کد خبر: 638283
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
فرمانده انتظامی مازندران خبرداد:
فرمانده نیروی انتظامی مازندران از به کار گیری 95 درصد خودروی پلیس‌راه و راهور در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در ایام نوروز انجام می‌شود.
جعفر رعیت

به گزارش جوان از مازندران، مسعود جعفری‌نسب در نشست خبری که در سالن اجتماعات راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و موضوعات ماموریتی استفاده می‌کند افزود:نفوذ قلم رسانه‌ها در همکاری با نیروی انتظامی سبب شد تا با وجود 17 میلیون خودرو 20 هزار کشته ناشی از تصادف داشته باشیم که در گذشته این آمار معکوس بود.

وی ضریب امنیت در تصادفات را در کشورهای پیشرفته بالا دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر با استاندارد جهانی فاصله داریم که در این راستا باید به مهندسی جاده‌ای، فنی شدن نظارت پلیس و ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه توجه کنیم.

جعفری نسب به ماموریت پلیس 110 در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت:برای افزایش نظارت و رسیدگی به تماس‌های مردمی پلیس 110 حدود 6 تا 15 دقیقه بعد از تماس پاسخگوی مردم است.

وی با بیان اینکه پلیس 110 در دورترین جاده‌های استان کمتر از نیم ساعت بعد از تماس حضور می‌یابد تصریح کرد:هم‌اکنون نیروی انتظامی با کمک مردم در مناطق آلوده و پرخطر مانند عباس‌آباد نکا مدیریت منسجمی دارد.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه در شروع کار ادعاهایی داشتیم تا امنیت اجتماعی در استان حاکم شود، گفت: در حوزه جمع‌آوری اراذل و اوباش این ادعا در مرکز مازندران اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی هزینه‌های جرم افزایش یابد ناامنی کاهش می‌یابد، افزود: در حال حاضر کمتر از دو ساعت مجرم شناسایی می‌شود.

این مسئول فعالیت نیروی انتظامی در مازندران را علاوه بر وظایف محوله در این حوزه ،در پنج موضوع مهمتر معطوف دانست و خاطر نشان کرد: پلیس راهور در بخش ترافیکی وضعیت خوبی را در استان دارد و با در اختیار گرفتن دادن تیم عملیاتی 30 نفره به راهور استان فعالیت پلیس بیش از گذشته شده است.

جعفری نسب با اشاره به اینکه در بخش انتظامی ساماندهی امورات کلانتری‌ها را در دستور کار داریم، اظهار داشت: فضای کلانتری نباید التهاب مراجعه‌کنندگان را تشدید کند.

وی بازسازی و تجهیز کلانتری‌ها را از برنامه‌های در دست اجرای نیروی انتظامی اعلام و تصریح کرد: مازندران دارای 106 کلانتری و پاسگاه است که برای بازسازی و تجهیز این اماکن در طول 6 ماه نیازمند اعتبار است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه سرعت امدادرسانی پلیس افزایش یافته است، افزود: پلیس در برخورد با اراذل و اوباش مانند خودشان اقدام می‌کند.

جعفری‌نسب با بیان اینکه مشکلات 90 درصد مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها مربوط به تصادفات، اختلافات خانوادگی، ملکی و شکایاتی از این دست است و بقیه مربوط به دزدی و آسیب‌های اجتماعی است خاطر نشان کرد: برای نخستین‌بار در مازندران در کشف جرایم به بیش از 95 درصد رسید.

وی از بازسازی و ساماندهی هفت کلانتری در سطح استان خبر داد و اظهار داشت:برای مرمت، بازسازی و تجهیز این تعداد کلانتری به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در بحث مسائل امنیتی بیش از 100 درصد افزایش کشف در مواد مخدر داشتیم، تصریح کرد: بیشتر کشفیات مواد مخدر در مازندران مربوط به جاده‌های مواصلاتی استان است.

جعفری نسب با بیان اینکه در کشف جرایم مهم مانند قتل 100 درصد در دستگیری مجرم موفق بوده ایم، خاطر نشان کرد: در حوزه سرقت مسلحانه کمتر از یک هفته مجرم شناسایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه قدرت کشف در نیروی انتظامی افزایش یافته است، اظهار داشت: در 6 ماهه اخیر تاکنون در حوزه‌های مختلف کشفیات، اطلاعات نیروی انتظامی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

جعفری نسب با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مازندران اجازه ناامنی در استان را به هیچ متخلفی نمی‌دهد،تصریح کرد:از دو ماه پیش تاکنون نیروی انتظامی با حضور در مراکز تجاری و بازارچه‌ها در حوزه کاهش جرایم در خرید ، ساماندهی دستفروشان را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه ترافیکی کارهای ستادی خود را از دو ماه پیش شروع کرده است، افزود: سامانه قوی در ارتباط با موضوعات ترافیکی در استان برنامه‌ریزی و شروع به کار نموده که به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های کوهستانی حضور دارد.

جعفری نسب آموزش همگانی از طریق پیامک را بخش دیگر فعالیت فرهنگی پلیس در ایام نوروز در مازندران اعلام و خاطر نشان کرد: برای نخستین‌بار مازندران و خراسان برنامه سفر بخیر را در 17 قسمت در نظر گرفته اند که تلاش می‌کنیم تا آنتن کشوری نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایام سال نو با دهه اول فاطمیه توام شده است،اظهار داشت: امسال پلیس با در نظر گرفتن امنیت در شهرک‌های ساحلی ،مانع بی‌بندوباری‌ و بداخلاقی‌ها می شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه امسال اجاره ویلاهای ساحلی همراه با نظارت ماموران مالیاتی است تا حق‌السهم مالیات هم پرداخت و موضوعات اجتماعی نیز به درستی پیگیری شود تصریح کرد:همچنین امسال برای نخستین بار پلیس راهور در شهرک‌های ساحلی موضوعات ترافیکی را در چهار شهرک دریاکنار، خانه دریا، خزرآباد شمالی و جنوبی به صورت مستقیم پی‌گیری می‌کند.

در ادامه این نشست رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران نیز طی سخنانی گفت: برخورد فیزیکی افراد خاطی با ماموران پلیس باعث شد تا 6 نفر از نیروهای ما در اثر ضرب و شتم به بیمارستان منتقل شوند.

داوود قاسمیان با اشاره به اینکه در آستانه سال نو، حجم سفر و مراجعه مردم به مراکز خرید افزایش می‌یابد، افزود: پلیس راهور از 25 اسفند با آماده کردن 200 دستگاه امکانات خودرویی و 750 نفر پاس پیاده در سطح معابر، با رزمایش طرح استقبال از بهار کار خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: با توجه به حجم مسافر ،امسال مازندران با کاهش هفت درصدی کشته شده‌های ناشی از تصادفات مواجه بود.

قاسمیان با اشاره به اینکه پلیس برای کاهش ترافیک با سد معبرها مبارزه می‌کند، خاطر نشان کرد: هرجایی خودرویی ایجاد سد معبر کند پلیس مجاز به توقیف و انتقال به پارکینگ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر