کد خبر: 651569
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مسئول گردشگری و حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:
مسئول گردشگری و حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: ساماندهی بافت‌های روستایی با ارزش و تاریخی به عنوان روستاهای هدف گردشگر در کشور شناسایی می‌شوند.

به گزارش  جوان از سنندج، حسین قدیانی در کارگاه آموزشی طرح توسعه گردشگری، بهره‌برداری و مدیریت و بافت‌های ارزشمند تاریخی روستا در سنندج اظهار کرد: در مرحله نخست شاخصه‌های روستاهای گردشگر با تشکیل کارگروه‌های استانی بررسی و مشخص می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی برای تایید روستاهای با شاخصه گردشگر افزود: شناسایی و تایید روستا‌های گردشگر سطح کشور در کارگروه ملی با حضور وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

مسئول گردشگری و حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بحث آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات در زمینه شناسایی و برنامه‌های روستاهای گردشگر عنوان و تصریح کرد: بحث آموزش دهیاران با چگونگی نگهداری و بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری آغاز شده است.

قدیانی به شناسایی روستاهای دارای بافت با ارزش و تاریخی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: بافت با ارزش و تاریخی ابتدا توسط بنیاد مسکن شناسایی و کار تکمیل طرح‌ها و برنامه‌ها در مرحله بعد توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با آموزش‌های لازم به دهیاران زمینه را برای نگهداری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری روستا‌های با هدف گردشگری فراهم کنیم.

مسئول گردشگری و حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه استان یزد و اصفهان بیشترین روستاهای دارای هدف گردشگری را در سطح کشور دارند، تصریح کرد: بیشترین روستا‌های هدف گردشگر در سفرهای استانی مصوب شده است.

قدیانی ادامه داد: کردستان به دلیل قدمت و شرایط آب و هوایی دارای روستا‌هایی خاص با ظرفیت‌های گردشگری و قدمت تاریخی با فرهنگ‌های خاص بومی بوده که لازم به شناسایی است.

وی حمایت‌ و انجام زیرساخت‌ها برای استفاده و جذب ظرفیت‌های گردشگری کردستان را خواستار شد و تصریح کرد: با وجود روستاهای با ارزش و بافت تاریخی و گردشگری می‌توانیم زمینه را برای جذب توریست داخلی و خارجی فراهم کنیم.

مسئول گردشگری و حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در سطح روستاهای کردستان محرومیت‌زدایی وجود دارد، افزود: استانداری کردستان برای رفع این محرومیت‌ها و مشکلات در سطح روستاها اقدامات خوبی انجام داده است.

قدیانی در پایان ساماندهی بافت‌های روستایی با ارزش و تاریخی را از جمله وظایف بنیاد مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: روستاهای با ارزش و تاریخی به عنوان روستاهای هدف گردشگر در کشور شناسایی می‌شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر