کد خبر: 887913
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
در اولین آیین جشن تکلیف در مسجد کودک باغ کتاب؛
اولین مراسم جشن تکلیف در مسجد کودک باغ کتاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، سید مجید حسینی مدیر باغ کتاب، اولیا، مربیان و دانش آموزان مدرسه دخترانه ستوده برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ در این مراسم سید مجید حسینی، مدیر باغ کتاب، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان برنامه، مسجد کودک را مکانی برای اشاعه فرهنگ دینی برای کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: ترکیب رنگ های جذاب یکی از تفاوت های این مسجد با مساجد دیگر است که برای بچه ها و خانواده ها جذابیت بسیار زیادی دارد.
حسینی با اشاره به اینکه مسجد کودک با مساحت 600 متر مربع روزانه می تواند پذیرای 2000 دانش آموز برای برگزاری جشن تکلیف باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در کودکان و نوجوانان یکی از اقدامات فرهنگی مهم است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
 حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی در حاشیه این مراسم و بازدید از باغ کتاب، این مجموعه را یکی از کانون های پیشرو در عرصه کتاب دانست و اظهار کرد: باغ کتاب مجموعه ای منحصر به فرد در جنوب غرب آسیا محسوب می شود و به طور حتم در اشاعه فرهنگ کتاب خوانی و رونق صنعت نشر در ایران و حتی کشورهای همسایه نقش ممتازی دارد.
وی عنوان کرد: باغ کتاب نه تنها رقیب بازار کتاب به ویژه در تهران نیست، بلکه توانسته ظرفیت های تازه ای را در جهت گسترش بازار کتاب خلق و به بهبود کسب و کار در این عرصه کمک کند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی با اشاره به اینکه دومین بار است از باغ کتاب بازدید می کنم، افزود: خوشبختانه در بازدید امروز با تحولات جدیدی رو به رو شدم که حاکی از پویایی باغ کتاب است. یکی از بخش های جدید باغ کتاب مسجدی ست که به تازگی به بهره برداری رسیده است. این مسجد از جهت معماری یک نوآوری به شمار می رود و در عرصه مساجد ویژه کودک در نوع خود کم نظیر است. برنامه هایی که برای جشن تکلیف پیش بینی و اجرا می شود برنامه های خلاقانه و مفیدی ست و جای خالی آن ها حس می شد.
وی پردیس سینمایی باغ کتاب را یکی از مزایای این مجموعه دانست و افزود: معتقدم این بخش ها باید به طور یک پارچه توسط باغ کتاب مدیریت شوند و این امکانات در درجه اول در خدمت کتاب و نشر کتاب قرار گیرد و پس از آن به اماکنی برای عرضه آثار سالم و متعالی تبدیل شود.  
حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی از زحمات و برنامه ها ریزی های مدیریت باغ کتاب تشکر کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که باغ کتاب به مردم تعلق دارد و باید از مردمی بودن آن صیانت کرد. یکی از دغدغه های اصحاب فرهنگ این است که باغ کتاب به پایگاه یک جناح سیاسی خاص در شهرداری تهران تبدیل شود که انتظار می رود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این دغدغه را رفع کند.
وی ادامه داد: سیاسی شدن فرهنگ در تهران با مردم سالاری دینی منافات دارد و همه باید تلاش کنند این مجموعه از اسارت اصحاب سیاست خارج شود. واگذاری مدیریت باغ کتاب به سازمان  فرهنگی هنری شهرداری تهران از چنین منطقی تبعیت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی تصریح کرد: به عنوان یک عضو کوچک جامعه نشر کشور، امیدوارم این مجموعه بتواند ظرفیت های خودش را به نحو خوبی بروز و ظهور دهد و به الگویی برای معرفی و عرضه کتاب های مفید و سازنده مردم تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار