کد خبر: 903741
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
تقدير رهبری از آيات جوادي‌آملي، سبحاني و مصباح‌يزدي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار دست‌اندركاران همايش حكيم تهران تصريح كردند: حذف فلسفه از حوزه علميه قم موجب خواهد شد افرادي سطحي و كم‌عمق، متصدي تبيين و تدريس اين علم شوند، بنابراين فلسفه بايد در حوزه‌ علميه قم و همچنين حوزه علميه تهران كه روزگاري مركز فلسفه بوده است، رواج پيدا كند.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران همايش حكيم تهران (نكوداشت مرحوم آقاعلي مدرس زنوزي) كه در تاريخ سوم ارديبهشت 97 برگزار شده بود، صبح دیروز در محل اين همايش منتشر شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با ابراز خرسندي از رونق علوم عقلي در حوزه‌هاي علميه پس از انقلاب اسلامي، نقادي و نوآوري را موجب ترويج و اعتلای اين شاخه از علوم برشمردند و افزودند: از خصوصيات برجسته مرحوم آقاعلي زنوزي همين روحيه نقادي و بيان حرف نو در علوم عقلي است و اين‌گونه بزرگداشت‌ها صرفاً بزرگداشت يك شخص نيست بلكه در واقع تكريم و ترويج يك جريان فكري و انديشه‌ورزي است. ايشان با ياد كردن از برخي بزرگان فلسفه و تأكيد بر لزوم شناساندن شخصيت و آرای آنان به جامعه علمي، اهميت تدوين خلاصه‌اي قابل‌فهم از نظرات فلسفي و عميق اين بزرگان را يادآور شدند و گفتند: دعوت جوانان به علوم عقلي و توجه حوزه‌هاي علميه به علوم عقلي و به ويژه فلسفه بسيار مهم است. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: حذف فلسفه از حوزه علميه قم موجب خواهد شد افرادي سطحي و كم‌عمق، متصدي تبيين و تدريس اين علم شوند، بنابراين فلسفه بايد در حوزه‌ علميه قم و همچنين حوزه علميه تهران كه روزگاري مركز فلسفه بوده است، رواج پيدا كند. ايشان همچنين از مدرسان فلسفه و مجمع عالي حكمت اسلامي و حضرات آيات جوادي‌آملي، سبحاني و مصباح‌يزدي كه هدايت و نظارت بر اين مجمع را برعهده دارند، تقدير و تشكر كردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار