کد خبر: 634682
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
استاندار مازندران خواستار شد:
استاندار مازندران در همايش بزرگ زنان نخبه مازندران گفت : به منظور بالابردن نرخ مشاركت زنان جامعه و ارتقا شانس آنها براي دستيابي به موفقيت هاي شغلي بهتر، در ابتدا بايد براي حذف موانع گام برداشت.

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران، ربيع فلاح جلودار در همایش زنان نخبه مازندران افزود: زنان نيمي از جمعيت انساني جامعه را تشكيل مي دهند که اگر نقش و جايگاه انساني را به عنوان اساس و محور توسعه پذيرفته ايم، منطقا بايد نقش و جايگاه زن را به عنوان نيمي از جمعيت انساني جوامع در توسعه، پذيرا باشيم.

وي نفی نابرابری جنسی و تبعیض میان زن و مرد را از مباحث توسعه دانست و خاطر نشان کرد: امروزه جایگاه زن در مبحث توسعه بعنوان بحثی اساسی مطرح مي باشد.

فلاح بر آموزش زنان و دختران بعنوان مادرانی که اولین عاملین انتقال ارزش ها، هنجارها، فرهنگ، ‌آداب و رسوم و سنت ها مطرح می شوند، تاكيد و اظهار داشت: زنان آگاه و انديشمند فرزندان آگاه تربيت مي كنند و اين در حالي است كه آگاهي اساس توسعه است.

وي تصريح كرد:باورهاي غلط اجتماعي مبني بر مشاركت زنان در فعاليت ها، عدم آگاهي زنان ايراني نسبت به حقوق شهروندي خود و عدم اگاهي آنان از زمينه هاي مختلف اجتماعي و اقتصادي موجود براي فعاليت از مهمترين موانع فرهنگي برسر راه اشتغال زنان در ايران است.

فلاح ميزان مشاركت بانوان در مديريت ارشد را يك درصد اعلام کرد و افزود: علي رغم تلاش هاي انجام گرفته، بانوان فقط 8 درصد مناصب مديريتي كشور را در اختيار دارند.

وي با اعلام اینکه با توجه به شرايط جمعيتي استان و درصد بالاي سكونت در روستاها، توانمند سازي زنان در روستاها باید انجام گیرد خاطر نشان کرد: زنان به عنوان يكي از گروه هاي تأثير گذار ، نقش مهمي در جامعه روستايي بر عهده دارند، از اين روز افزايش مهارت زنان روستايي مي تواند نقش مهمي در ارتقاء وضعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده روستايي و در نتيجه زندگي روستايي داشته باشد.

فلاح افزود: جامعه سالم نيازمند داشتن خانواده هاي سالم است و سعادت و سلامت هر جامعه در خانواده ها پي ريزي مي شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر