کد خبر: 716509
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
سرپرست اداره اوقاف گرمسار خبر داد:
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان از راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در آستان مقدس امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) گرمسار خبر داد.
حجت‌الاسلام رضا نفری گفت: در جهت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، نخستین مرکز مشاوره وقف شهرستان گرمسار در سال جدید در آستان مقدس امامزادگان اسماعیل و شمس‌الدین (ع) این شهرستان راه‌اندازی شد.
وی افزود: با توجه به نیاز جامعه به ایجاد وقف و نیز ضرورت به‌روزرسانی وقف‌های جدید، نخستین مرکز مشاوره وقف این شهرستان در سال جدید در این بقعه متبرکه راه‌اندازی شد و از این‌ پس در این آستان مقدس، مشاوره ایجاد وقف جدید منطبق با نیازهای روز جامعه توسط مشاوران این اداره با همکاری مبلغان حوزه علمیه این شهرستان ارائه خواهد شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان ضمن ضروری خواندن ترویج سنت الهی وقف در جامعه، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند را لازمه دستیابی به این مهم عنوان کرد.
وی یادآور شد: از آثار و برکات ایجاد وقف در جامعه می‌توان به ایجاد همدلی و هم‌زبانی، تعدیل ثروت، رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... اشاره کرد.
نفری تأکید کرد: انسان‌ها با انجام وقف می‌توانند صفات ناپسند و رذیله مانند حرص و طمع، غرور و خودپسندی و ... را از خویش دور ساخته و به ‌جای آن صفات نیکو و پسندیده‌ای مانند انفاق و نوع‌دوستی را جایگزین کنند.
وی گسترش فرصت‌های دانش‌اندوزی در حوزه‌های دین، فرهنگ و ... را از آثار و برکات وقف دانست و گفت: علاوه بر آثار دنیوی، برکات اخروی که در جایگاه بالاتری قرار دارد نیز نصیب واقفان خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر