کد خبر: 875706
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارش تجاوز راننده اسنپ به زن بیمار در این صفحه به چاپ رسید. جوابیه اسنپ به این گزارش و توضیح جوان در ادامه می‌آید.
در پاسخ به خبر منتشره در شماره 5193 آن روزنامه خبري، مورخ 29شهريور 1396 و وب‌سايت جوان‌آنلاين با كد خبر 872814 مورخ 28 شهريور 1396 با عنوان «تعرض راننده مسافربر به زن بيمار» احتراماً بيانيه زير جهت اطلاع افكار عمومي و درج در آن رسانه ارسال مي‌گردد. ‌

 در روزهاي گذشته، در برخي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي اخباري مبني بر رسيدگي به ادعاي مورد آزار قرار گرفتن يكي از كاربران مسافر اين شركت منتشر شده است، اسنپ ضمن ابراز تأسف از اين خبر ناگوار، خود را ملزم به ارائه توضيحاتي به شهروندان عزيز و خانواده بزرگ اين سامانه مي‌داند: متهم پرونده در زمان وقوع حادثه، كاربر راننده فعال در سامانه اسنپ نبوده است. با اين وجود اسنپ پس از اطلاع از شروع رسيدگي به ادعاي فوق و از ابتداي امر، همراه با مقام محترم رسيدگي كننده و به صورت داوطلبانه، به قصد تسريع روند دستگيري متهم اقدام كرده است. به اذعان مقامات محترم پليس، اقدامات به موقع و همكاري اسنپ در اين زمينه موجب بازداشت هر چه سريع‌تر متهم شده است. با دستگيري اين فرد اين پرونده همچنان مفتوح بوده و از سوي مقامات مسئول در حال بررسي بيشتر جهت روشن شدن ابعاد و زواياي آن است. از سوي ديگر، اسنپ مدتي قبل با متهم پرونده به دليل برخورد و ظاهر نامناسب، قطع همكاري نموده، اما اين شخص با سوءاستفاده و ارائه مدارك شخصي ديگر، توانسته مجدداً و اين بار با هويت شخصي جديد به سامانه اسنپ دسترسي پيدا كند.  اسنپ در سه سال گذشته، بيش از 100 ميليون سفر را در صحت و امنيت كامل به انجام رسانده است.

با اين حال اين شركت نسبت به هرگونه اتفاق ناگوار احتمالي حساسيت داشته و به دقت آن را بررسي و براي جلوگيري از تكرار آن تلاش مي‌كند. اسنپ عقيده دارد كه حتي يك اتفاق ناگوار مي‌تواند باعث از بين رفتن آرامش جامعه و كاربران محترم گردد. همانگونه كه اين مهم را از ابتداي شكل‌گيري اسنپ به عنوان اصلي‌ اساسي براي پويايي خود و همگام بودن با نياز شهروندان جامعه در نظر داشته است.  امنيت و وضعيت كاربران مسافر، از اولويت‌هاي اصلي اسنپ است. در همين راستا سامانه اسنپ از ابتداي فعاليت خود، اقدام به بررسي سوابق و سوءپيشينه داوطلبان كار در اين مجموعه پرداخته است. از سوي ديگر حساسيت و نگاه مسئولان اسنپ در گزينش افراد و ارزيابي مستمر آنها، باعث شده تا جامعه نزديك به 150 هزار نفري كاربران راننده اسنپ، جمعي از معتمدترين، دلسوزترين و مسئول‌ترين افراد جامعه باشند.  اسنپ به عنوان بزرگ‌ترين سامانه هوشمند حمل و نقل كشور شفافيت و رعايت اصول اخلاقي حرفه‌اي را در صدر اصول كاري خود قرار داده است و از تمامي شهروندان درخواست مي‌نمايد تا با آسودگي خاطر، از خدمات حمل و نقل هوشمند كه موجبات رشد اقتصادي و رفاهي هر چه بيشتر جامعه را فراهم مي‌كند، استفاده نمايند و با انتقال نظرات و پيشنهادات خود زمينه‌ساز ارتقاي اين خدمات باشند.  
ميلاد اسلامي‌زاد/ مدير روابط عمومي اسنپ 
    
توضيح جوان 
اسنپ در بيانيه خود مدعي شده است كه اسنپ مدتي قبل از حادثه با راننده متجاوز قطع همكاري كرده بود كه البته مستندات خود را به روزنامه ارائه نداده است. در صورتي كه ادعاي مطرح شده درست باشد اين انتقاد به اسنپ وارد است كه هر فردي از اين پس مي‌تواند با هويتي جعلي وارد اسنپ شده و دست به اعمال مجرمانه بزند بدون اينكه مورد راستي‌آزمايي قرار گيرد. ايضاً به مدير اسنپ يادآور مي‌شويم كه به جاي فرار از مسئوليتي كه در آن مجموعه رقم خورده است بهتر است وقت خود را صرف پيشگيري از وقوع حوادثي از اين دست كنند. 
  
هشدار دادستان تهران به اسنپ
همچنين ذكر اين نكته را به مخاطبان خود يادآور مي‌شويم كه اين پرونده به دستور دادستان تهران از سوي سرپرست دادسراي امور جنايي پايتخت در حال رسيدگي است و مدير اسنپ براي تحقيق در اين باره به دادسرا احضار شده است. دادستان تهران روز گذشته در نشست شوراي معاونان دادستاني تهران در خصوص اقدامات دادستاني در رسيدگي به اين پرونده گفت: مقرر گرديد سرپرست دادسراي جنايي، مدير اسنپ را احضار كند؛ چراكه آژانس‌ها مجوز دارند و تحت نظارت اتحاديه مربوطه هستند، اما در خصوص اسنپ چنين نظارتي وجود ندارد. دادستان تهران از دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواست مجوز مربوط به فعاليت اسنپ در حوزه حمل و نقل را بررسي كند و در مورد مستندات و مدارك فعاليت آن توضيح دهند. وي افزود: اسنپ مي‌تواند يك ابتكار در دنياي حمل و نقل باشد و حسب اعلام مدير اسنپ، اين تشكيلات داراي 150 هزار راننده صرفاً در بخش حمل و نقل شهري است. دادستان تهران با هشدار به مدير اسنپ اعلام كرد: به مدير اسنپ هشدار داده مي‌شود تا مواظب باشد كه فعاليت‌هاي اين شركت، محملي براي ايجاد ناامني و ارتكاب جرائم نشود. قرار بر اين بود كه به مردم خدمت ارائه شود نه اينكه راننده اسنپ، زني را به تپه‌ها ببرد و به او تجاوز كند و آنگاه با تبليغات فريبنده و غيرواقعي اسنپ را بزرگ جلوه دهيد. 
   
واکنش وزیر ارتباطات 
‌به خدمت گرفتن افراد مناسب و ايجاد فضاي امن براي سفرهاي شهري موضوعي بود كه وزير ارتباطات هم به آن واكنش داد. محمدجواد آذرجهرمي، وزير ارتباطات در واكنش به تعرض راننده اسنپ در اينستاگرام خود نوشت:«خبر مربوط به آزار مسافر يكي از سرويس‌دهندگان تاكسي آنلاين تأسف برانگيز است. استقبال مردم از اين خدمات نشان دهنده فضاي مساعد رشد اين كسب وكارهاي آنلاين است. در اين مسير رشد اما مراقبت شركت‌ها از اعتماد كاربران و محافظت از اطلاعات شخصي آنان ضروري است. مردم به كسب و كارهاي نوپا اعتماد دارند و با اطمينان از خدمات آنها استفاده مي‌كنند، لذا حفاظت از اين سرمايه اعتماد عمومي و لحاظ كردن روال‌هاي قانوني براي به خدمت گرفتن افراد مناسب و ايجاد فضاي امن براي سفرهاي شهري بايد به اولويت تبديل شود. كسب وكارهاي نوپاي ايراني اگر مي‌خواهند به الگويي از خدمات مناسب تبديل شوند بايد ضريب و احتمال خطا را به حداقل برسانند و تجربه اتفاقات نامناسب و اشتباهات سرويس‌هاي مشابه در ديگر كشورها را مد نظر داشته باشند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
متاسفانه اینگونه مساییل به حدی شرم آور وغیر انسانی است که اگر هزارن بار ان مجرم را تکه تکه کنند باز هم کم است به خاطر همچین اتفاقاتی خدایی نخواسته دیگر رخ ندهد اگر شخصی مرتکب چنین جنایتی شد کمترین مجازات آن اعدام خود شخص مجرم وسخترین جرایم برای خانواده ان مجرم وتمام افرادی که به هر نحوی در آن جرم دخیل بوده اند مثل آن شخص که این مجرم را راهنمایی کرده تا با گواهی نامه فرد دیگری وارد اسنپ بشود وان شخصی که گواهی نامه اش را داده چون جرم این شخص خیلی بیشتر از جرم مجرم ومتجاوز به عنف می باشد چرا چون این آقا باعث شده وضمینه جنایت را با دادن گواهی نامه را فراهم کرده پس تمام این افراد مجرم وباید به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی باشد برای دیگران
ahmad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
نمی دونم چرا دینگ دانلود میکنم حجمش 10 مگابایه ، تپسی دانلود میکنم حجمش 9مگابایته اما این اسنپ 25 مگابایته.... فکر کنم رم گوشی رو دامپ میکنن !؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار