کد خبر: 883675
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر :
فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء شهرستان اسلامشهر گفت : روزانه 2 کامیون از کمکهای مردم شهرستان اسلامشهر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام می شود .
سرهنگ مجید امیر عبدالهیان فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء  شهرستان اسلامشهردرمحل ارسال کمکهای مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه ، در گفتگویی با خبرنگاران ، اظهارداشت : روزانه 2 کامیون  از کمکهای مردم شهرستان اسلامشهر از اقلام  مورد نیاززلزله  زدگان  به مناطق  زلزله زده  استان کرمانشاه  ارسال می شود. 
 امیر عبدالهیان  ،بیان کرد:بعد ازوقوع   حادثه‌ زلزله  در استان کرمانشاه ،اقشار مختلف  مردم نوع دوست و  بسیجیان شهرستان اسلامشهردرهمه پایگاه‌های مقاومت خواهر و برادرهمراه با مسئولان شهرستان دست‌به‌دست هم دادند ودر۲۸۰ پایگاه  جمع آوری کمکهای مردمی  اجناس و اقلام مورد نیاز برای هموطنانان  زلزله زده  در غرب کشوررا  اهدا  نمودند. 
وی افزود: از نخستین  ساعات اعلام نیاز کاروانهای کمکهای مردم  اسلامشهر به  سمت مناطق  زلزله  زده  ارسال گردید ه ،که تاکنون نزدیک به ۳۶ کامیون کمک‌های مردمی بر اساس نیازهای زلزله‌زدگان جمع‌آوری و ارسال‌شده ضمن اینکه نزدیک به ۵۰ کامیون  کمکهای غیر نقدی نیز دپو شده ، که به تدریج و بر اساس نیازهای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود.
امیر عبدالهیان  تاکید کرد: بر اساس اعلام  ستاد مدیریت  بحران استان کرمانشاه اجناس مورد نیاززلزله زدگان  از قبیل چادر ، پتو ، لباس گرم ، لوازم گرمایشی، آذوقه، خشکبار، سرویس‌های بهداشتی، دارو و لوازم بهداشتی  و...  جمع آوری و با توجه به  اعلام  نیاز  منطقه، مرحله ‌به‌ مرحله ارسال می‌شود.
وی بابیان اینکه جمع‌آوری کمک‌ها ادامه دارد و مردم اسلامشهر در این زمینه سنگ تمام گذاشتند ،خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان شش روستا به سپاه استان تهران واگذارشده و از این تعداد ،پشتیبانی ،مرمت و بازسازی روستای کلاشی عبدالقادر به سپاه ناحیه مقاومت سیدالشهداء اسلامشهر واگذارشده است.
 فرمانده   ناحیه سپاه  اسلامشهر   افزود : در روستای  کلاشی  که قریب به 60 خانوار با جمعیتی بالغ بر 240 نفر اقامت دارند ،متأسفانه ۸۰ درصد این روستا در پی زلزله اخیر تخریب‌شده و 5 نفر از هموطنان  در زیر آوار کشته شدند . 
وی با اشاره به فعالیت‌های ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا اسلامشهر در مناطق زلزله‌زده ، تاکید کرد: از ساعات ابتدایی ابلاغ مأموریت در مناطقِ زلزله‌زده تعدادی از عزیزان پایور، فرماندهان حوزه‌ها و عزیزان  بسیجی  از حوزه‌های مقاومت به منطقه  اعزام و مشغول به امدادرسانی  شدند.
امیر عبدالهیان  ، تصریح کرد: تاکنون  ۳۶ گروه جهادی درسطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سازمان‌دهی کرده و بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده به منطقه  اعزام می شوند ،که هر گروه جهادی به مدت ده روز در منطقه مستقرو مشغول  امدادرسانی خواهند شدو پیش بینی  ما این است که مرمت و بازسازی منازل مسکونی در روستای کلاشی قریب  یک سال به طول ‌انجامد.
وی افزود:  کمکهای ارسالی   اقشار مختلف مردم توسط سپاه  ناحیه اسلامشهر ، علاوه  برکمکهای  دستگاهها و ارگانهای مختلف  و کسبه و اصناف شهرستان بوده ،  که تاکنون   بیش از 70  کامیون   به این مناطق ارسال شده است.       
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهدا اسلامشهر با قدردانی از فعالیتهای مجموعه فرمانداری، شهرداری، شورا و اصناف شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: ما سعی کرده ایم در شهرستان در قالب یک ستاد فعالیت کنیم همه مسئولان دست‌به‌دست دادند و سوله 9دی سپاه را به عنوان پایگاه مرکزی شهرستان تعیین وپس از این  کمک‌های مردمی در این سوله  جمع آوری و نگهداری و بر اساس نیاز زلزله‌زدگان ارسال می‌شود.
 امیر عبدالهیان  خاطر نشان کرد: اقلامی مانند میوه و مواد فاسدشدنی در اسرع وقت جمع آوری و   ارسال می‌گردد و دپو نمی‌شود، امروز دو محموله شامل خشکبار آذوقه و نان خشک به منطقه ارسال شده و روزانه نیز دو کامیون  از اقلام مورد نیاز براساس اعلام  ستاد امدادرسانی به منطقه  ارسال خواهند شد.
 انتهای پیام /
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر