کد خبر: 884827
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
فرمانده سپاه سیدالشهداء اسلامشهر:
فرمانده سپاه سیدالشهداء اسلامشهرگفت : انقلاب وشکل گیری نظام جمهوری اسلامی به دانشگاه گره خورده است .
سرهنگ پاسدار مجید امیر عبداللهیانفرمانده سپاه ناحیه سیدالشهداء شهرستان اسلامشهر در  مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور که در سالن فجر  آموزش و پرورش برگزار شد ، اظهار کرد  : وقتی تاریخ اسلام را بررسی می کنیم بعضی روزها درخشان تر بوده ودر شکل گیری انقلاب وبرخی نیز در ادامه روند انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده اند و 16آذر ماه در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش موثر تری داشته واز این روز با عنوان روز استکبار ستیزی واستقامت یاد می شود.
امیر عبداللهیان افزود:اهمیت درس وتحصیل ودانشجو از سخن امام جعفر صادق(ع) کاملا مشهود است که می فرماید: وقتی دانشجو در جهت علم و دانش حرکت می کند در های آسمان به روی او باز می شود وهمه ملائک وحتی ماهی ها برای او طلب مغفرت می کنند.
وی بنابر سخنان امام راحل ،دانشجو راقدرت متفکر بشرخواند و افزود :انقلاب وشکل گیری نظام جمهوری اسلامی به دانشگاه گره خورده و درزمان جنگ تحمیلی تمام فرماندهان جنگ از دانشجویان ممتاز وبرتر دانشگاه های کشور بودند و بعداز جنگ نیز پیشرفتهایی که در زمینه های مختلف علم و فن آوری حاصل گردیده از دانشجویان همین مرز و بوم بوده است.
عبداللهیان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره آرمان گرایی و آرمان خواهی که هویت اصلی جامعه را تشکیل می دهد ،تاکید کرد :دانشجو باید فارغ از نگاه های حزبی  وسیاسی بدنبال آرمانهای انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .
 وی تاکید کرد:ما کشوری در حال توسعه و رشد و پیشرفت هستیم و وقتی آرمان گرایی را با واقعیت تطبیق دهیم ،کشوری ایده آل  و پیشرفته خواهیم داشت.
فرمانده سپاه ناحیه  سیدالشهداء  اسلامشهر ،تصریح کرد: احساس می شود که در حال حاضر دانشجویان اندکی از هویت اصلی و آرمانهایشان فاصله گرفته واز فرهنگ ومسئولیت مطالبه گری دور افتاده وتنها به کسب نمره قبولی اکتفا می کنند، درصورتیکه تحصیل علم دانشجویان باید در جهت پیشرفت کشور ورسیدن به اهداف والای انسانی وآرمانهای انقلاب اسلامی باشد.
امیر عبداللهیان  خاطر نشان کرد: دانشجویان باید  تلاش کنند ،تا با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و با نگاه آرمان گرایی و واقع نگری بدنبال مطالبه گری واغنا سازی باشند ،تا سیاست زدگی از دانشگاه های کشوررخت ببندد وبه شاخص های اصلی هویت فرهنگ اسلامی دست یافته و به رشد و شکوفایی  رسید .

در پایان این مراسم دانشجویان برتر  کنکور سراسری  دانشگاه پیام نور  و تعدادی از فعالان دانشجویی  انجمن های علمی و ادبی این واحد دانشگاهی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها