کد خبر: 737811
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
رئیس شورای عالی استان‌های کشور:
رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری که از سوی دولت به مجلس ارائه شده در برنامه ششم توسعه به جد پیگیری می‌شود.
غلامرضا بصیری‌پور در بدو ورود به اردبیل و سفر دو روزه خود به این استان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه و بر اساس ابلاغ سیاست‌هایی از سوی مقام معظم رهبری کارگروه‌های فعالی شکل گرفته تا زمینه برای اعمال مدیریت واحد شهری با پیگیری‌هایی که در حال انجام است به انجام رسیده و مقدمامت آن فراهم آید.

وی افزود: بنده نیز عضو این کارگروه هستم و به جد این مسئله را پیگیری می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا در قالب برنامه ششم توسعه بتوانیم هدف‌گذاری درست، عملیاتی و راهبردی را در این حوزه انجام دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور تاثیرگذاری مدیریت واحد و یکپارچه را در حل بسیاری از معضلات و مشکلات بیان کرد و ادامه داد: ما باید از تجربه موفق بسیاری از کشورها در این زمینه استفاده کنیم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم در یک نظام کارآمد اهداف، برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌ها را در این زمینه به انجام برسانیم.

بصیری‌پور تصریح کرد: تاکنون در کشور مدیریت واحد و یکپارچه شهری اعمال نشده و این وظیفه و رسالت دستگاه‌هایی اجرایی به ویژه قوه مجریه است تا بتوانند زمینه اجرای این امر را با مصوبه مجلس فراهم کند.

وی ادامه داد: به جد در قالب کارگروه‌های تخصصی موضوع واگذاری مسئولیت‌های اجرایی و اداری را به شوراها دنبال می‌کنیم هر چند که این امر، امر سخت و دشواری است اما تلاش و کوشش بر است تا مدیریت یکپارچه شهری در کشورمان به نحو کاربردی و عملیاتی اجرایی شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور به اهداف سفر خود به استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بنده در شش ماه اخیر به 22 استان کشور سفر کردم و از نزدیک در جریان مشکلات و نارسایی‌های آن شهرها قرار گرفته‌ام و سعی‌مان بر این بوده تا در قالب شورای شاهد حل مشکلات و مسائل آنها باشیم.

بصیری‌پور بیان کرد: قطعا در استان اردبیل نیز انجام این سفر در پیگیری کارها و ماموریت‌هایی است که ما دنبال می‌کنیم و امیدواریم که در دیداری که با مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و سایر مدیران خواهیم داشت بتوانیم سایر کارها را به جد پیگیری کنیم.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر 117 هزار عضو شورا در کشور داریم که در قالب 38 هزار شورای شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: امیدواریم به وضعیتی دست پیدا کنیم تا همه شورا باور بوده و این شوراباوری به خودباوری نیز قطعا تبدیل خواهد شد.

بصیری‌پور عنوان کرد: ما امروز در کشور با معضل بزرگ بیکاری روبه‌رو هستیم که ما در سفر به استان‌های مختلف سعی‌‌مان بر این است تا به عنوان نهاد قانونگذاری در قالب پارلمان محلی بتوانیم در حل این مشکلات تلاش کنیم.

وی ظرفیت‌های تعریف شده قانونی را در تقویت و توانمندسازی شوراها در قالب قانون اساسی بیان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مناطق و شهرهای مختلف استفاده کنیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر