کد خبر: 719027
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تاکید کرد :
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گفت: شهرک های صنعتی در تفاهم نامه منطقه ویژه فناوری نفت و گاز و پتروشیمی نقش ذاتی خود را ایفا می کند.
معصومه صالحی

اخلاق محمدیان با بیان این که شرکت شهرک های صنعتی یکی از اعضای کارگروه منطقه ویژه فناوری نفت و گاز است، اظهار کرد: وظیفه ذاتی شرکت شهرک های صنعتی، تامین زیر ساخت ها و ایجاد شهرکی است که  با تاسیس کامل منطقه و فراهم شدن  شرایط ویژه، نقش شهرک ها نمایان می شود. 

 محمدیان با بیان این که نقش شهرک های صنعتی، مطالعه  و در نظر گرفتن مکانی برای منطقه ویژه فناوری است و یا این که یک مکان جدید را برای آن پیش بینی کند. وی  با یادآوری شروع توسعه ای خوشه تجهیزات نـفـت و گـاز در سـال 1383 وتـوقـف آن در مـقـطـعی خـاص، اظهار کرد:  در سال 1386 این خوشه با قرارداد جدیدی دوباره شروع  به کار کرد  و بعد از پایان دوره توسعه خوشه، انجمن تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان که برخاسته از درون خوشه و همچنین مورد اعتماد صاحبان صنایع و واحدهای عضو خوشه بود، شکل گرفت و جانشین عامل توسعه در پیگیری برنامه ها و امورات خوشه تجهیزات نفت و گاز شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از آن زمان شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ازبرنامه های خوشه حمایت معنوی داشت که نمونه آن حضور در نمایشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی، تورهای صنعتی و حمایت از شرکت های دانش بنیان که در حوزه نفت و گاز فعالیت دارند، را مورد حمایت قرار داد.

وی اضافه کرد: این تعامل از ابتدای توسعه خوشه بین شرکت شهرک ها و انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز وجود داشته و تا زمانی که اعضای خوشه فناوری و شرکت شهرک ها حضور دارند  این حمایت ادامه دارد.

 محمدیان تاکید کرد: این حمایت ها  در راستای اهداف سازمانی شرکت شهرک های صعتی است  که وظیفه دارد این حمایت را داشته باشد.

 وی در پاسخ به این که آیا شرکت شهرک های صنعتی آمادگی استقبال پذیرش سـرمـایـه گـــذاران داخــلـی و خـارجــی در بخـش صـنایـع نفت وگاز را دارد؛ اظهار کرد:  یکی از اولویت های سرمایه گذاری در استان، موضوع ساخت تجهیزات  نفت و گاز و پتروشیمی است و با توجه به این که حدود 30 درصد از واحدهای مستقر درون شهرک، واحدهای سازنده تجهیزات نفت و گاز یا به نوعی صنایع فلزی هستند، لذا یکی از ظرفیت های مهم استان در زمینه سرمایه گذاری است.

 محمدیان با بیان این که حدود 150 تا 170 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی فعال بود، افزود: با توجه به توسعه ای که برای شهرک های صنعتی برای خوشه تجهیزات نفت و گاز از ابتدا پیش بینی کرده اند، در حال حاضر بیش از 300 واحد صنعتی در این بخش فعال  هستند و نشان دهنده این است که ظرفیت توسعه در استان خوزستان وجود دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان این که این شرکت در زمینه  تامین و امکانات، زیر ساخت ها  و واگذاری زمین فعالیت می کند، عنوان کرد: توسعه شهرک های کارگاهی که در حوزه ساخت تجهیزات نفت و گاز فعال هستند، توسعه شهرک کارگاهی شماره چهاراهواز، توسعه شهرک شماره یک و ناحیه صنعتی کارگاهی بهمن؛ این گواهی را می دهد که در بخش های صنعتی آمادگی همکاری و استقبال از واحدهای تولید کننده نفت و گاز  وجود دارد.  

وی این همکاری با سرمایه گذاران را در ساخت واحدهای کارگاهی آماده و در اختیار قرار دادن آن با شرایط نقد و اقساط اعلام کرد و گفت: تا سرمایه گذاران بتوانند فعالیت های جدیدی را شروع کنند و در کار خود تسریع نیز داشته باشند.

محمدیان درخصوص فراهم شدن زمینه برای جذب سرمایه گذاران  گفت: با ساخت واحدهای کارگاهی شرایطی مهیا می شود که هم درزمینه کاهش هزینه تمام شده و هم کاهش زمانِ به بهره برداری رسیدن و به تولید رسیدنِ واحد، تاثیر خود را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در پایان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان که در زمیـنه نفـت و گـاز فعالیـت می کـننـد از دیـگـر وظـایـف شـرکـت شـهرک هـای صنـعتی اسـت.

وی این حـمایت را در قـالـب صنـدوق نوآوری وشکـوفـایی عنـوان کـرد وافـزود:  شـرکـت هـای دانـش بنیـان بـه صنـدوق معـرفی و صلاحیت آن ها بررسی می شود واگر مورد تایید قرار گرفتند، در زمینه ارائـه ضـمانت نامـه مـورد حمایت قرارمی گیرند.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر