کد خبر: 723541
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
در استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:
معاون اول ریاست جمهوری و وزیر نیرو بمنظور مراسم بهره برداری و افتتاح چندین طرح عمرانی روز سه شنبه وارد استان چهارمحال و بختیاری شدند .
حمیرا رحیمی
  مهندس حمید چیت چیان در مراسم  بهره برداری از سد سورک در شهرستان شهرکرد با حضور معاون اول رییس جمهوری ، گفت : تاکنون 140 سد در کشور ساخته شده است.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه 118 طرح سد سازی در کشور در حال اجراست افزود :  در چند سال اخیر سوالاتی از سوی کارشناسان محیط زیست در خصوص ضرورت سدسازی در کشور مطرح شده که یک پاسخ واحد برای آن وجود ندارد ، هر سدی به جای خود باید از منظر اجتماعی، اقتصادی و هیدرولوژی منطقه ای مورد بررسی قرار گیرد.
مهندس چیت چیان اظهار داشت : هم اینک شرایط آب و هوایی کشور، شرایط بارش و روان آبها در کشور تغییر کرده و برخی سدها در نتیجه این تغییرات ممکن است مختصاتشان تغییر و یا احداث برخی سدها را متوقف کند.
وزیر نیرو افزود: ساختن یا نساختن سد تابو نیست و تابع عوامل مختلفی است که بعضا ساخت سد را اجتناب ناپذیر می کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت :  تامین آب شرب و کشاورزی از اهداف اجرای این طرح است .
دکتر حسین صمدی گفت: 25 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره سازی می شود که قابل استفاده برای توسعه و بهبود دو هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی است.
وی افزود: تاکنون  410 میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده است.
دکتر صمدی ، زمان آغاز اجرای این طرح را سال 85 عنوان کرد و گفت  : با بهره برداری از سد سورک که در مجاورت روستای سورک و حدود 35 کیلومتری شهرستان شهرکرد مرکز استان  قرار دارد 850 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر