کد خبر: 866804
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
مدیرآموزش و پرورش شهرستان جم خبر داد:
خلیل نیکخواه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان جم، آموزش هدفمند پایه تحصیلی ابتدایی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش جم دانست و اظهار داشت: دوره پیش دبستانی و ابتدایی یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی دانش آموزان است که شخصیت تحصیلی آنها شکل می‌گیرد و برای موفقیت در کنکور نیز نیازمند توجه ویژه‌ای به این رده تحصیلی است.

وی  از اجرای طرح تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان در شهرستان جم خبر داد و افزود: طرح نخبه پروری، کلاس‌های کنکور، آزمون‌های جامع و حضور نفرات برتر کنکور سراسری کشور در بین داوطلبان کنکور شهرستان جم از برنامه‌های طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در جم است.

رییس امورش پرورش شهرستان جم با تاکید بر پرداخت اعتبارات طرح تقویت دیربنیه علمی از سوی دهیاران افزود: در راستای اجری طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، 12 درصد اعتبارات عوارض آلایندگی دهیاران شهرستان جم  به این طرح اختصاص یافته که لازم است دهیاران این اعتبار تامین و پرداخت کنند.

نیکخواه از افتتاح و بهره برداری 2 پروژه آموزشی در شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: مدرسه 6 کلاسه شهید یمینی شهر انارستان و 2 کلاس درس در مدرسه میرزای شیرازی شهر ریز در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

وی از کلنگ زنی 9 پروژه بزرگ آموزشی در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: دو مدرسه 12 کلاسه در شهر جم و پنج مدرسه 6 کلاسه در شهر انارستان و روستاهای چاهه، علی آباد، بهارستان، بابامبارکی و یک مدرسه 3 کلاسه در روستای بیدوعلیا کلنگ زنی می‌شود.

رییس اموزش پرورش شهرستان جم با تاکید بر توسعه زیرساخت طرح‌های ورزشی در واحدهای آموزشی افزود: سالن ورزشی دبیرستان شبانه روز باقرالعلوم شهر جم  یکی از پروژه‌های است که در هفته دولت با اعتبار 12 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نیکخواه با بیان اینکه 27 مدرسه تخریبی و فاقد فضای آموزشی در شهرستان وجود دارگفت: با توجه به تعداد بالای مدارس تخریبی و با وجود کمک‌های بنیاد نوسازی مدارس استان بوشهر و شورای راهبردی و پتروشمی‌های منطقه، نیازمند مشارکت خیران در ساخت مدرسه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 11 هزار متر زمین از سوی خیران به آموزش و پرورش جم اهدا شدکه در شهریورماه در مراسمی از خیران حوزه آموزش و پرورش تقدیر می‌شود.  

 رییس اموزش پرورش شهرستان بوشهر با بیان اینکه اکنون با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان جم مواجه نیستیم افزود: نزدیک 50 درصد از نیروهای آموزشی از افراد غیر بومی شهرستان جم است که اکثرا نیز خانم  هستند و در صورت مهاجرت از شهرستان با مشکل جدی در حوزه نیروی انسانی مواجه می‌شویم.

 نیکخواه خواستار پرداخت  12 درصدی عوارض آلایندگی، توسط دهیاری‌ها برای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان شد و  تاکید کرد: این طرح که با نگاه مثبت استاندار بوشهر اجرایی شد، کمک شایانی به حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر می‌کند و نیاز است دهیاران شهرستان جم همیاری بیشتری داشته باشند تا این اعتبار در حساب دهیاری‌ها راکد نماند.

وی خواستار حمایت شرکت‌های نفت و گاز مستقر در منطقه و خیران شهرستانی برای برقراری سرویس‌های روستا مرکزی و تجهیز آزمایشگاه و کتابخانه  مدارس شهرستان جم شد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر