کد خبر: 718679
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
در استان سمنان برگزار شد:
سمینار ملی عشایر و جشنواره گردشگری ایل سنگسر در مهدیشهر استان سمنان روز شنبه به کار خود پایان داد

این جشنواره بیست و پنجم و بیست و ششم اردیبهشت شامل برنامه های متنوعی مانند آیین های عشایر و گله داری، پشم چینی گوسفند، حمام کردن گوسفندان، شیر دوشی، تیمار دام، پخت غذاهای سنتی ته چین سنگسری و دیگی، بافت سیاه چادرها برای اقامت عشایر، بازدید از موزه ایل سنگسر، برپایی نمایشگاه عکس عشایر، عرضه صنایع دستی و سوغات، رونمایی از آلبوم موسیقی  روژ به معنی در راه و افتتاح مجموعه سنتی عشایری گوتکه مال برگزار شد

برخی سران ایلات و عشایر کشور در آخرین برنامه این جشنواره با حضور در سمینار ملی عشایر، مسائل و مشکلات کوچ بهاره عشایر را بررسی کردند.

کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور در حاشیه این آئین از اجرای طرح زنجیره تولید و پرواربندی دام خبر داد و گفت: امسال با اعتبای بیش از سه هزار میلیارد ریال، طرح پروار بندی 9 میلیون راس دام آغاز می شود.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این سمینار با حمایت از طرح پروار بندی دام گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی، یک درصد اعتبارات صندوق سرمایه گذاری کشور، از ابتدای امسال در اختیار صندوق بانک کشاورزی قرار گرفته است تا عشایر بتوانند در پرواربندی دام از این تسهیلات استفاده کنند.

در این آئین علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی شهرستان مهدیشهر حضور داشتند و از عشایر فعال در عرصه تولیدات دامی و اقتصادی تجلیل شد.

عشایر ایل سنگسر که در شهرستان مهدیشهر اقامت دارند، بزرگترین ایل استان سمنان را تشکیل می دهند.

وجود تقویم سه هزار و 413 ساله سنگسری که به ثبت آثار معنوی ملی نیز رسیده، گویای تاریخ غنی زندگی ایل بزرگ سنگسری است.

تولید بیش از 70 محصول از شیر و پرورش گوسفندان نژاد سنگسری که بهترین نوع گوسفندان ایرانی هستند، از فعالیت های این عشایر در استان سمنان است.

مهدیشهر در 15 کیلومتری شمال سمنان قرار دارد.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
زنده باد عشایر سنگسری
حمید اسکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
امروز شروع سال سنگسری است چرا اعطلارسانی نمیشود 16 فروردین 3415 سنگسری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر