کد خبر: 649181
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از افزایش ضریب ایمنی وسایل بازی در پارک‌های این کلانشهر خبر داد و گفت: شهربازی پارک شهید چمران که در سال 90 به عنوان شهربازی نمونه کشور انتخاب شد، همچنان میزبان شهروندان است.

عباس زارع اظهار داشت: در حال حاضر شش شهربازی در پارک‌های شهید چمران، نسترن، شورا، خانواده، بوستان جهان و ابن‌سینا وجود دارد که زمینه شادی و تفریح کودکان و نوجوانان در آنها فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت شهربازی پارک شهید چمران افزود: این شهربازی در سال 90 به عنوان شهربازی نمونه کشور انتخاب شد که معیار اصلی برای انتخاب، رعایت آیتم‌های استاندارد در به‌کارگیری وسایل بازی بوده است.

این مسئول با اشاره به وجود استانداردهای لازم در تمامی وسایل بازی شهربازی‌های مذکور اضافه کرد: در زمینه استاندارد بودن وسایل بازی، شرکت‌های پیمانکار پس از معرفی به اداره استاندارد و اخذ مجوز بهره‌برداری و گواهی استاندارد، مشغول به فعالیت می‌شوند.

 

سنجش نهایی استاندارد وسایل شهربازی‌ها بر عهده اداره استاندارد است

 

وی عنوان کرد: استاندارد بودن تمامی وسایل بازی شهربازی‌های کرج که تحت پوشش این سازمان است، از سوی اداره استاندارد بررسی و تایید نهایی می‌شود.

زارع ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، هر شش ماه یک بار کارشناسان اداره استاندارد با حضور در محل شهربازی پارک‌های کرج، سلامت و فرسودگی وسایل بازی را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در صورت وجود مشکل فنی و یا فرسوده بودن وسیله بازی در پارک‌ها، سریعا نسبت به توقف و تعمیر آن وسیله اقدام می‌شود.

 

پیمانکاران موظف به سرویس روزانه وسایل شهربازی‌ها هستند

 

وی گفت: طی مدت اخیر کلیه مستاجرین شهربازی‌های پارک‌های کرج به اتحادیه شهربازی‌داران کشور معرفی شدند تا در دوره‌های تخصصی مربوط به این حرفه شرکت کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

این مسئول اعلام کرد: در بخش دیگری پیمانکاران شهربازی‌ها موظف شدند تا به صورت روزانه تمامی وسایل بازی را سرویس کنند.

زارع به بازدید مستمر ناظر فنی سازمان بر دستگاه‌های شهربازی‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: تمامی دستگاه‌های بازی شهربازی‌های پارک‌ها به روز هستند و هیچ مشکل فنی ندارند.

زارع از افزایش ضریب ایمنی پارک‌های این کلانشهر خبر داد و افزود: طراحی و جاگذاری و سنجش میزان کیفیت وسایل، سنجش میزان استانداردها در حوزه ایمنی، بررسی پستی و بلندی زمین مورد نظر برای احداث شهربازی، استفاده از کفپوش‌های استاندارد و با ضخامت مطلوب از ضروریات است که باید به آنها توجه ویژه داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر دستگاه و وسایل بازی که از سوی کشورهای خارجی تولید شده و دارای مارک است، استاندارد نیست چون برخی از آنها فرآیند تولید بسیار ضعیفی دارند اما به دلیل بازاریابی مطلوب، توانستند در سطح جهان مطرح شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار