کد خبر: 684580
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
به یادشهدای سرافراز خلبان
معاون روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح در آیین گرامیداشت خلبان شهید "غلامرضا چاغروند" در روستای جلیزی ازتوابع بخش موسیان شهرستان دهلران با بيان اينكه: شهید خلبان "چاغروند" قبل از پیروزی انقلاب اسلامي، با تکثیر و توزیع تصاویر امام راحل (ره)، در دل ارتش شاهنشاهی، انقلابی زیست. اظهار کرد: با توجه به نحوه شهادت این شهید به دست نیروهای بعثی، به حقیقت شهید راه ولایت است.
روح اله جامسحر

 


سردار "داوود غیاثی راد" تاکید کرد: شهید چاغروند پس از پیروزی انقلاب نیز با ایمان و اعتقاد در خانواده ای متدین و مذهبی در مسیر انقلاب قرار گرفت و دست روزگار چرخید تا در روستای جلیزی به شهادت رسید.
وي به رشادتهاي اين خلبان شهيد اشاره كرد ونحوه ي شهادتش را اينگونه توصيف نمود: خلبان شهيد "غلامرضا چاغروند" از نيروهاي مخلص استان لرستان، فردي مبارز و انقلابی بود، در روزهاي اول جنگ برای مأموریت به منطقه دهلران اعزام می شود، که در این منطقه بالگرد وي مورد اصابت قرار می گیرد و مجبور به فرود اضطراري می شود.هنگام فرود درمحاصره ي ارتش بعث قرارميگيرد. پس از اسیر شدن به دست نیروهای بعثی از او خواسته می شود که به امام و ارزش ها توهین کند یا وطن و ناموس و دین را کنار بگذارد، ولی با بعثی ها همکاری نمی کند و به شهادت می رسد و سر از تنش جدا می کنند.
معاون روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: کاری که داعش این 'دست پروردگان اسرائیل و آمریکا' با همکاری بعثی ها در عراق انجام می دهند آن روز دشمن بعثی با رزمندگان ما می کرد.
"غیاثی راد" با قدردانی از همکاری فرماندار دهلران و فرمانده سپاه ناحیه گفت: تلاش خواهد شد با مکاتباتی که انجام می شود و با پیگیری مسوولان محلی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادمان این شهید در دهلران احداث شود.
خواهر شهید چاغروند نیز در این آیین گفت: پیکر این شهید بعد از سه سال و شش ماه به دیارش بازگشت.
وی با اشاره به مظلومیت برادر شهيدش افزود: برادرم در دوازدهم مهرماه سال 59 یعنی اوایل جنگ تحمیلی در منطقه جلیزی به شهادت می رسد که بعد از سه سال و شش ماه با هدایت یکی از افراد بومی منطقه محل شهادتش مورد تفحص قرار می گیرد و پیکر پاکش به آغوش خانواده بازگشت.
خواهر شهيد "چاغروند" به نحوه اسارت برادرش اشاره کرد و یادآور شد: به گفته یکی از شاهدان عینی در آن زمان بعثی ها از ایشان می خواهند که به امام امت توهین کند که با مقاومت شهید رو به رو می شود و سرش را از تن جدا و او را حسین وار به شهادت می رسانند و در منطقه رها می کنند که بعدها توسط فردی از روستای جلیزی به نام "زیادی جلیزی" جنازه شهید دفن می شود.

"غلامرضاچاغروند " شهيد راه ولايت

فرماندار دهلران با توصيف نقش دهلران در دوران دفاع مقدس وبا بيان اينكه: در دوران دفاع مقدس بطور مستقیم درگیر جنگ بوده و عملیاتهای مختلفی ازجمله" فتح المبين" و "محرم" در این شهرستان بوقوع پیوست ،گفت: در نخستين ساعات اعلام رسمي جنگ عراق برعليه كشورمان ، شهرستان دهلران از زمين و هوا مورد بمباران ارتش عراق قرار گرفت و بدليل مجاورت دهلران با كشور عراق و نداشتن نيروي سازماندهي شده در اين شهرستان ، ارتش عراق پس از دو هفته مقاومت مردم بي دفاع و بي سلاح دهلران توانست اين شهرستان را تصرف كند كه با دلاوري افراد بومي ، پاسداران و جوانمردان، عقب نشيني كرده و در ارتفاعات جنوب موسيان و عين خوش مستقر گرديد.

"امیدعلی سبزی" با اشاره به نحوه شهادت این خلبان، شهادت وي را گواه بر ولایت مداری و پایبندی به آرمان ها و ارزش ها دانست.و افزود: شهید چاغروند به دلیل ولایت مداری و تاکید بر حفظ آرمان ها و ارزشها توسط نیروهای بعثی سرش از تن جدا شد.

یادمان خلبان شهید چاغروند در دهلران جانمایی می شود

فرماندار دهلران تاکید کرد: امروز راه و رسم شهدا ادامه دارد و همه در مقابل خون شهیدان مسوول هستیم .
سبزی گفت: برای بزرگداشت نام این شهید یک میدان در شهر دهلران مزین به نام شهید شده است که بزودی احداث می شود.
وی با توصيف اينكه: احداث یادمان این شهید نیز در شهرستان پیگیری می شود .ازمتوليان متولیان ، بویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواست براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره ي اين شهيد سرلشگر و تأسيس يادمان ، تلاش کنند.
فرماندار دهلران بیان کرد: پیشنهاد شده سالن ورزشی روستای جلیزی که محل شهادت این خلبان است به نام این شهید نامگذاری شود.
سرلشگر خلبان شهید 'غلامرضا چاغروند' اهل استان لرستان است که 12 مهر ماه سال 59 در منطقه جلیزی توسط نیروهای بعثی اسیر و به شهادت رسيد.
خانواده خلبان شهید 'غلامرضا چاغروند' در این آیین با اهدا ماکت هلیکوپتر این شهید به فرماندار دهلران و اهدا لوح سپاس از تلاش های مسوولان این شهرستان در معرفی این شهید گرانقدر تجلیل کردند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
1
درود به روح شهيد غيرتمند لرستان انشالله روحش با روح سالار شهيدان محشور شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر