کد خبر: 718734
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد:
ارسلان فتحی پور گفت: با تصویب کمیسیون اقتصادی و مجلس شورای اسلامی، منطقه اقتصادی ویژه در شهرستان رباط‌کریم ایجاد می‌شود
بهاره عشقی صابر

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه صنعت مبل کشور در رباط‌ کریم اظهار کرد: امروز زیرساخت‌ها و زمینه‌های ایجاد یک منطقه اقتصادی ویژه در شهرستان رباط‌ کریم آماده شده است که بنا بر مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به زودی با تصویب در صحن علنی خانه ملت، منطقه اقتصادی ویژه رباط‌ کریم ایجاد خواهد شد.

فتحی‌پور تصریح کرد: ساخت بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه صنعت مبل کشور با سرمایه‌گذاری یک فرد خوش‌نام که در شهرستان رباط کریم  انجام شده است، ضمن اینکه زمینه‌های ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم نموده ، شرایطی  بوجودآورده تا تولیدکنندگان به صورت مستقیم و بدون واسطه کالاهای تولیدی خود را به مشتریان عرضه کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به نزدیکی و دسترسی آسان به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ،سهولت دردسترسی  به 2 آزاد راه قم- تهران و تهران – ساوه ،  وجود 8 شهرک صنعتی و تعداد قابل توجهی کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی در این شهرستان، ایجاد یک منطقه اقتصادی ویژه در رباط‌کریم می‌تواند نقش چشمگیری در توسعه و رشد اقتصادی منطقه به وجود آورد.

* اداره کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی

فتحی‌پور با اشاره به لزوم خروج کشور از اقتصاد تک محصولی تاکید کرد: با شرایط فعلی ایران می‌توان بدون درآمدهای نفتی، کشور را اداره کرد، در شرایط فعلی که همین صنعت مبلمان کشور دارد، می‌تواند جای درآمدهای نفتی را بگیرد.

وی تصریح کرد: چه مذاکرات منتج به نتیجه شود یا نشود باید اقتصاد مقاومتی را جاری کنیم و باید سیاستگذاری‌ها و ریل‌گذاری‌های چرخه سیاست اقتصاد مقاومتی انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی قابل اعتماد نیستند، تاکید کرد: استکبار جهانی دشمن دیرینه اسلام است و تلاش می‌کند تا در منطقه، قدرت کشورهای اسلامی را از بین ببرد و منطقه را ناامن جلوه دهد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 اظهار کرد: اگر مذاکرات 1+5 به نفع جمهوری اسلامی ایران و در جهت حذف تحریم‌ها نباشد مسئولان مذاکره‌کننده هیچ گاه ادامه مذاکرات را نخواهند پذیرفت.

فتحی‌پور خاطرنشان کرد: ما باید امروز در عرصه تولید و ارائه خدمات هم به کیفیت و استاندارد کالاهای تولید شده دقت کنیم و هم  باید حق و حقوق مردم و مصرف‌کنندگان را مورد اهمیت و توجه قرار دهیم که در غیر این صورت موفقیتی به دست نخواهد آمد.

بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه صنعت مبل کشور تحت عنوان شهر مبل عرفان  توسط  حمید سفیداری یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و از افراد بومی منطقه رباط کریم که طی سالهای گذشته  در زمینه صنعت مبل فعالیت دارد،احداث  شده است.

شهر مبل  در زمینی به وسعت 12 هکتار احداث شده که در فاز نخست این مجموعه با زیر بنای 8 هزار و 500 مترمربع به صورت سالن سرپوشیده یکپارچه  احداث شده است  می تواند تحولی شگرف را در زمینه صنعت مبل کشور  بوجود آورد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر