کد خبر: 716256
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان :
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: پنج هزار خانوار معادل 10 هزار نفرمددجو جدید در سال جدید به چتر حمایتی این نهاد پیوستند.
محمدمهدی ناصری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: بانوان مطلقه، خانواده زندانیان، سرپرست از دست داده، بد سرپرست، بی سرپرست و طرح شهید رجایی از جمله گروه هایی است که امسال در حلقه حمایتی این نهاد در استان قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه سالانه 10درصد از افراد مددجو از پوشش حمایتی کمیته امداد خارج می شوند، گفت : پارسال با اقدامات توانمند سازی چهار هزار مددجو کمیته امداد این استان از چتر حمایتی خارج شده و به خودکفایی رسیدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: دو هزارو 591 نفر از این افراد در قالب دریافت تسهیلات قرض الحسنه و خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان مرکزی خارج شدند.

ناصری ادامه داد: مددجویان دیگر نیز با حمایت های کمیته امداد امام (ره) در بخش های فارغ التحصیلی، ازدواج، کمک حقوق و قضایی موفق شدند در حوزه امرار معاش، کسب مستقل شوند.
ناصری توضیح داد: این نهاد حمایتی به منظور خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان 300 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد صفر و نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای افراد مشمول تا سقف 150 میلیون ریال پرداخت می کند.
وی گفت: اجرای طرح های خوداشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانواده های نیازمند، با اتخاذ سیاست های موثر و کارآمد، در راس اهداف و برنامه های کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: این نهاد با هدف حمایت از اقشار
آسیب پذیر و بازتوانی خانواده های نیازمند، طرح اولویت دار اشتغال زایی را با جدیت دردستور کار قرار دارد.

 ناصری ادامه داد: 24 هزار زن سرپرست خانوار معادل 60 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی از خدمات این نهاد در استان بهره مند می شوند که ارایه خدمات بهتر به  

بهتر به این قشر از جامعه نیازمند همکاری خیران و مردم نیک اندیش استان است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر