کد خبر: 881434
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
جهانگيري اول بار پس از زلزله ميز محاکمه را وسط گذاشت و روحاني سپس آن را با خود به کرمانشاه برد
در حالي كه در روند كمك به حادثه ديدگان زلزله كرمانشاه به خاطر كشمكش‌هاي سياسي و برخی سوءمدیریت‌ها مشكلاتي نیز دیده می‌شود، روز گذشته رئيس‌جمهور خواستار آن شده كه اين واقعه به ميز محاكمه تبديل نشود.  البته روحانی روزی که به کرمانشاه سفر کرد، خود به نوعی میز محاکمه را هم با خود به آنجا برد.  ‌

میز محاکمه  را  براي نخستين بار‌ اسحاق جهانگيري معاون اول خود روحاني ‌وسط گذاشت. جايي كه وي تنها ساعتي بعد از وقوع زلزله كه هنوز ابعاد واقعي آن رخ ننموده بود، مدعي شد كه «بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در استان كرمانشاه متعلق به مسكن مهر بوده است!» پس از اين گفته‌ها بود كه رسانه‌هاي نزديك به دولت نيز با خط گرفتن از جمله اسحاق جهانگيري، خط اصلي خبر را به جاي تشويق مسئولان و مردم به امداد رساني و كاهش آلام مصيبت ديدگان به سمت معرفي مقصر بردند و اصل اين واقعه تلخ و آنچه در اين شب‌ها بر مردم آسيب ديده غرب كشور مي‌گذرد، در حاشيه قرار گرفت. 

‌رئيس‌جمهور ‌ هنگام حضور در مناطق آسيب ديده ‌ پروژه‌ای را  که حالا میز محاکمه می‌نامد دنبال و در جمع مردم عنوان كرد «در اين حادثه برخي ساختمان‌هايي كه به صورت تعاوني و دولتي ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان كمي مي‌گذرد، تخريب و دچار حادثه شده‌اند». رئيس‌جمهور در ستاد بحران استان نيز گفت«وقتي به سر پل ذهاب رفتيم ديديم كه چگونه خانه‌هاي مردم كه در كنار خانه‌هاي مسكن مهر بود حتي شيشه‌هايش هم نشكسته بود اما خانه‌هاي مسكن مهر تخريب شده بودند.»  جالب آنجا بود كه اين سياسي كاري چهره‌هاي دولتي در خصوص زلزله كرمانشاه با اعتراض چهره‌هاي اصلاح طلب نيز همراه شده است. جايي كه عبدالله رمضانزاده به گفته‌هاي وزير راه و شهرسازي در خصوص مسكن مهر مي‌تازد و در توئيتر خود مي‌نويسد: «جناب آخوندي! فقط مسكن مهر نيست. بيمارستان سرپل ذهاب كه كارفرمايش وزارتخانه شماست هم كاملاً تخريب شده. » حال فارغ از اينكه در اين پروژه حق با چه كسي است، بايد امیدوار بود كه گفته‌هاي روز گذشته رئيس‌جمهور در جلسه هيئت دولت ‌ آبی بر آتش سياسي كاري زلزله كرمانشاه شود. اتفاقي كه مي‌تواند تمركز همگان را به موضوع رفع آلام و رنج‌هاي هموطنان آسيب ديده معطوف كند. اگرچه نياز است در موقعيت مناسب و فارغ از هر سياسي كاري و بر اساس يك كار دقيق كارشناسي كيفيت ساخت پروژه مسكن مهر و ميزان تأثيرش در خسارت‌هاي اين زلزله مورد ارزيابي قرار بگيرد و با خاطيان نيز برخورد صورت پذيرد. 
   
فروريختن ساختمان دولتي نشان دهنده فساد است
بر اين اساس، حسن روحاني در اولين جلسه هيئت دولت پس از حادثه تلخ زلزله كرمانشاه، به موضوع ريزش ساختمان‌هاي دولتي در اين حادثه اشاره كرد و افزود: اينكه خانه ساخته خود مردم در منطقه سرپل ذهاب سالم مانده و در مقابل يك ساختمان دولتي فرو ريخته، نشان‌دهنده وقوع فساد در اين زمينه است و مشخص است كه در بخش پيمانكاري ساخت و‌ساز فساد وجود داشته است.  رئيس‌جمهور همچنين از تلاش‌ها و فداكاري همه دستگاه‌هاي دولتي و نظامي كه به صحنه امداد و كمك‌رساني وارد شدند، تشكر كرد.  وي به نياز حدود 30 هزار خانه شهري و روستايي مناطق زلزله‌زده كرمانشاه براي بازسازي و ترميم اشاره كرد و گفت: همه بايد در اين زمينه كمك كنند. اما مسئوليت اصلي در استقرار موقت و دائمي مردم زلزله‌زده، بنياد مسكن است و خواهش مي‌كنم كه كارهاي موازي در اين زمينه صورت نگيرد و هر كسي كه قصد كمك دارد، آن را در اختيار بنياد مسكن قرار دهد.  روحاني به خواسته‌هاي ساكنان مناطق زلزله‌زده از مسئولين اشاره كرد  و يادآور شد: ديروز مردم با صبر، متانت و ادب و بسيار منطقي خواسته‌هاي اوليه خود را مطرح كردند و وظيفه داريم كه به مسئوليت خود در اين زمينه عمل كنيم. 

روحاني سپس ادامه داد كه بايد در كنار قدرت ملي، وحدت ملي را هم مستحكم كنيم. امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت و همدلي هستيم و بايد از حوادثي مانند زلزله براي وحدت بيشتر استفاده كرد نه براي تفرقه و ايجاد اختلاف و دودستگي. وقوع حوادثي طبيعي ميز محاكمه نيست كه در آن همديگر را پاي آن كشانده و به محاكمه بكشانيم، بلكه چنين اتفاقاتي زمان ياري و كمك و همدلي بيشتر مردم و انسجام و وحدت است.  رئيس‌جمهور همچنين با تجليل از هوانيروز و امداد هوايي در رسيدگي به آسيب‌ديدگان گفت: در مواقعي مانند زلزله كه جاده‌ها مسدود مي‌شوند امداد هوايي جايگاه بسيار ارزشمندي دارد و از همه كساني كه در اين زمينه تلاش كردند، و تمام نيروهاي مسلح اعم از ارتش و سپاه، صميمانه تشكر مي‌كنم. 

حسن روحاني همچنين با قدرداني از بيانات و تأكيدات رهبر معظم انقلاب در زمينه رسيدگي به آسيب‌ديدگان، گفت: دولت با تمام وجود تأكيدات ايشان را مورد توجه قرار خواهد داد. 
   
آتش‌افروزی محصول حضور امریکا در منطقه
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط حساس منطقه و لزوم هوشياري در چنين شرايطي اشاره و عنوان كرد كه امروز شرايط منطقه از هر زمان ديگري حساس‌تر شده است و ضرورت دارد در مقابل آن هوشيار باشيم. 
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه پيش از اين عده‌اي در منطقه چنين تصور مي‌كردند كه با حضور قدرت‌هاي بزرگ، امنيت در منطقه مستقر مي‌شود و بنابراين بعضي به انگليس و امريكا و قدرت‌هاي خارجي تكيه كرده بودند، اظهاركرد: امروز همه به طور كامل مشاهده كردند كه حضور قدرت‌هاي خارجي هيچ فايده‌اي براي منطقه نداشته است.  روحاني ادامه داد: قدرت‌هاي خارجي از حضور در منطقه صرفاً براي بازارگرمي به منظور فروش‌ سلاح‌هاي خود و زمينه مناسب براي دخالت در بازار منطقه و بازي با قيمت نفت استفاده و اهداف سوء خود را در اين زمينه‌ها دنبال كردند و هيچ‌گاه حضور آنها به نفع مردم منطقه نبوده و به جز دردسر و گرفتاري هيچ نتيجه‌اي نداشته است. 

وي با يادآوري اينكه هر زمان كه مقامات امريكايي به منطقه آمده‌اند، بلافاصله پس از آن، آتش جنگ و تنش در بخشي از منطقه شعله‌ور شده است، تصريح كرد: با دخالت قدرت‌هاي خارجي جنگ‌هاي بزرگي در عراق، افغانستان و ‌سوريه به وقوع پيوسته و يمن به هم ريخته است.  وي افزود: آيا كسي هست كه به فكر مردم يمن باشد و اداي انسانيت كند؟ مردم بي‌دفاع يمن چندين سال است كه با مشكلات ناشي از بيماري، فقر و بمباران‌هاي مستمر دست و پنجه نرم مي‌كند. به چه علت كشوري كه مسلمان است و خود را خادم حرمين مي‌داند، اينگونه مردم بي‌گناه و مسلمان يمن را تحت فشار قرار داده و اظهار تأسف و پشيماني هم نكرده و همچنان به جنايت‌هايش ادامه مي‌دهد.  رئيس‌جمهوري ادامه داد: در مقابل اين جنايات، سازمان ملل سكوت كرده و هيچ موضع قاطع و الزام‌آوري اتخاذ نمي‌كند و قدرت‌هاي غربي نيز از اينگونه جنايات حمايت مي‌كنند.  
    
درخواست عربستان از اسرائیل برای حمله به لبنان شرم‌آور بود 
روحاني مداخله آشكار در كشور مستقلي مثل لبنان را اتفاق بسيار كم‌نظيري در تاريخ دانست و خطاب به مداخله‌كنندگان گفت: شما چه كاره هستيد و با اتكا با چه قدرتي چنين اقداماتي انجام مي‌دهيد تصور مي‌كنيد كه پول تا كجا مي‌تواند كارساز باشد.  وي تصريح كرد: اينكه كشور مسلماني در منطقه از رژيم صهيونيستي بخواهد و به آن التماس كند كه مردم لبنان را بمباران كند بسيار شرم‌آور و خجالت‌آور است.  رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران بخواهيد يا نخواهيد حامي مظلومان بوده و خواهيم ماند.  روحاني در ادامه با تأكيد بر ضرورت تقويت قدرت ملي كشور، اظهار كرد: بخشي از قدرت ملي در حوزه نظامي است، بخشي مردمي، بخشي سياسي و بخشي اقتصادي است و هر آنچه به قدرت ملي ما منتهي مي‌شود، بايد تقويت گردد. 
غیر قابل انتشار: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
اقای روحانی " رئیس دولت اعتدال " اقای جهانگیری اصلاح طلب " مردم عمل می خواهند " نطق وخطابه " پس از 4 سال واندی و
گذر از برنامه 100روزه دولت دوازدهم " با شرایطی که در اکنون در
کرمانشاه اتفاق اقتاده ست " فقط سخرانی سیاسی شرم اورست "چرا؟ دست از این سخنرانی های بیهورده وبی عمل برنمی دارید ؟ چقدر ظاهر سازی " انچه را که بر زبان می اورید "
تصور دارید مردم باور دارند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
این منافقین از کفار پست تر و بلکه پلیدترند . 5 سال است ایران اسیر این از خدا بی خبران ... هستند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار