کد خبر: 645777
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه شهرکرد، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مدیر استانی حوزه های علمیه، اساتید و طلاب حوزه علمیه شهرکرد برگزار شد
حمیرا رحیمی

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این که راز رستگاری و عاقبت بخیری در دنیا در سایه ارتقا دانش، فهم و ایمان محقق می شود، خاطرنشان کرد: اگر طلاب باید هم در جهت ارتقاء فکر خود و هم در راستای رشد ایمانی و اعتقادی جامعه مؤثر واقع شوند، لازمه آن قرار گرفتن در مسیر ارتقاء دانش و بینش است.

امام جمعه شهرکرد، خطاب به اساتید و طلاب جوان، ایمان را نقطه هدف همه افراد عنوان کرد و گفت: در ظاهر داشتن ایمان کار سختی نیست؛ ایمانی که توده مردم دارند، اعتقادی است که بر اساس اعتقادات خود، اعمالی را انجام می دهند اما ایمانی که باید در روحانیت خود را نشان دهد، بسیار بالاتر و مهم تر است و این کار سختی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که ایمان روحانیت باید آن قدر قوی باشد که دشمن نتواند به هیچ وجه در آن نفوذ کند، ابراز داشت: بسیار انسان ها بودند که عمری از ایمان دم زدند اما هنگام فوت، یک حس گرا و تجربه گرا از دنیا رفته اند و این خسران است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حس گرایی را یکی از مهم ترین گرفتاری های بشر در جامعه ایمانی دانست و اذعان داشت: اگر توانستیم بدون حس کردن، ایمان بیاوریم و دنبال دلیل و علت نباشیم، ایمانی واقعی خواهیم داشت و این همان ایمان غیبی است.

وی، تلاش در جهت کسب علم را لازمه ارائه خدمت بیان کرد و افزود: شرایط امروز و آینده جامعه تفاوت بسیاری با گذشته دارد چرا که امروزه جامعه با سرعتی باور نکردنی به سمت کسب علم و دانش پیش می رود و از همه امکانات نیز در این راستا استفاده می کند.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که در آینده، جامعه به هیچ وجه پذیرای روحانی کم علم هم نیست چه برسد به روحانی بی سواد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین ضرورت های امروز جامعه روحانیت، کسب علم و دانش است و راز تحقق این مهم در گرو مباحثه، تحقیق، پیش مطالعه، استفاده از انواع منابع علمی و پشتکار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که حوزه های علمیه نباید خود را با دیگر مراکز آموزش مقایسه کنند و این یک آفت است، خاطرنشان کرد: بین حوزه های علمیه با سایر مراکز آوزشی خیلی فاصله است چرا که در مراکز آموزشی غیر از حوزه، افراد درس را برای نمره و مدرک می خوانند، حال آن که حوزویان درس را برای عالم شدن و خدمت به اسلام فرا می گیرند و بین این دو از زمین تا آسمان فاصله است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: در زمینه علمی، یک سهم عمده را خود فرد می آفریند و سهم عمده دیگر را اساتید حوزه بر عهده دارند و فضای مدرسه و مدیریت حوزه نیز سهم دیگر را با خود یدک می کشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، درس و تحصیل را مهم ترین رسالت امروز طلاب بیان کرد و افزود: در این میان نقش اساتید کلیدی است چرا که اگر همه امکانات فراهم باشد و همه چیز دست به دست هم دهد اما استاد نباشد، همه حرکت ها بی فایده و پوچ است.

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسانی که به دنبال تحصیل غیر حضوری هستند، ابراز داشت: این افراد به جایی نخواهند رسید و ره به جایی نخواهند برد چرا که در عالم طلبگی، مهم نشستن در محضر استاد و شنیدن مطالب اوست و این که طلاب از ارتباط صمیمی با استاد بهره مند شوند.

وی با بیان اهمیت جایگاه اساتید تصریح کرد: به یقین نقش استاد در پیشرفت و ارتقاء جامعه بی بدیل است؛ بنابراین باید در محضر استاد کوچکی و کرنش کرد و بدانید و آگاه باشید که این حق است بر گردن همگان که باید ادا شود و خداوند در سایه این حق، نورانیت و معنویت عطا می کند.

در ادامه نیز، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که امسال در قالب مراسم های مختلف، از مقام همه اساتید حوزه های علمیه تقدیر و تشکر به عمل آمد، ابراز داشت: به یقین کسی که علم را برای غیر از خدا بیاموزد، جایگاهش آتش است و رستگار نخواهد شد.

وی با تأکید بر این که کسب علم و دانش باید در جهت خداوند و خدمت به خلق خداوند باشد، افزود: تجلیل از مقام استاد، سنبلیک نیست؛ وطیفه شرعی است.

حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد نیز، حضور در حوزه های علمیه را توفیقی الهی بیان کرد و افزود: تکریم و تعظیم استاد، الفبای طلبگی است و کسی که آن را یاد نگیرد، موفق و رستگار نخواهد شد.

در پایان این مراسم، از زحمات اساتید حوزه های علمیه امامیه و ثقلین، تقدیر و تشکر به عمل آمد
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
2
با تشکر از اساتید محترم حوزه امامیه.خیلی ممنون واسه زحماتتون
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
2
استاد گرامی حاج اقای فاطمی واسه زحماتتی ک واسه ما کشیدید ممنون
سید سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
2
حاج اقا فاطمی اسوه اخلاق
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
برادر عزیز ،کی حاج آقا فاطمی اسوه اخلاق بود؟ نه عزیزم شما سخت در اشتباهی.
حسین یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
استوره و مجسمه تقوا حاج اقای فاطمی است
سیدمحمدمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
حاج اقا سید ابوالحسن فاطمی اسوه اخلاف
سیدمحمدمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
2
حاج اقا سید ابوالحسن فاطمی اسوه اخلاف
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
محمدجان،خواهشا زود قضاوت نکن
m
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
چه خوب بود اگر از اساتید سالیان گذشته این حوزه هم تجلیلی به عمل می آمد،کسانی که 20سال سابقه ی تدریس دارن.
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
شما که نوشتی اسوه اخلاف اگه طلبه ای خیلی بی ادبی خدا هدایتت کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر