کد خبر: 902102
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزیر بهداشت دولت یازدهم موفق شده است سه ابتکار بی نظیر شامل برنامه تحول نظام سلامت، ایجاد معاونت اجتماعی و تشکیل مجامع سلامت در استان ها را به مرحله اجرا در آورد.

دکتر محمد رضا دارابی در نخستین  مجمع سلامت استان خراسان رضوی در مجتمع آموزشی پژوهشی سپید اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت با بسته های ۱۲ گانه خود تلاش در مسیر ارتقای سلامت مردم دارد و ایجاد معاونت اجتماعی نیز به منظور نهادینه کردن فعالیت های اجتماعی و مشارکت همه نهادها در امر سلامت بوده است.

وی، به تشکیل مجامع سلامت در استان ها و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: ریاست این مجمع بر عهده استانداران و فرمانداران می باشد که تلاش عمده آن نیز اجتماعی کردن امر سلامت است.

دکتر دارابی خاطر نشان کرد: این اقدام مفید اجتماعات بسیاری را گرد هم جمع کرد و تلاش دارد تا ما را به عنوان واسطه های حفظ سلامت مردم در کنار مردم قرار دهد.

وی به محورها و اهداف عمده مجامع سلامت استان پرداخت و بیان داشت: پرداختن به مقوله سلامت و ایجاد آن در زمینه های جسمی، معنوی و روانی، نگاه به شعار سازمان بهداشت جهانی و پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا، تایید بر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت با تاکید بر حذف مولفه های منفی و تقویت مولفه های مثبت، نهادینه کردن سازمان هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در امر سلامت دخالت دارند، بررسی سیمای بیماری های استان خراسان رضوی و اولویت های آن، ضرورت اجرای نقشه جامع سلامت استان و حرکت به سوی کنترل بیماری های غیر واگیر با مشارکت همگانی، تاکید بر موضوع سلامت محور شدن برنامه ها، ایجاد گفتمان اجتماعی شدن سلامت عمومی در مراکز آموزشی، خانواده ها و افراد، تقدیر از شرکای سلامت و استفاده از نقش بی بدیل صدا و سیما، رسانه ها، خبرنگاران ، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی کلیه موسسات در جهت حفظ سلامت مردم از جمله این اهداف می باشد.

دکتر دارابی در پایان ضمن امیدواری برای دستیابی به اهداف تعیین شده، گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که سلامت از خود مراقبتی آغاز می شود و مسئولان باید برای حفظ و ارتقای آن برای مردم برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار