کد خبر: 815636
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
نماینده ولی‌‌ فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: اگر می‌خواهیم پیشگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر مؤثر باشد، باید زمینه‌های مؤمن و متقی شدن جامعه را تقویت کنیم.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین به اهمیت پیش‌گیری در این حوزه اشاره و اظهار داشت: موفقیت‌ها در حوزه پیشگیری بیشتر از درمان است و مسؤولان مبارزه با مواد مخدر باید تلاش کنند تا با توسعه برنامه‌های پیشگیرانه، از گسترش این بلای خانمان سوز جلوگیری نمایند.

وی تصریح کرد: به هر اندازه‌ای که بتوانیم اعتقادات دینی مردم را محکم کنیم، به همان اندازه آن‌ها را از آسیب‌پذیری و گرفتاری نجات داده‌ایم و در حقیقت در عرصه پیش‌گیری قدم برداشته‌ایم.

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: وقتی کشورهای دیگر می‌خواهند در حوزه پیش‌گیری مواد مخدر ورود پیدا کنند، شاید پناه‌گاهی نداشته باشند اما ما امام حسین(ع)، قرآن، مسجد و انبیاء(ع) را داریم که بسترهای بسیار مهم و انسان‌سازی هستند.

عابدینی تقوا را یکی از سرمایه‌های تحول درونی برشمرد و افزود: شخصیت واقعی انسان دو بعد عقلانی و ارادی دارد و اگر کسی متقی شود، در بعد عقلانی آدم روشن‌فکر، بصیر، روشن‌بین و خوش‌فهمی خواهد شد و در بعد اجرایی هم صاحب اراده‌ای قوی می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی از آیات نشان می‌دهند که تقوا باعث روشن شدن و دانا شدن عقل می‌شود و در منابع دینی هم آمده که تقوا اراده انسان را قوی می‌کند و انسانی که دارای اراده قوی باشد، هیچ‌گاه دچار انحراف نمی‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و همه انسان‌ها در همه عالم به این دو مقوله نیازمند هستند و اگر امام خمینی(ره) و رهبری سرآمد روزگار خود می‌شوند، به خاطر بهره‌مندی از دانایی و توانایی است.

عابدینی یادآور شد: اگر انسان‌ها از عقل دانا و اراده توانا بهره‌مند شوند، هیچ‌گاه دچار اعتیاد نخواهند شد و خود را از گرفتار شدن به این بلا و گرفتاری حفظ می‌کنند و در مسائل دیگر زندگی هم راه درست را در پیش می‌گیرند.

وی تأکید کرد: اگر در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر می‌خواهیم پیشگیرانه برخورد کنیم، باید زمینه مؤمن و متقی شدن جامعه را تقویت کنیم و این زمینه با تقویت مجالس دینی، مساجد، نمازهای جماعت، زیارت اهل‌ بیت(ع)، مطالعه و تحصیل تقویت می‌شود.

صفایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: اعتیاد زمینه بسیاری از تخلفات نظیر سرقت، طلاق و بی‌سوادی است و برای کاهش آسیب‌های آن، به همکاری همه مسؤولان استان نیازمندیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طبق آخرین آمارهای اعلام شده، استان قزوین جزء استان‌های آلوده به لحاظ مواد مخدر به شمار نمی‌آید؛ هر چند به دلیل مهاجرپذیری خطرات گسترش اعتیاد در این استان وجود دارد و باید در مقابله با این بلای خانمان‌سوز کوتاهی نکنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر