کد خبر: 880870
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دیده‌بان
محمد صادقی

توليت آستان قدس رضوي، از تابلوي «عرش بر زمين» اثر استاد محمود فرشچيان، هنرمند نگارگر كشورمان كه به موزه آستان قدس رضوي رضوي اهدا شده، رونمايي كرد. بخشي از موزه حرم مطهر امام رضا(ع)، اختصاص به آثار اهدايي استاد فرشچيان دارد كه به صورت مجزا در يك سالن نگهداري مي‌شود. تعداد اين آثار اكنون به 17 اثر رسيده و در ساختمان موزه قرآن و نفايس آستان قدس رضوي نگهداري مي‌شوند. 
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس رضوي در مراسم رونمايي از تابلوي نگارگري«عرش بر زمين»، هنر اسلامي را آميخته با حكمت عنوان كرد و افزود: بقاي تمدن‌ها به هنر است و هويت يك جامعه براي اينكه در فراز و نشيب‌هاي زمان گم نشود و از ميان نرود بايد با هنر در آميزد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در ثبت آثار هنري، كمّاً و كيفاً، انقلاب اسلامي در قياس با ديگر انقلاب‌هاي جهان - كه برخي از آنها بيشتر به كودتا شبيه بوده‌- مظلوم واقع شده است. 
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: تعداد آثار هنري از قبيل كتاب و فيلم را كه از انقلاب فرانسه يا روسيه خلق‌شده با انقلاب اسلامي مقايسه كنيد؛ در اين كشورها هرگز به انقلاب‌شان به عنوان يك موضوع متروكه و تمام‌شده نگاه نمي‌شود. «عرش بر زمين» بازگوكننده واقعه عاشورا و صحنه تأثرانگيز وداع حضرت زينب (س) با پيكر مطهر امام‌حسين (ع) در گودال قتلگاه است كه سوگواري فرشتگان همراه با حضرت زينب(س) محيطي غمبار را در آن به تصوير كشيده است. 

سطح موسیقایی مدیران موسیقی خجالت‌آور است!
علي رهبري رهبر سابق اركستر ملي ايران از شرايط حاكم بر موسيقي كشور به خصوص مديريت اركستر ملي ناراحت و معتقد است تنها راه باقي مانده براي رفع مشكل هنر كشور و حمايت از نسل هنرمند جوان نامه‌نگاري مستقيم با دفتر مقام معظم رهبري است. علي رهبري در مصاحبه با خبرگزاري تسنيم، با اشاره به سوابق افرادي مانند صفي‌پور، طالبي، نوربخش، سرير، گنجه‌اي و علي مرادخاني كه در حوزه موسيقي جزو مديران تأثيرگذار و تصميم‌گيرنده‌اند، مي‌گويد: تمام اين افراد، سطح موسيقايي‌شان از ضعيف‌ترين نوازنده اركستر سمفونيك نيز پايين‌تر است. ما در ايران امروز دهها شخصيت لايق‌تر از اين افراد داريم. آيا اين خجالت‌آور نيست؟ حالا چطور مي‌خواهيد اين افراد اگر هم بخواهند و حسن‌نيت هم داشته باشند به دنبال كيفيت، براي تنها اركستر سمفونيك مملكت باشند؟ بنده سعي كرده‌ام خدمت رئيس‌جمهور و وزراي فرهنگ و ارشاد اين مشكل بزرگ را گوشزد كنم ولي متأسفانه مثل اينكه تا به حال نتوانسته‌اند اين مشكل مملكتي را حل كنند. رهبري مي‌افزايد: بعد از تمام اين تلاش‌ها تنها راهي كه براي بنده به عنوان كارشناس باقي مانده، نوشتن نامه‌اي مستقيم به دفتر مقام معظم رهبري براي تقاضاي كمك است. تقاضا می‌كنم كه واقعاً به اين مشكل هنري مملكتي در جهت حمايت از نسل هنرمند جوان، رسيدگي جدي بشود. 

آغاز كمپين صادرات خرده‌فروشي صنايع‌دستي
روز گذشته و با حضور بهمن نامورمطلق، معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي، كمپين صادرات خرده فروشي صنايع‌دستي آغاز به كار كرد. اين كمپين قرار است به رشد صادرات صنايع‌دستي كشور كمك كند. نامور مطلق در مراسم آغاز به كار اين كمپين گفت: با تكيه به تجربه‌هاي جهاني در استفاده از دنياي مجازي، وارد اين عرصه شديم و اگر قرار است وارد عرصه رقابت با دنيا شويم، براي رونق صنايع‌دستي و افزايش سهم فروش و صادرات محصولات اين حوزه، چاره و گريزي جز ورود به دنياي فضاي مجازي براي فروش محصولات صنايع‌دستي نداريم. 
وي ادامه داد: نامور مطلق گفت: تجارت الكترونيك به سرعت جهان را در مي‌نوردد و امروزه به موبايل رسيده و براي موفقيت و شكوفايي صادرات بايد كارگاه‌هاي توليدي به آنها متصل شود. در اين مراسم همچنين پويا محموديان، مديركل دفتر صادرات صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با اشاره به رشد 43 درصدي صادرات صنايع‌دستي در پنج ماهه نخست امسال گفت: «امروز كمپين صادرات خرده‌فروشي محصولات صنايع‌دستي را با شعار «آنلاين شويد، جهاني بفروشيد» آغاز مي‌كنيم كه بعد از تهران در 30 استان كشور نيز ادامه مي‌يابد و آخرين جلسه اين كمپين 20 دي در بيرجند برگزار خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار