کد خبر: 719406
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهدخبرداد:
مدير درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: طبق مصوبه کمیسیون ماده ۱۰۰ میزان جرایم تخلفات ساختمانی در سال ۹۴ افزایش می یابد.

محمد آذري  در نشست خبري  که در ساختمان شهرداري برگزار شد، پیرامون کمیسیون ماده 100 که در خصوص جرائم ساختمانی در 30 دی‌ ماه سال گذشته به مصوبه شورا رسید، با اشاره به اینکه در سال گذشته در مجموع 1630 ميليارد تومان درآمد نقدي شهرداری بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته، 30 درصد از درآمد شهرداری مربوط به درآمدهاي غير ساختماني از جمله عوارض و… بوده كه 490 ميليارد تومان را شامل شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین 1140 ميليارد تومان مربوط به صنعت ساختماني است كه 15 درصد آن مربوط به جرايم ساختماني زياده‌خواهان بوده است.

آذری خاطرنشان کرد: با جرائم موجود در كميسيون ماده 100 ممكن است بازدارندگي صورت نگيرد اما بايد تلاش کنیم و البته به هيچ عنوان به دنبال کسب درآمد از اين لايحه نيستيم.

وی با بیان اینکه علاوه بر زياده‌خواهي افراد، قيمت در عرصه ساختمان و زمين فوق‌العاده بالاست و اين موضوعات مي‌تواند تخلفات ساختماني را زياد كند، افزود: به هيچ عنوان هدف از اين لايحه توقف صنعت ساخت و ساز نيست و تنها براي جلوگيري از تخلفات این لایحه به تصویب رسیده است.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد اظهار کرد: از دهه 60 به بعد شهرداری‌ها از لحاظ تامین منابع مالی متکی به مردم شده‌اند و در این راستا جمعیت سه میلیونی مشهد بر اعمال شهرداری نظارت دارند، البته از آن سو نیز باید حقوق شهروندی رعایت شود.

آذری با بیان اینکه شهرداری مشهد 400 خدمت را به مردم ارائه می‌کند، افزود: شهرداری‌ها در دو حوزه کلی خدمات عمومی شهر و زیرساخت‌های شهری فعالیت دارند و 70 درصد درآمدهای شهرداری از صنعت ساختمان‌سازی بوده که 55 درصد آن مختص مجوزهایی است که از سوی شهرداری صادر می‌شود.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری متولی شهر است و وظیفه عمده آن رفاه حداکثری برای مردم است، تصریح کرد:  در صورتی که شهرداری پولی از مردم دریافت می‌کند باید برای رفاه مردم استفاده کند.


وی در خصوص تبصره ماده 100، عنوان كرد: اين قانون شهرداري مي‌گويد در صورت تشخيص كميسيون در خصوص تخلف ساختماني كه مغاير با اصول شهرسازي، فني يا بهداشتي باشد به قلع بنا جريمه شده و در صورتي كه قلع بنا ضرورتي نداشته باشد اين كميسيون نسبت به صدور راي جريمه اقدام خواهد كرد.
 
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد ادامه داد: جريمه‌هاي حساب شده براساس ارزش معاملاتي هر متر مربع ساختماني و ارزش روز معاملاتي آن حساب شده كه به نوع، مكان،‌ متراژ و … ساختمان بستگي دارد.
 
وي در خصوص تمام تخلفات ساختمانی كه تا پايان سال گذشته صورت گرفته است، اظهار کرد: صاحبان این ساختمان‌ها تا پايان خرداد ماه سال جاری فرصت دارند تا تعيين تكليف كنند و براساس مصوبات قبلي جرائم ساختماني خود را بررسي كنند؛ تخلف‌كنندگان در سال جديد براساس مصوبه جديد کمیسیون ماده 100 جرائم‌شان اعمال مي‌شود.

•  شناسایی بیش از 15 هزار تخلف ساختمانی در سال گذشته

آذری با بيان اينكه اعمال قانون‌ها و كنترل‌ها از تخلفات ساختماني در سال جديد به پنج برابر رسيده است، عنوان كرد: در سال گذشته 15 هزار و 650 تخلف ساختماني شناسايي شد و 25 تا 30 درصد از اين تخلفات معرفي و راي قلع بنا نیز برای آن‌ها صادر شد. 

 
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد با بيان اينكه از سال 86 تا كنون 8000 تخلف ساختماني راي قلع بنا به دست آورده‌اند،‌ گفت: تنها 20 درصد از اين آمار راي قلع بنا اجرایی مي‌شود.
 
وی با بيان اينكه جرائم كميسيون ماده 100 تنها از طریق این كميسيون تعيين مي‌شود و به شهرداری مربوط نیست، اضافه کرد: اين كميسيون 6 شعبه با 18عضو دارد كه در هر شعبه يك نماينده از شورا، يك نماينده از وزارت كشور و يك نماينده از دادگستري حضور دارند و نوع جريمه‌ و رقم جريمه را تعيين مي‌كنند


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار