کد خبر: 897978
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
لودریان با دستور کار موشکی به ایران آمد
بعد از چند بار آمدن، نیامدن کردن و تغییر چندباره زمان سفر، نهایتاً وزیر خارجه فرانسه به ایران آمد اما با ادعا‌‌‌ها و لحنی امریکایی.
محمد زمانی 

بعد از چند بار آمدن، نیامدن کردن و تغییر چندباره زمان سفر، نهایتاً وزیر خارجه فرانسه به ایران آمد اما با ادعا‌‌‌ها و لحنی امریکایی. «ژان ایو لودریان‌» البته قبل از آمدن گفت ایران باید به نگرانی‌‌‌‌ها درباره برنامه موشکی خود توجه نشان دهد یا اینکه با تحریم‌های احتمالی مواجه خواهد شد تا برای چندمین بار اثبات کرده باشد استقلال پاریس از واشنگتن بی‌معناست و شأن پاریس در حد رستوران‌های معروف آن فروکاسته شده و رابطه ساکنان کاخ الیزه با کاخ سفید به رابطه پیشخدمت با صاحب رستوران تقلیل یافته  است. 
به گزارش جوان، «برنامه‌های موشک بالستیک با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل سازگار نیست و فراتر از نیاز تهران به دفاع از مرزهای خود است». اگر ایرانی باشید و در برابر این سؤال چند‌گزینه‌‌ای قرار بگیرید که دو جمله فوق مربوط به چه کسی است و نام وزیر امور خارجه امریکا هم در میان این گزینه‌‌‌‌ها باشد، عموماً رکس تیلرسون انتخاب خواهد شد اما اینها سخنان ژان ایو لودریان‌، وزیر خارجه فرانسه است که در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «ژورنال‌ دودیمانش» با این مقدمه تأکید یا بهتر است بگوییم به سبک امریکایی ایران را تهدید کرده است‌: «اگر به این موضوع توجه نشود امکان دارد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال شود.» برنامه لودریان امروز دو‌‌‌شنبه از حیث دیدار‌‌‌ها علاوه بر ملاقات و مذاکره با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور‌، دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای امنیت ملی ایران علی شمخانی است اما از حیث محتوا، بر اساس بیانیه وزارت خارجه فرانسه که پیش از ورود لودریان به ایران صادر شده است، با طرف‌های خود در سه محور گفت‌وگو می‌کند؛ توافق هسته‌ای، برنامه موشکی و نقش منطقه‌ای ایران. 
براساس این بیانیه فرانسه برجام «خوب است» تا فرق آن با ادبیات دولت ترامپ که بر بد بودن توافق هسته‌ای تأکید کرده به چشم بیاید و همینطور در این نوشته طبق معمول تأکید شده است که «همه طرف‌های توافق هم به تعهد خود پایبند باشند». اما این بیانیه در ادامه بدون اشاره به کارشکنی‌های آشکار امریکایی‌‌‌ها گفته است که «ایران باید به اجرای دقیق تعهدات خود ادامه دهد‌» تا مشخص شود مفهوم خوب و بد در فرانسوی و امریکایی امروزی لااقل از دید مقامات الیزه فرق چندانی ندارد. 
لحن این بیانیه فرانسوی درباره محور گفت‌وگو‌‌‌ها، بی‌تعارف امریکایی می‌شود و با تأکید بر اینکه «بارها» اعلام شده است که «برنامه موشکی ایران عاملی برای نگرانی‌های فراوان فرانسه و شرکایش است»، نتیجه‌ می‌گیرد که توان موشکی ایران‌«در راستای قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست و عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه محسوب می‌شود»؛ با خواندن خط شما کلماتی فرانسوی می‌بینید که گویا از روی دست انگلیسی امریکایی‌‌‌ها نوشته شده است: «ما همچنین مراتب نگرانی خود را در زمینه انتقال موشک به دیگران و کمک به گرو‌‌‌ه‌هایی در منطقه اعلام کرده‌ایم.» 
در نهایت دولت فرانسه در این بیانیه طوری در بحث مذاکره درباره نقش منطقه‌ای ایران می‌پردازد که برای مخاطب ایرانی یادآور تداوم سیاست‌های ضدایرانی دولت‌های قبلی از کمک تسلیحاتی به صدام حسین گرفته تا‌ پوشش‌دهی و حمایت از تروریست‌های منافقین، همراهی با امریکایی‌‌‌ها در تحریم‌های گزنده و در نهایت بازی نقش پلیس بد در مذاکرات برجامی باشد: «نقشی که ایران در منطقه ایفا می‌کند، پیامدهای بی‌ثبات‌کننده‌ای برای این ناحیه دارد. ما امیدواریم که ایران نقش مثبتی برای حل بحران در خاورمیانه داشته باشد و به حاکمیت کشور‌‌‌ها احترام بگذارد. به همین دلیل در کنار دیگر موارد مانند یمن، لبنان و عراق، بحران سوریه و اقدامات بشردوستانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.»  در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «سفر لودریان به ایران با هدف گسترش روابط میان دو کشور و بر طبق چارچوب سفر روحانی به پاریس در سال 2016 صورت می‌گیرد. ما امیدواریم که به مذاکره با ایران در همه موارد ادامه دهیم که شامل مسائل فرهنگی، علمی و تبادل افراد میان جامعه ایران و فرانسه می‌شود. این موضوع با توجه به افتتاح نمایشگاه لوور در تهران نشانگر روابط درازمدت روابط فرهنگی ایران و فرانسه است.» مشخصاً در این بیانیه اشاره‌ای به این نمی‌شود که این موزه عملاً یادآور دوره استعمار فرانسوی و غارت فرهنگی سایر ملل برای غنی‌ترنشان دادن پاریس است. 
  
ترامپ فرانسوی‌ها را خوب می‌شناسد

شاید کسی بهتر از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا فرانسوی‌‌‌ها را نشناسد. آنها شاید از تحقیر ناراحت شوند اما این بهترین راه سواری گرفتن از کشوری است که برای حفظ جسدش تن به تجاوز نازی‌‌‌‌ها داد و نه تنها تسلیم شد بلکه با تشکیل دولت ویشی دست به همراهی با آنان در جنایات‌شان زد. ترامپ اولین توافقی را که به هم زد، توافق پاریس بود تا نشان داده باشد روانشناسی پاریسی‌‌‌ها را خوب می‌فهمد.پاریسی‌ها  کمی غر زدند اما در جواب آن امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه ترامپ را به مراسم روز استقلال این کشور دعوت کرد تا نشان داده باشد دیگر حتی روحیه ژنرال دوگلی مقاومت در برابر نازی‌ها و استقلال عمل در برابر امریکا و خودداری از ورود به توافق ناتو در فرانسه امروزی افسانه‌ای احمقانه است.   بماند که ترامپ دیروز هم دوباره تمام اروپایی‌ها را با بستن تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم مجدد خوار کرد و حتی بعد از آن تهدید کرد که صادرات خودروهای اروپایی را هم به امریکا  باید محدود کرد. جواب کار دوم امریکا هم احتمالاً اثباث همراهی کامل با امریکا در اعمال تحریم‌های موشکی خواهد بود. ترامپ که معلوم‌الحال است و بی‌عقلی او اعترافی است که از سوی خود امریکایی‌‌‌‌های سرشناس مکرر به زبان آمده است، چطور به چنین فراستی دست یافته است، شاید با خواندن وادادگی‌های تاریخ فرانسه!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
سلام. این چه امدن است ! که خواستار یا اجاره دهنده این امد و رفت هاست که این تهمت ها و توهین ها را به هم راه دارد. دوباره کفتار با اقا اجازه ها . به روحانی بگویید یا مرد باش پای حرفت به ایست یا ملت ایران مرد بودن را به او خواهند اموخت.. این دولت می شرم از موقعیت ها استفاده نمی کند و هم چنان چشم به انتظار فرنگی ها مانده انگار ... دوم باید ساخت..
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
ریاست محترم قوه مجریه " اقای روحانی " اگر مردم غیر از رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان " بگویند که طالب چنین مذاکراتی در باره برنامه موشکی کشور " مخصوصا نوکران فرانسوی امریکا نیستند " از نظر شما کم عقل هستند ؟ اما شما و دولتمندان شما از با شعورهای این کشور ودنیا می باشید " تا به قول خودتان برجام بی خاصیت تر و ومزاحم افرین تر از برجام اولیه در کشور " راه بیاندازید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
با این تحقیر ها و مسخره کردن جهان و مرگ بر این آن گفتن اشتباه است ما روابط دیپلماتیک داشته باشیم. کشوری که بصورت متخاصم روابطش را در جهان و منطقه تعیین میکند برای چه میخواهد با جهان روابط داشته باشد. ما در منطقه همانند هوای بهاری گاها همه را متهم به همکاری با داعش میکنیم ولی زمان دیگر همسایه جون جونی هستیم. ترکیه و عربستان نمونه بارز است. ما اروپا را متهم به همکاری با آمریکا میکنیم که اکنون سمبول آن ترامپ است و در حالت بعدی بدنبال رفت آمد با آنها هستیم حتی اگر آنها حاضر به دادن بنزین به هواپیمای وزیر امور جارجه ما نمی شوند. خلاصه شترسواری دولا دولا نمی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار