کد خبر: 898551
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان در رابطه با شناور بودن قیمت‌ بلیط هواپیما گفت: شناور شدن فیمت بلیط هواپیما در قانون برنامه پنجم توسط قانونگذار و آقایان نماینده مجوز گرفت که نوعی هرج و مرج ایجاد کرده و بلای جای مسافران شده است.

محمود نوابی اظهار کرد: در دولت یازدهم سعی بر آن است که در کمترین گروه کالایی قیمت‌‌گذاری تکلیفی و تثبیتی داشته باشیم.

وی افزود: این گروه کالایی از جمله کالاهایی هستند که سبد غذایی مردم را تشکیل می‌دهند که شامل گوشت، مرغ، شیر، ماست، پنیر، برنج است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه مابقی کالاها شامل لوازم خانگی و سایر موارد دیگر بوده که به هیچ‌وجه رهاسازی قیمت نشده بلکه آزادسازی قیمت شده‌اند، افزود: در هر جایی که قیمت‌ها نامتعارف باشد سازمان می‌تواند برای ورود نظارت داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از کالاها نیز از جمله کالاهای صنفی بوده که شامل خشکبار، قالی‌شویی، آجیل و غیره هستند که باید اتاق اصناف ایران، اتحادیه‌ها و بازرسی‌ها به این حوزه رسیدگی کنند و هر کجا که رسیدگی نکنند ما موظف به رسیدگی هستیم تا مسائل مربوط را به هر دستگاهی ارجاع دهیم و اگر حل موضوع دست خودمان باشد، وارد عمل شویم.

نوابی ادامه داد: ما به عنوان سازمان حاکمیتی و حمایتی با سامانه ۱۲۴ به مردم پاسخ می‌دهیم زیرا شاکی باید پاسخ قانع‌کننده بگیرد. 

وی تاکید کرد:اگر کالای معیوبی دست مردم داده شد، باید بازپس گرفته شود و هزینه خسارت آنها را داد و یا اگر خرید گرانی انجام گرفته است، نسبت به پرداخت مبلغ اضافی اقدام شود.

معاون وزیر صنعت و معدن متذکر شد:در کنار این مسائل باید مردم خود به ما کمک کنند هر چند بازرس وجود دارد ولی این مردم هستند که می‌توانند در این شرایط به ما کمک کنند.

وی افزود:اخیراً به سه واحد لبنی اعلام کردیم قیمت‌ها را به حالت اول برگردانند که بلافاصله کار را انجام دادند در حالی که برخی از قیمت‌های افزایشی طبیعی و منطقی بود، در شرایط فعلی جامعه این را ایجاب می‌کند تا قیمت‌ها افزایش نداشته باشد.

معاون وزیر صنعت و معدن افزود: برخی واحدها عمل کرده و قیمت‌های خود را ثابت نگه داشتند ولی برخی واحدها این موضوع را قبول نکردند، از این رو مردم باید در صورت نارضایتی از آنها خریدی نکنند و اعتراض خود را نشان دهند.

نوابی، در رابطه با افزایش شناور شدن قیمت‌های بلیط هواپیما ابراز کرد:شناور شدن فیمت بلیط هواپیما در قانون برنامه پنجم توسط قانونگذار و آقایان نماینده مجوز گرفت که نوعی هرج و مرج ایجاد کرده و بلای جای مسافران شده است.

وی با اشاره به اینکه در خطوط هوایی معتبر دنیا قیمت ثابت می‌ماند، افزود:زمانی می‌توان گفت بازار رقابتی است که عرضه بیش از تقاضا باشد و در حال حاضر در رابطه با صندلی هواپیما به ویژه در ایام خاص چنین شرایطی ما نداریم.

معاون وزیر صنعت و معدن یادآور شد: در ایام اربعین تدبیری شد که به عقیده بنده اقدام مناسبی بود به طوریکه برای قیمت‌ها یک سقفی گذاشته شد و قیمت پروازها را مشخص کردند. 

وی خاطرنشان کرد: اخیراً در جلسه تنظیم بازار قرار بر این است برای ایام عید نیز چنین تدبیری اندیشیده شود و طبق مکاتبه با مسوول هواپیمایی کشورقرار است که سریع‌تر در سامانه مخصوصاً برای شهرهای پرتردد قیمت‌ها اعلام شود زیرا در برخی مسیرها مسافر کم وجود دارد و عملاً مشکلی نیست.

نوابی اذعان داشت: ضمن اینکه اگر افزایش قیمت بلیط هواپیما داریم، باید بر مبنای آن خدماتی نیز در حد همان قیمت‌ها ارائه شود و اگر خدماتی به مسافر می‌دهند حتی تاخیری هم داشت باید رسیدگی دقیق شود.  

وی تاکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد هر قیمتی را اعلام کند و البته مبنا بر این است تا سازمان هواپیمایی کشور یک قیمتی را مشخص کند و باید رسانه‌ها این موضوع را از سازمان هواپیمایی مطالبه کنند.

معاون وزیر صنعت و معدن ادامه داد: قرار بر این است که سازمان هواپیمایی با وزارت صنعت و معدن همچنین تعزیرات حکومتی صورت‌جلسه‌ای تهیه کنند تا در مسیرهای پرتردد به مردم قیمت پرواز اعلام شود و بازرسان ما نیز نظارت بر آن قیمت‌ها داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر