کد خبر: 845248
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
مدیرکل ثبت اسناد و املاک اصفهان:
شرایط فرهنگسازی در خصوص صدور سند مالکیتی برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار است ودر این راستا از ظرفیت بهره‌برداری لازم را خواهیم داشت.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک اصفهان در جلسه هم‌اندیشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان اصفهان ، اظهار داشت: الحمدولله ظرفیت خوبی در قانون به عنوان قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای مردم روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای دریافت سند مالکیتی پیش‌بینی شده است و اساس این قانون مالکان منازل مسکونی در این اماکن می‌توانند با تشریفات ساده‌ای که برای آنها پیش‌بینی شده است سند املاک خود را دریافت کنند.

علی بهبهانی با بیان اینکه در حال حاضر  در استان اصفهان ۳۰ شهر از ۹۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در استان اصفهان در زمینه دریافت سند مالکیتی اقدام نکرده‌اند، ابراز داشت: صدور سند برای این افراد با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که بنیادی برخواسته از آرمان‌های انقلاب است، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه یک طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در سویی دیگر اداره ثبت اسناد و املاک قرار دارد، افزود: تاکنون فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام شده و این در حالی است که در برخی نقاط نیز به دلیل عدم فرهنگسازی مناسب اقدامی صورت نگرفته و در سال جاری این مهم اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با بیان اینکه شرایط فرهنگسازی در خصوص صدور سند مالکیتی برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار است، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت ائمه جماعت، مساجد، معتمدین محلی، مراکز فرهنگی و ... بهره‌برداری لازم را خواهیم داشت.

بهبهانی با بیان اینکه همه توان خود را برای تحقق ۸۰ درصدی عملیات اجرایی صدور سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر  در استان اصفهان را بکار خواهیم گرفت، تصریح کرد: در این راستا از مردم استان اصفهان تقاضا داریم به هیچ وجه از قانون تعیین تکلیف برای سند دار کردن املاک خود استفاده نکنند و با استفاده از قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.

وی افزود: ضوابط قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بسیار راحت‌تر از قانون تعین تکلیف اراضی است و در بازه زمانی کمتری محقق خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار