کد خبر: 859852
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
مدیرفرودگاه کاشان:
در اجرای امریه مقام معظم رهبری در مورد راه اندازی فرودگاه کاشان با همت مسئولان ارشد شهری و مساعدت ویژه فرمانده هوافضای سپاه کشور سردار حاجی زاده و تحت بهره برداری شهرداری کاشان این مجموعه در سال 95 در سالروز تاسیس مجدد مورد بهره برداری قرار گرفت.نخستین پروازفرودگاه کاشان خرداد 95 از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به کاشان انجام شد و پس از آن با استقبال گسترده شهروندان فعاليت خود را ادامه مي دهد. سيد مسعود مسعودي مدیر فرودگاه کاشان در گفتگو با " جوان" در خصوص فعاليت هاي اين فرودگاه به ارائه توضيحاتي مي پردازد.

استقبال شهروندان از فرودگاه کاشان چگونه بوده است؟

سال گذشته درمسیر مشهد بیش از 98درصد سطح اشغال صندلی داشتیم و از ابتدای سال نیز تاکنون سطح اشغال صندلی ها 100درصد بوده که این امر بار مسئولیت مسئولان را سنگین تر می کند.ازسال گذشته تاکنون بیش از 50هزار نفر در مسیر های پروازی مشهد و کیش جابه جا شده اند وبنا برآنچه آمار نشان می دهد فرودگاه کاشان 14 شهررا تحت پوشش قرار داده و بیشتر مسافرین از شهر قم هستند.

براي جذب مسافر چه تدابيري انديشيده شده است؟

-تعاملات خوبی از سال گذشته با آژانس ها، اتحاديه آژانس های مسافرتی مشهد، مدیر کل میراث گردشگری خراسان رضوی، معاونین استاندار خراسان رضوی در زمینه گردشگری برقرارشده و همچنین نشستی با چارترکننده های اصلی درکاشان برگزار شده و همه این نشست ها و رایزنی ها با توجه به اعطای مجوز رسمی بهره بردای فرودگاه کاشان از سازمان هواپیمایی کشوری نشان دهنده این مهم است که مجموعه فرودگاه کاشان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و موفق شده اعتماد مسافران و مسئولان سازمان هوایی را از لحاظ آرامش و امنیت جلب کند.

فرودگاه کاشان چه نقشي در صنعت اکوتوريسم منطقه داشته است؟

طي آخرين آمار در سال گذشته سطح اشغال تخت خواب هتل هاي کاشان 58درصد رسيد و حضور مسافراز دوماه فصل گلاب گيري به 9 ماه افزايش يافته است و اگر زمينه پرواز شيراز فراهم شود تغيير شگرفي در صنعت توريسم و گردشگري منطقه بوجود مي آيد. ضمن اينکه با ورود هر مسافربه شهر گردش مالي و گردش خدماتي آغاز مي شود از گام اول خدمات پروازي داده مي شود در بخش ديگري صنعت توريسم خروج مسافر از فرودگاه و به وسيله تاکسي صورت مي گيرد و به اين طريق رانندگان نيز مجبور هستند زبان خارجي و دانش بومي و گردشگري خود راتقويت کنند، از زاويه ديگر مسافران به براي خريد به بازار مي روند و علاوه بر انتقال فرهنگ موجب کسب و کار و رونق اقتصادي مي شوند و براي اسکان به مجتمع هاي اقامتي و يا هتل ها مي روند و در اين بخش هم به رونق اقتصادي شهر کمک مي کنند اين موارد تنها بخشي از ورود گردشگر به شهر و صنعت توريسم است که فرودگاه مي تواند بستر و زمينه مناسبي براي اين چرخه باشد.

آيا در آينده نزديک پروژه جديدي در فرودگاه کاشان به بهره برداري خواهد رسيد؟

يکي از زير ساخت هاي لازم براي هر فرودگاه دستگاه ناوبري و راداري است که توسط شهرداري کاشان جديد ترين و به روزترين نوع اين دستگاه از اسپانيا خريداري شده و تا ماه آينده نصب مي شود که اين مهم يک جهش رو به جلو براي پروازهاي داخلي محسوب مي شود.

آيا زمينه پرواز عتبات عاليات از فرودگاه کاشان به نجف فراهم شده است؟

استقبال مردم منطقه کاشان از فرودگاه نشان داد که مردم علاقه وافري به پروازهاي زيارتي دارند بنابراين رايزني هاي لازم براي پروازهاي عتبات عاليات انجام شده و اميدواريم به زودي زمينه اين پروازهم فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار