کد خبر: 897485
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
دوئل شفر و برانکو قسمت دوم
هفته بيست و پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر امروز در حالي با برگزاري سه ديدار استارت مي‌خورد که هر هفت ديدار اين هفته که طي سه روز و تا شنبه برگزار مي‌شود...
دنیا حیدری

هفته بيست و پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر امروز در حالي با برگزاري سه ديدار استارت مي‌خورد که هر هفت ديدار اين هفته که طي سه روز و تا شنبه برگزار مي‌شود، در سايه دربي و جدال حساس سرخابي‌هاي پايتخت قرار دارد، ديداري که سوت آغاز آن ساعت 15:45 امروز زده مي‌شود.
دربي 86 بدون شک مي‌تواند يکي از جذاب‌ترين دربي‌هاي اخير سرخابي‌هاي تهران باشد. ديدارهاي پرسپوليس و استقلال هميشه حساس‌ترين بازي‌هاي ليگ بوده، اما اين‌بار حساسيت‌هاي آن بيشتر شده است. حضور اينفانتينو، رئيس فيفا به عنوان مهمان ويژه دربي 86 از يک سو، احتمال قهرماني پرسپوليس در صورت پيروزي از سوي ديگر و خط و نشان‌هاي شفر آلماني که استقلال را متحول کرده از ديگر سو باعث شده تا حساسيت‌هاي اين بازي بيش از هر زمان ديگري باشد، حساسيتي که البته انتظار مي‌رود تماشاگران حاضر در ورزشگاه مدنظر داشته باشند، خصوصاً که در يکي از صندلي‌هاي آزادي رئيس فيفا نشسته و رفتار تماشاگران دربي مي‌تواند تأثير زيادي روي نظر او در خصوص فوتبال ايران داشته باشد.
  
برنده‌هاي آماده

از معدود دفعاتي است که پرسپوليس و استقلال هر دو با آمادگي كامل به مصاف هم مي‌روند، آمادگي که نويد يک بازي جذاب را مي‌دهد. استقلالي‌ها که با آمدن شفر جان تازه‌اي گرفته‌اند با کسب چهار امتياز از دو بازي ليگ قهرمانان و بردي پرگل از آخرين بازي خود در ليگ، آماده مچ‌اندازي با صدرنشين ليگ هستند، تيمي که اگرچه باخت غير‌منتظره‌اي در دومين بازي ليگ قهرمانان داشته، اما همچنان در ليگ ایران حرف اول را مي‌زند و تنها با يک باخت، شش مساوي و 57 امتياز صدرنشين است و فقط سه امتياز براي قهرماني زودهنگام نياز دارد.
  
شفر و انديشه جبران

اين بازي شايد سخت‌ترين آزمون مرد آلماني نيمکت استقلال باشد. شفر نتيجه دربي رفت را واگذار کرد، با اين تفاوت كه او در نخستين رويارويي با پرسپوليس تنها 15 روز بود که هدايت استقلال را به عهده گرفته بود و دربي، دومين ديداري بود که او روي نيمکت آبي‌هاي پايتخت مي‌نشست. امروز اما او مرد موفق استقلال است که توانسته اين تيم را بعد از نتايج ضعيفي که با منصوريان كسب كرده بود، کاملاً متحول کند تا جايي که آبي‌پوشان پايتخت در آستانه دربي 86، در جايگاه سوم جدول قرار دارند و با وجود فاصله 19 امتيازي با پرسپوليسي‌هاي صدرنشين مي‌توانند روز سختي را براي ياران برانکو رقم بزنند. 
  
خيز قهرماني در دربي 

براي برانکو هم البته سه امتياز اين بازي اهميت بالايي دارد. او که تا اينجاي کار توانسته مقتدرانه تيمش را در صدر جدول نگه دارد، در حساس‌ترين بازي ليگ مي‌تواند با بردي شيرين در اتفاقي نادر، قهرماني اين فصل را هفته‌ها قبل از پايان رقابت‌هاي ليگ برتر جشن بگيرد تا پيروزي در دربي براي پرسپوليس و هوادارانش چند برابر شود. البته مرد کروات نيمکت پرسپوليس خوب مي‌داند كه رسيدن به اين موفقيت کار چندان آساني نيست. 
  
ابهامات تيم برانکو

خواندن دست برانکو در اين بازي کار سختي است. طي روزهاي گذشته بارها حرف از سورپرايز برانکو در اين ديدار به ميان آمده، سورپرايزي که مي‌تواند حضور مسلمان باشد. شايد اگر پرسپوليس با آن نتيجه سنگين به السد نمي‌باخت، ترکيب سرخپوشان قابل پيش‌بيني بود، چراکه برانکو سخت به ترکيب تيم برنده دست مي‌زند، اما بعد از باخت مقابل نماينده قطر، علاوه بر ترکيب، سيستم تيم نيز برابر استقلالي‌هاي خوزستان از 2- 4- 4 مورد علاقه برانکو به 1- 3- 2- 4 تغيير کرد. البته تا حدود زيادي مي‌توان گفت دو دفاع مياني پرسپوليس مقابل استقلال، سيدجلال و خليل‌زاده هستند. دفاع چپ انصاري است و سه بازيکن پشت مهاجم احمدزاده، بشار رسن و وحيد اميري هستند و علي عليپور هم تک‌فوروارد نوک خواهد بود، اما مسئله مبهم ترکيب سرخپوشان دفاع راست و دو هافبک دفاعي اين تيم است. صادق محرمي قبل از سرماخوردگي‌اش روندي عالي داشت. او فصل قبل هم بهترين بازيکن دربي بود، اما حالا برانکو بين او و ماهيني بايد يکي را انتخاب کند. اگر محرمي در سمت راست دفاع قرار گيرد، ماهيني هافبک دفاعي خواهد بود و در کنار ربيع‌خواه بازي مي‌كند که البته انتخاب پرريسکي برابر هافبک‌هاي قدرتمند استقلال است. ‌
  
برگ برنده شفر

شفر ترجيح مي‌داد با پرسپوليس در فينال جام حذفي بازي کند، اما او هم گويا براي اين بازي برنامه‌هاي خاصي دارد، هرچند که در خصوص آن صحبتي نمي‌کند. بدون شک، بعد از رحمتي که در پي سه اخطاره شدن حسيني، گلر اين بازي حساس شده است، بويان مقدونيه‌اي نيز مي‌تواند برگ برنده آبي‌پوشان باشد. هافبک تازه‌وارد استقلالي‌ها مي‌تواند به عنوان جانشين جباروف يا ديگر هافبک‌هاي استقلال در زمين مسابقه حاضر شود و ناشناخته بودن او و سبک بازي متفاوتي که دارد، مي‌تواند سورپرايز شفر براي ديدار با ياران برانکو باشد. شفر البته روي خوش‌شانسي تيمش در اسفند نيز حساب‌هايي باز کرده است. اين نهمين دربي سرخابي‌هاي پايتخت در آخرين ماه سال است که در شش تاي آن استقلال برنده بوده و پرسپوليسي‌ها تنها يک مرتبه موفق به کسب پيروزي در دربي شده‌اند که بايد ديد مي‌توانند آمار خود را در اين راستا تقويت کنند يا اتفاق ديگري مي‌افتد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار