کد خبر: 739886
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
فرماندار گرمی:
فرماندار شهرستان گرمی گفت: اجرای سد عمارت در سه شیفت کاری و با توان بالای فنی و عملیاتی در حال انجام است.
 میرعلی رحیمی‌زاد در جلسه بررسی طرح‌های نیمه تمام و در حال تکمیل شهرستان گرمی اظهار کرد: با فعال شدن این پروژه امیدواریم تا روند احداث این سد سرعت بیشتری به خود گرفته و ظرف سال‌های آینده بر اساس پیش‌بینی‌های آب منطقه‌ای استان این پروژه که تامین‌کننده منابع آب برای اراضی پایین دست و بهبود شرایط آبیاری مزارع و باغات و تامین آب شرب برخی از روستاها خواهد بود به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اجرای این سد آثار و نتایج اجتماعی و اقتصادی خوبی را به همراه خواهد داشت، افزود: اشتغالزایی مستقیم 600 نفر، ممانعت از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغات و اراضی کشاورزی و ساماندهی و اسکان عشایر و افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و ایجاد صنایع وابسته از جمله راهبردها و راهکارهای اساسی در اجرای این طرح است.

فرماندار شهرستان گرمی با بیان اینکه تاکنون برخی از قسمت‌های پروژه مهم و تاثیرگذار سد عمارت نظیر احداث ساختمان، تجهیز کارگاه‌، حفاری و لاینینگ، احداث سازه‌های ورودی و خروجی، اتمام خاکبرداری، اجرای جاده دسترسی و همچنین حفاری بخشی از گالری‌ها انجام شده است، گفت: امیدواریم بخش‌های دیگر این پروژه نیز تا زمانی که فصل کاری اجازه می‌د‌هد سال آینده به انجام برسد.

رحیمی‌زاد جلوگیری از خروج 132 میلیون مترمکعب از آب رودخانه دره‌رود و تامین آب شرب و توسعه و بهبود 12 هزار هکتار از اراضی حوزه شهرستان گرمی را از اهداف اجرای طرح وپروژه اعلام کرد و یادآور شد: ساماندهی عشایر منطقه، کاهش نرخ مهاجرت با ایجاد فرصت‌های شغلی و تامین نیاز زیست محیطی از آثار و نتایج اجرای این طرح برای منطقه گرمی خواهد بود.

این مسئول پیشرفت پروژه را بیش از 30 درصد اعلام کرد و گفت: اجرای این پروژه در مراحل مختلف در قالب اکیپ‌های اجرایی و جبهه‌های مختلف کاری در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم این روند سه شیفته بودن کارهای اجرایی در سد عمارت به سرانجام رسیده و امکان اجرای پروژه با سرعت بیشتر را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: در کنار احداث سد عمارت تکمیل دیگر سدهای در حال احداث این شهرستان که حدود چهار مورد است در اولویت هدف‌گذاری اصلی است که انتظار می‌رود در این باب نیز یک حرکت تحولی، موثر و کارآمدی را شاهد وناظر باشیم.

رحیمی‌زاد افزود: به یقین در سال جاری و سال‌های آینده با تزریق اعتبارات بیشتر بستری فراهم خواهد شد تا بتوانیم یک روند حرکتی مناسب و رو به جلو را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با ممانعت از آغاز پروژه‌های جدید در منطقه شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها