین صاحب نظران و پژوهشگران عرصه گردشگری کشور و ایجاد بستر مناسب برای آگاهی از آخرین پیشرفت های علمی و مبادله اطلاعات در زمینه های مختلف صنعت گردشگری برگزار می شود.

سیدقاسم قربانی افزود: ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک تر بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور و تاکید برمشارکت مردم منطقه در جذب توریسم از دیگر اهداف برگزاری این همایش منطقه ای است.

وی اظهار کرد: موضوعات اعلام شده برای ارسال مقالات به همایش در محورهای اقتصادی گردشگری، کارآفرینی و اشتغال زایی - جایگاه ژئوتوریسم در اقتصاد و صنعت گردشگری - تبیین شیوه های مدیریت درتوسعه صنعت گردشگری - جایگاه ظرفیت های صنایع دستی و صنایع بومی در توسعه صنعت گردشگریاست.

به گفته وی، همچنین درمحور فرهنگی،اجتماعی،تاریخی و امنیتی نیز موضوعات امنیت اجتماعی، روانی در صنعت گردشگری- تاثیر گردشگری بر خرده فرهنگ های محلی - توانمند سازی اجتماعات محلی و صنعت گردشگری- مشارکت مردمی و نقش آن در توسعه صنعت گردشگری - آسیب شناسی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعت گردشگری - نقش و تاثیر یادمان های تاریخی و میراث فرهنگی در توسعه صنعت گردشگری مشخص شده است.

قربانی افزود: دربخش محیط زیست و ژئوتوریسم نیزآمایش سرزمین و نقش آن درتوسعه صنعت گردشگری- مشارکت مردمی ونقش آن در توسعه شرایط مطلوب زیست محیطی - حفظ و احیاء حیات وحش و نقش آن در صنعت اکوتوریسم ( شکار و صید) - ژئوتوریسم و اکوتوریسم منطقه و توسعه صنعت گردشگری-گردشگری و آسیب شناسی محیط زیست - ژئوتوریسم صنعت بدون دود موضوع ارسال مقالات هستند.

به گفته وی، درحوزه فناوری اطلاعات و توریسم ورزشی نیز موضوعات نقش فناوری های نوین در توسعه صنعت گردشگری - ایجاد زیر ساخت فناوری سلامت در جذب توریسم - نقش فناوری اطلاعات در بازاریابی جاذبه های گردشگری - رابطه بین میزان دسترسی به منابع اینترنت و توسعه گردشگری - تبلیغات رسانه ای در توسعه صنعت گردشگری - نقش تورهای ورزشی در توسعه صنعت گردشگری تعیین شده است.

وی اظهار کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات برای شرکت دراین همایش تا 10 دی ماه 1392 و مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا 25 دی ماه 1392 می باشد.

وی گفت: نتایج بررسی مقالات و اعلام اسامی مقالات پذیرفته شده برای شرکت در همایش نیز پنجم بهمن ماه امسال اعلام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار