کد خبر: 817205
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
متخصص تغذیه در قزوین:
متخصص تغذیه در استان قزوین گفت: برای کاهش عوارض چاقی باید مردم را در مورد تغذیه مناسب آگاه‌تر کرد، چراکه شیوع چاقی در افراد بالای 20 سال در کشور در جامعه شهری نسبت به جامعه روستایی رو به افزایش است.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، مصطفی نوروزی در همایش تغذیه، تحرک بدنی و تناسب اندام که به مناسبت روز جهانی غذا در سالن شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سایت‌های غیرمجاز اینترنتی که مردم برای مشاوره در زمینه مشکلات تغذیه‌ای استفاده می‌کنند پایه علمی ندارد و از این سایت‌ها به جای افراد مجرب و آموزش دیده استفاده می‌شود.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای افزایش وزن و چاقی در بین زنان و مردان در دنیا افزود: آمار چاقی در دنیا رو به افزایش بوده و میزان چاقی در بین بانوان بیشتر از آقایان است.

متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: افزایش وزن و چاقی اثرات نامطلوبی همچون ایجاد 58 درصد دیابت، 21 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و بین 8 تا 42 درصد سرطان‌ها را در بدن افراد به همراه دارد.

نوروزی بیان کرد: از سایر عوارض چاقی می‌توان به سرطان سینه و تخمدان، روده بزرگ، پروستات و کیسه صفرا و یا حتی مشکلات روحی و روانی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای کاهش عوارض چاقی باید مردم را در مورد تغذیه مناسب آگاه‌تر کرد چراکه شیوع چاقی در افراد بالای بیست سال در کشور در جامعه شهری نسبت به جامعه روستایی رو به افزایش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها