کد خبر: 903795
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
هنوز يك سال نشده كه اصلاح‌طلبان در تهران توانستند تمامي صندلي‌هاي شوراي شهر را تصاحب كنند...

هنوز يك سال نشده كه اصلاح‌طلبان در تهران توانستند تمامي صندلي‌هاي شوراي شهر را تصاحب كنند، جز بحث‌هاي حاشيه‌اي، برخي تغيير نام‌ها در مورد خيابان‌هاي تهران و جلسات انتصاب و استعفا و در نهايت گذراندن وقت در توئيتر و تلگرام عملكرد چندان مفيدي را از جانب اعضاي شوراي شهر پايتخت شاهد نبوديم. غلامحسين كرباسچي، فعال اصلاح‌طلب و شهردار سابق تهران نيز به تازگي با كنايه به شوراي شهر تهران گفته است كه «شما فقط چهار سال وقت براي خدمت رساني به مردم داريد كه يك سال آن را تلف كرديد. » اظهارات كرباسچي در حالي است كه او متهم رديف اول شكل‌گيري چنين شورايي است و نقش اصلي را در بستن ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر بر عهده داشت. ليستي كه گفته شد كرباسچي براي قرار دادن نام افراد در آن، 2 ميليارد از آنها گرفته است.
او همچنين ليست هفت نفره كانديداهاي شهرداري را تماماٌ حاصل ياركشي حزبي اعضاي شوراي شهر دانسته و گفته است: تصور نمي‌كنم كارايي و توان اجرايي يك شهردار ملاك انتخاب اعضاي شوراي شهر تهران براي انتخاب اين هفت نفر بوده باشد.
احمد حكيمي‌پور، فعال اصلاح‌طلب نيز كه خود سابقه چند دوره عضويت در شوراي شهر تهران را دارد، در مصاحبه با ايرنا از تعلل شوراي شهر تهران براي انتخاب يك شهردار خوب انتقاده كرد و در ضمن آن گفت كه «شورا بايد خارج از هياهو و حاشيه، كار خود را انجام داده و نتيجه را به مردم اعلام كند. متأسفانه شورا اسير فضاهايي شده كه برايش ساخته مي‌شود. انگار بعضي از دوستان بيشتر براي گروه‌هاي تلگرامي كار مي‌كنند تا براي مردم شهر تهران. » حكيمي‌پور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود نيز مي‌گويد: «نشانه‌هاي ناشكري را در روند شوراي شهر مي‌بينم. امروز متأسفانه دوستاني كه زماني تحريمي بودند و من مطمئنم شناسنامه‌شان مهر انتخابات سال 92 را ندارد، دوباره ميدان‌دار شده‌اند و دارند جريان اصلاحات را از فضاي حقوقي به سمت فضاي راديكال مي‌برند و به اين شكل به مديريت شهري آسيب مي‌زنند. »

فرافکني به سبک روزنامه دولتي ايران

«نمی‌دانم چطوری از روی عکس‌های من فهمیدند که جاسوس هستم. این فعالیت‌های تشکیلاتی برای زدن دولت و ناامیدکردن نخبه‌ها برای بازگشت است.»
عبارت بالا بخشي از گفت‌وگوي تفصيلي روزنامه دولتي ايران با کاوه مدني معاون سابق آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط‌زيست است که روز گذشته منتشر شده است. کاوه مدني که گفته مي‌شد اسفند‌ماه سال گذشته به‌دليل برخی اتهامات بازداشت و سپس آزاد شد از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش عیسی کلانتری قرار گرفت. خبري که محمود صادقی، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب تهران در مجلس 27 اسفند درباره آن نوشت: «‏امروز از یک منبع موثق شنیدم ‎کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع‌الخروج شده بود با رفع ممنوع‌الخروجی کشور را ترک کرد.» مدني در گفت‌‌وگوي خود با روزنامه ايران درباره ماجرای استعفایش گفته است: « افرادی که عکس‌های خصوصی و قدیمی من را در شرایط خاص و بدون مجوز قضایی منتشر کردند، به اعتقاد من، افراد چندان معتقد و با وجدانی نیستند. در چنین شرایطی، کار کردن خود را به صلاح نمی‌دانم. » اشاره او به انتشار کليپي است که ادعا شده بود، مربوط به رقصیدن مدنی در ساختمانی متعلق به کشورمان در مالزی است. حال اصرار روزنامه ايران مبني بر اينکه کاوه مدني با انگ جاسوسي مجبور به ترک ايران شده است، قابل درک نيست. حکايت روزنامه ايران و کاوه مدني حکايت کساني است که خودشان مي‌کشند و خودشان هم سر قبرش گريه مي‌کنند.!
مدني البته بي آنکه درباره تابعيت خود توضيحي صريح بدهد به برخی از نمایندگان که می‌گویند کاوه مدنی اگر تابعیت ندارد چطور در کشور دیگر کار می‌کند اشاره کرده و گفته است: از مسئولان وزارت امورخارجه می خواهم درباره «ویزای کار» برای آنها توضیحاتی ارائه کند تا در جریان قرار بگیرند که حتماً نباید تبعه آن کشور باشید. بخش خنده دار اين گفت‌وگو ، تيتري است که در صفحه اول روزنامه براي آن انتخاب شده است: «انگ جاسوسي، اقدامي براي زدن دولت و نااميد کردن نخبگان از بازگشت است.» ادعايي که رييس جمهور روز گذشته در نشست خبري خود در تبريز مهر بي اعتباري بر ان زد. دکتر روحاني گفت: نخبگانی که در طول چند سال اخیر به کشور بازگشتند طبق گزارشی که دیدیم حدودا روزی یک نخبه به ایران بازمی گردد و سال گذشته شاهد ۳۰۰ نخبه ایرانی به کشور بودیم. نخبگان ایرانی در کشورهای مختلف جهان صاحب شغل و جایگاه خوبی هستند و این تعداد نخبه ایرانی که به کشور بازگشتند هم از این قاعده مستثنی نبودند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
روزگار مردم تهران " طبق بیان هم ردیف های خودشان در زمینه
طرفداری ازحکومت های منش لیبرالی " چه اندازه اش را شور دیدند
که مدعی شدند " انتخاب شهردار " نه از سر توانائی مدیریت شهری " بلکه حاصل یارکشی هستند " بهترست افرادی که با دهن کجی به افراد قبلی شورا " این افراد را انتخاب کردند" متوجه به شوند " که خودئشان نیز گرفتار انتخاب شان " خواهند شد.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
برای خودم و ملتم متأسفم که بنیانگذار فساد دولتی و کسی که حتی با وجود مشکل در سیستم مبارزه با فساد در کشور‌، ولی وی در دادگاه محاکمه و محکوم شد!! اما هنوز جزو «رجال» محسوب میشود و رسانه وی را پوشش خبری میدهند!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار