کد خبر: 813026
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
آغاز رسمی سال تحصیلی جدید در خراسان شمالی
امروز همزمان با سومین روز مهر ماه ، 160 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغازکردند.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند، گفت : ارتقای بنیه علمی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران و دژ محکمی در برابر هجمه های فرهنگی و حملات جنگ نرم در دنیای امروز است.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی نیز به نقش فرهنگیان در کنار تلاش های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نام شمار فراوانی از دانش آموزان و معلمان شهید در دفتر فرهنگ ایثار و شهادت می درخشد .

 صالحی  با اشاره به حذف مدارس خشتی و گلی در استان افزود : امسال تحصیل دانش آموزان بر اساس اولویت های رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش قرار داده شده است.

محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم با ابلاغ پیام تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از سوی وزیر آموزش و پرورش ، بر نهادینه کردن فرهنگ اقدام و عمل در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: امسال در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ، زنگ مهر و مقاومت در هنرستان های کشور نواخته شد.

محبی با اشاره به تغییر برخی کتاب های درسی افزود: امسال همه کتاب های مقطع اول متوسطه بازنگری و تغییراتی اعمال و برای متوسطه دوم چهار کتاب جدید بنام های انسان و محیط زیست ، انسان و بهداشت، تفکر و سواد رسانه ای و مدیریت خانواده افزوده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار