کد خبر: 842103
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: بیش از 10 هزار تن به عنوان همیار طبیعت در راستای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در این استان جذب شده که در این ارتباط لرستان رتبه نخست کشور را کسب کرده است
بهروج

به گزارش جوان ،شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران  افزود: همچنین استان لرستان در زمینه پیشگیری از آتش سوزی و حریق در جنگل ها نیز طی سال جاری توانسته است که رتبه اول کشوری را بدست آورد.

وی با بیان اینکه شعار هفته منابع طبیعی امسال همیار طبیعت باشیم' است ، اظهار کرد: هم اکنون 11هزار همیار طبیعت در لرستان ساماندهی شده اند.

نجفی در خصوص وضعیت منابع طبیعی لرستان گفت : 77 درصد مساحت استان به منابع طبیعی اختصاص دارد که 43 درصد آن را جنگل ها و 32 درصد مراتع تشکیل می دهد.

وی اظهار کرد: استان لرستان از نظر میزان اراضی جنگلی در منطقه زاگرس رتبه نخست و در سطح کشور در جایگاه سوم قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی یک قطعه یک هکتاری از بام لرستان با نام شهدا نهال کاری می شود و علاوه بر این یک میلیون اصله نهال نیز بین دستگاه های اداری توزیع می شود.

وی یادآور شد: اجرای 2 طرح بین المللی شامل طرح های منارید و جایکا در شهرستان های درود و الیگودرز به منظور توانمندسازی جوامع محلی ، اجرای طرح های مرتبط با خشکیدگی درختان بلوط ، کاشت یکهزار و 400 هکتار گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی برای اولین بار در استان و تولید یک میلیون نهال بنه و بلوط از جمله اقداماتی است که طی سال جاری انجام شده است.

نجفی با بیان اینکه طی سال جاری اقداماتی در راستای سال اقتصاد مقاومتی انجام شده است گفت: طرح آبخیز داری در مناطقی از استان از جمله در منطقه تخت چان پلدختر و دوره چگنی و طرح کاشت گیاهان دارویی 2 طرح اقتصاد مقاومتی اداره کل منابع طبیعی طی سال جاری بوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد میرزازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
با سلام بنده جهت ثبت نام و عضویت درطرح همیاران طبیعت علاقه مندم و طرح و ایده دارم جهت حفاظت از طبیعت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار