کد خبر: 823486
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: برای احقاق حقوق کودکان و نوجوانان نقش انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی در مطالبه‌گری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش جوان آنلاین از شیراز، سیده معصومه دستغیب در نشست تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه حقوق کودکان در سخنانی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور مبنی‌بر تشکیل کارگروه کودک و نوجوان، کارگروه بانوان و خانواده استانداری فارس با همکاری سازمان بهزیستی، اداره کل آموزش‌وپرورش، دادگستری و صداوسیما در راستای احقاق حقوق جامعه هدف فعالیت‌های چشمگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی، هم‌افزایی، تقسیم‌کار و جلوگیری از پراکنده‌کاری از مهم‌ترین اهداف کارگروه‌های کودک و نوجوان در استان فارس است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان فارس نیز در این نشست اظهار داشت: در اسلام نسبت به حقوق کودکان توجه ویژه‌ای شده و در پرهیز از خشونت، بدرفتاری، تبعیض و رعایت عدالت سفارش‌های بسیاری شده است.

زهرا افتخاری خاطرنشان کرد: بر اساس کنوانسیون کودک و نوجوان مقرر شده است که اتاق کودک جدا و ازلحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به رشد کودک از سوی دولت‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان داشت: حضور نهادهای غیردولتی در راستای رفع مشکلات و معضلات پیش روی کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و کم‌برخوردار موردتوجه این نهاد قرار گرفته است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد: این استان رتبه نخست را در مورد بررسی و رفع آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان در کشور به خود اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر