کد خبر: 657296
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
مسئول موسسه قرآنی نور راوند
مسئول موسسه قرآنی نور راوند گفت: متاسفانه کمک‌های خیرین بیشتر برای برنامه‌های مذهبی و خیریه است تا مباحث فرهنگی. این موضوع خود مانعی برای ادامه کار موسسات در حوزه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.
هادی مومنی راوندی
مسئول موسسه قرآنی نور راوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به عدم کمک‌های مالی از طرف نهادهای دولتی به موسسه، ما روی کمک هیچ ارگانی حساب باز نکرده و صرفا با تکیه بر کمک‌های خیرین، مشکلات و موانع مالی را پشت سر می‌گذاریم.
امیر حسین شاهی افزود: متاسفانه کمک‌های خیرین نیز بیشتر برای برنامه‌های مذهبی و خیریه است تا مباحث فرهنگی. این موضوع خود مانعی برای ادامه کار موسسات در حوزه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.
وی، عدم حمایت برخی مسئولین و فرهیختگان و کمبود وسایل آموزشی و تفریحی را از مشکلات عمده این موسسه برشمرد و تصریح کرد: مسئولین نسبت به قرآن کم‌لطفی و کم‌توجهی دارند و ما را حمایت نمی‌کنند. وی، یاد آور شد: ما انتظار داریم که بزرگان فرهنگی منطقه از ما حمایت کنند و درصورتی که این حمایت‌ها نباشد ما هم ناچار به کنار کشیدن هستیم. وی گفت: در سال 1390 با همکاری آموزش و پرورش، طرح مدرسه قرآنی را در محل آموزشگاه دکتر جوادیان راه‌اندازی کردیم که در دو ترم و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی حدود 300 دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده بود و به ارائه کلاس‌های قرآنی از قبیل آموزش روخوانی، تجوید و صوت و لحن می‌پرداخت. 
امیرحسین شاهی افزود: ما در این کلاس‌ها بصورت متمرکز برنامه‌ها را برای دانش آموزان هم سن و سال برگزار می‌کردیم.
وی تصریح کرد: قرار بود سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند، ولی آموزش و پرورش حمایت نکرد و بودجه ما هم کفاف تامین هزینه‌های آن را نمی‌داد و حمایت فرهیختگان و مسئولین راوند را هم نداشتیم به همین خاطر نتوانستیم ادامه دهیم که اگر حمایت می‌شد هم اکنون ثمرات آن طرح را به وضوح می‌توانستیم در سطح منطقه شاهد باشیم.
وی اظهار داشت: الان ساختمان هست، مسجد هست، ما هم هستیم و هم اکنون دانش آموزان هم بیشتر از قدیم مشتاق شرکت در این کلاس‌ها هستند و پرشورتر از گذشته برخورد می‌کنند، ولی ما مجبوریم آنها را در نیمه راه رها کنیم. چرا که امکانات و بودجه کافی نداریم تا خدمات‌رسانی کنیم.
وی افزود: هم اکنون مسئولین به فکر این هستند که ساختمان فرهنگی بسازند، ولی به فکر ما نیستند و رسیدگی نمی‌کنند. 
مسئول موسسه قرآنی نور ضمن دعوت از همه همشهریان و علاقمندان به قرآن برای شرکت و بازدید از کلاس‌های قرآنی بویژه کلاس صوت و لحن استاد رحیمی در مسجد و شفاخانه حضرت ابوالفضل(ع) که هر چهارشنبه شب برگزار می‌شود،  ابراز امیدواری کرد تا مسئولین، خیرین و فرهیختگان راوند برای به ثمر رسیدن این نهال نو پا قدری بیشتر تلاش کنند تا شاهد به ثمر رسیدن زحمات کشیده شده در حوزه فرهنگی و قرآنی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر