کد خبر: 657587
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
پیشنهاد مدیرعامل سازمان آرامستانهای کرج؛
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج با بیان مطلب فوق اظهار داشت: آنچه پس از گذر انسانها از پل مرگ و استقرار در عالم دوزخ برای آرامش روح انسانها اثربخش است، قرائت قرآن و فاتحه و احسان و انفاق در حق آنان است .

مجتبی اسکندری در ادامه افزود: برابر روایات و احادیث تشریفات و تجملات جز کسب شهرت، اثری برای آمرزش گناهان و علو درجات اموات ندارد.

 وی گفت: متاسفانه در اثر ایجاد تغییرات ماهیتی در سبک زندگی ایرانی – اسلامی، گرایش به تجمل و تشریفات در زندگی طبقات مختلف جامعه کاملا مشهود است که تبعات ناشی از آن دامن مراسم های عزا و عروسی را نیز گرفته و مردم را به ورطه چشم و هم چشمی و فشار اقتصادی کشانده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی ایران باید به اصل و ذات خویش که «ساده زیستی» است، بازگردد، بیان کرد: «تجمل گرایی» راهی نیست که ملت را به سمت قله های سعادت و پیشرفت رهنمون کند و فضایل اخلاقی انسان را به کمال برساند.

اسکندری با اشاره به هزینه های سنگین برای خرید تاج گل سر مزار و مراسم ترحیم که عمر و دوام آن بیشتر از یک یا دور روز نیست، آن را از مصادیق مصرف گرایی و خلاف رویه ساده زیستی دانست و خاطر نشان کرد: البته انسانها بر اساس اصل اختیار مخیر به انتخاب مسیر زندگی خویش هستند اما با اندکی تامل متوجه می شویم در شرایطی که برخی همشهریان ما بنابه دلایل گوناگون از برخورداری از یک شرایط مناسب برای زندگی آسوده محروم اند، روا نیست هزینه های اینچنینی صرف خرید تاج گل و سایر تشریفات غیر ضروری شود.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج گفت: خرید تاج گل سر مزار علاوه بر تشدید مصرف و تجمل گرایی، نظافت و آراستگی محیط آرامستان بهشت سکینه (س) را بر هم می زند و پرسنل خدوم سازمان را به زحمت می اندازد؛ چرا که نظافت روزانه قطعات و جمع آوری لاشه شاخه و تاج های گل هزینه های جاری سازمان را افزایش می دهد و موجب بر هم خوردن زیبایی محیطی و آراستگی فضای معنوی حاکم بر آرامستانها می شود.

اسکندری در پایان بیان کرد: زائران اهل قبور با اختصاص هزینه خرید تاج گل سر مزار به امور خیریه علاوه بر برخورداری از ثواب و اجر معنوی، به حفظ نظافت و آراستگی سیمای آرامستانها نیز کمک می کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار