کد خبر: 875761
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
شهردار کاشان:
شهردار کاشان، پرسشگری را حق شورا و پاسخگویی و اجرای مصوبات را وظیفه خود دانست و گفت: تلاش می کنم این وظیفه را به خوبی بشناسم و فرآیندی متناسب با این موقعیت برای اجرای تصمیمات شورا در نظر بگیرم.
نهمین نشست رسمی شورای اسلامی شهرستان کاشان در دوره پنجم، با نخستین حضور شهردار منتخب پس از ابلاغ حکم انتصاب در صحن علنی همراه شد.
 
رئیس کمیسون خدمات شهری شورا در این نشست با یادآوری تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ به وزارت کشور و به تبع آن اعلام به شورای هماهنگی مدیریت بحران، محیط زیست، و استانداری های کشور، به تشریح برخی از مفاد آن در زمینه آلاینده ها اعم از صوتی و مایع و جامد، خودروهای وارداتی، معاینه فنی، خودروهای از رده خارج و...پرداخت.
علی رضا مفرح، تشکیل کمیته ای در این زمینه با محوریت استاندار را یادآور شد و از حضور مجموعه هایی نظیر محیط زیست، اداره کل های استاندارد و تحقیقات صنعتی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی  و فرماندار شهرستان ها در آن خبر داد.
 
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورا، با اشاره به مدت کوتاه سرپرستی بهروز گرانمایه در شهرداری کاشان، مدیریت وی را مبتنی بر آرامش و تدبیر دانست و اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات روزانه و جاری نظیر تنظیف، فضای سبز، نگهداری فضای شهری و امور اداری شاهد فعالیت های جدی و گسترده در زمینه انجام و تکمیل پروژه های عمرانی  در مدت اخیر بودیم.
حسینعلی وکیل افزود: علاوه بر موضوع کمیت و تعدد پروژه های اجرایی، بر اساس بررسی کمیسیون عمران و نظارت های صورت گرفته، ویژگی ارتقای کیفیت در این طرح ها مشاهده شد.
 
علی رضا پورعسگری رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه نیز در این نشست، حضور گسترده مردم در آیین معارفه شهردار جدید و سخنان استاندار اصفهان را مثبت ارزیابی و با آرزوی موفقیت برای شهردار جدید عنوان کرد: شایسته است تمام اعضای شورا که با اعتماد مردم به این صحنه مهم وارد شده اند با حمایت خود زمینه رشد بیش از پیش کاشان به عنوان خطه ای با تاریخ و پیشنیه و تمدنی غنی و برخوردار از صبغه  درخشان دینی و اعتقادی را فراهم آورند.
علی رضا پورعسگری، با تأکید بر زودگذر بودن فرصت ها، گره گشایی از مشکلات مردم را به عنوان توفیق و البته وظیفه ای مهم قلمداد کرد.
 
مصطفی کردمیل نبر ‌در سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای سعید ابریشمی راد به عنوان سکاندار جدید مدیریت شهری، از تلاش های بهروز گرانمایه در دوران سرپرستی تقدیر کرد.
 
عفت پدرام فر نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز در ادامه با یادآوری فرصت اندک خدمتگزاری، بر لزوم بهره‌گیری از موقعیت خدمت به مردم قانع و صبور کاشانی تأکید کرد.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه با تأکید بر لزوم رسیدگی سریع به وضعیت مالی  و درآمدی شهرداری، آن را رگ حیاتی برنامه های پیش رو دانست و خواستار در دستور کار قرار گرفتن برای اتخاذ تصمیمی سریع شد.
مجید شمس همچنین با یادآوری عنوان شورای 10 نفره، بر لزوم هم افزایی شورا و سایر مجموعه ها و سازمان ها برای کمک به مدیریت شهری تأکید کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر کاشان در ابتدا با انتقاد نسبت به برگزاری آیین تودیع و معارفه در پنجشنبه هفته گذشته نوع زمان بندی آن را دور از شأن کاشان و شهردار آن دانست و بر اعتراض خود نسبت به این تصمیم استانداری تأکید کرد.
علی هاشمی طاهری، خطاب به شهردار منتخب، لزوم نصب العین قرار دادن رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان را متذکر شد و ضرورت دریافت نظرات و همکاری به همه نگرش ها را خواستار گردید.
وی، رعایت عدالت در همه نقاط شهری، توجه به کیفیت در انجام پروژه ها، به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام را به عنوان برخی دیگر از توصیه های خود به شهردار جدید، ارائه و خطاب به ابریشمی راد تصریح کرد: ثمره موفقیت شما در نهایت به جامعه می رسد و ما هیچ چیز جز نفع مردم و قانون را از شما نمی خواهیم.
 
رئیس شورا در این نشست با قدردانی از تلاش های مجموعه شهرداری اعم از سرپرست، قائم مقام و کارکنان در دوران فعالیت شورای پنجم اظهار کرد: باید از نیروهای شهرداری که با وجود گلایه ها و دغدغه هایی که نسبت به معوقات حقوقی و مطالبات خود داشتند اما حتی یک روز هم امور مدیریت شهری را با وقفه مواجه نساختند به صورت ویژه تقدیر کرد.
علی رسول زاده، همچنین شورا را به عنوان پارلمان شهری محل تضارب اندیشه ها و آرا نامید و گفت: بر این اساس وجود اختلاف سلیقه، گفت‌وگو، مباحثه و حتی عتاب و خطاب ها برای رسیدن به نتیجه ای راهگشا برای جامعه امری اجتناب ناپذیر است.
وی، اصل شفافیت را مبنای کار شورای پنجم و شهردار منتخب آن دانست و افزود: باید مردم به عنوان ولی نعمت‌مان از عملکرد خدمتگزاران خود مطلع باشند و حتی آن را به نقد بکشند چراکه اصل مشارکت بر همین بنیان استوار شده است.
رسول زاده، احترام و حمایت جمعی از مصوبات و تصمیمات شورا را خواستار شد و تصریح کرد: اگر جریانی در قالب رفتار و گفتار موجب ایجاد اختلاف در این میان ایجاد شود نه شورا توفیقی می یابد و نه شهرداری می تواند به موفقیت می رسد.
 
شهردار کاشان در این نشست، با بیان اینکه از تمام توان خود برای بهبود شرایط کمک می گیرد سوگند خورد: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و پاسداری از اموال و حقوقی که از گذشته به من رسیده از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم.
سعید ابریشمی راد، شعار مدیریت خود را «اقتدار مبتنی بر احترام» عنوان کرد و افزود: برند «احترام» باید در نخستین گام در برابر اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نهادی سیاست گذار و ناظر بر عملکرد شهرداری تجلی یابد.
وی، پرسشگری را حق شورا و پاسخگویی و اجرای مصوبات را وظیفه خود دانست و گفت: تلاش می کنم این وظیفه را به خوبی بشناسم و فرآیندی متناسب با این موقعیت برای اجرای تصمیمات شورا در نظر بگیرم.
سکاندار جدید مدیریت شهری کاشان، از ایجاد دفتری برای ارتباط منسجم تر با اعضای شورا در شهرداری خبر داد و در عین حال انتخاب نماینده ای از جانب خود برای حضور مستمر در جلسات شورا را متذکر شد.
ابریشمی راد همچنین به رفع مسائل و معضلات ترافیکی به عنوان یکی از اولویت های برنامه کاری خود اشاره و از برنامه ریزی جدی در این زمینه خبر داد.
 
در حاشیه این نشست تعدادی از کودکان یکی از مهدکودک های تحت پوشش بهزیستی به مناسبت روز جهانی کودک با حضور در شورای اسلامی شهر به اجرای برنامه پرداختند و از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تقدیر شدند.
 
همچنین در این جلسه یاد و خاطره جواد شاه بالایی یکی از کارکنان شورای اسلامی شهر که به تازگی دعوت حق را لبیک گفت گرامی داشته شد.
در ادامه سعید ابریشمی راد شهردار کاشان با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در شهرداری کاشان، به طور رسمی به کارکنان این مجموعه معرفی شد و بر صندلی مسئولیت تکیه زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر