کد خبر: 841405
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی:
در سال جاری یش از 3 هزار و 500 خانوار مددجو کمیته امداد خراسان شمالی خود کفا شدند .
سید محمد هاشمی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: طی پنج سال اخیر بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان به خودکفایی رسیده اند واز حمایت خارج شده اند.

عباس اهرابی با بیان اینکه در بهار آینده برای این تعداد جشن خوکفایی برگزار می شود اظهار کرد: این استان در بحث وام اشتغال در سطح کشور رتبه شایسته تقدیر را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه 10 درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از طرح پوشش خارج می شوند گفت: این نهاد باید مانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از تحت پوشش این نهاد خارج شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد می باشد و این نهاد به دنبال آن است که مددجویان را به سمت توانمندی اقتصادی و فکری سوق دهد.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه در سال جاری 522 خانوار را به عنوان ورودی جدید پزیرش کرده ایم افزود:پذیرش نیازمندان وشناسایی این افراد همچون گذشته ادامه خواهد یافت .

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه امسال بیشترین اولویت کمیته امداد استان، طرح توانمندی و فقرزدایی مددجویان بود، گفت: تأمین مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ازجمله اقدامات در این زمینه است.

عباس اهرابی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۸ مسکن شهری و روستایی با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مددجویان ساخته شد که از این تعداد ۹۰ مسکن شهری و ۱۷۸ مسکن روستایی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۳۱۵ مسکن مهر برای مددجویان به بهره‌برداری رسید و ۸۳۸ مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تعمیر و بازسازی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت:همچنین طی امسال شش هزار و ۱۵۳ مددجو تحت پوشش این نهاد، بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

عباس اهرابی اظهار کرد: امسال پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ارتقای شاخص خدمات درمانی مددجویان در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پرداخت جهیزیه به یک هزار و ۸۲۶ مددجو داده‌شده و به دو هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان مبلغ چهار میلیارد تومان وام ضروری نیز پرداخت‌شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار