کد خبر: 903918
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
محسن هاشمي رفسنجاني پس از هشت ماه رياستش بر شوراي شهر تهران گفته است اگر بخواهم صادقانه بگويم جايگاه شورا بيش از تصوراتم تبليغاتي و تشريفاتي است.

محسن هاشمي رفسنجاني پس از هشت ماه رياستش بر شوراي شهر تهران گفته است اگر بخواهم صادقانه بگويم جايگاه شورا بيش از تصوراتم تبليغاتي و تشريفاتي است. اظهارات هاشمي در حالي صورت گرفته كه جريان يكدست شوراي شهر كه همگي از احزاب اصلاح‌طلب هستند تا‌كنون نتوانسته‌اند‌ مصوبه در خوري براي اداره پايتخت داشته باشند يا مشغول عوض كردن نام خيابان‌هايي بوده‌اند كه شهردار پيشين براي تهران ساخته يا در‌ گير‌و‌دار طرح بی‌سرانجام ترافيك كه با گذشت يك ماه از سال هم هنوز اجرايي نشده، همه را سردرگم كرده است. معضل انتخاب شهردار هم از ديگر عملكردهاي ناقص شوراي يكدست پايتخت است. حالا محسن هاشمي هم پي برده كه رئيس شورايي است كه سردمداران حزبي برايش از بيرون نسخه مي‌پيچند و درد مردم و كار اولويت دست چندمي است؛‌ آنچه در ابتدا و انتها مهم است گيس‌كشي سياسي و جناح‌بازي است. البته به اين مفسده خود سردمداران اصلاحات - كارگزار هم اعتراف كرده‌اند. اعتراف محسن هاشمي به تشريفاتي - تبليغاتي بودن شورا، روي ديگر همين گيس‌كشي سياسي در شوراي شهر است.

كرباسچي همين چند روز پيش بود كه گفت هفت نفر نهايي براي نامزدي شهرداري تهران، سياسي و باندي انتخاب شده‌اند، نه بر‌اساس عملكرد و قدرت مديريت. جلسات اعضاي شوراي شهر با احزاب سياسي خاص بيرون از شورا هم‌اكنون بر نگراني‌ها و يله شدن بيش از پيش تهران دامن‌زده است. ‌اي كاش كسي به داد تهران و تهراني‌ها برسد. كيست كه نداند كم‌كاري در تهران بر همه ايران اثرگذار است.

سياست‌زدگي به شورا آسيب مي‌زند

در آستانه سالروز شورا رئيس شوراي شهر در گفت‌وگو با «ايسنا» گفت: سياست‌زدگي، تفرقه و درگير شدن در مسائل جناحي و محفلي خطري است كه ممكن است به شورا آسيب برساند. محسن هاشمي با بيان اينكه به عملكرد شورا نمره ۱۵ مي‌دهم، گفت: اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم، جايگاه شورا از آنچه تصور مي‌كردم جنبه تشريفاتي و تبليغاتي بيشتري دارد، انتظارم اين بود كه در اين جايگاه بتوانم با سرعت و انرژي بيشتري به حل معضلات و مسائل شهر بپردازم، اما متأسفانه مسائل فرهنگي و سيستماتيكي وجود دارد كه موجب مي‌شود بخش زيادي از انرژي، وقت و انگيزه فرد براي خدمت مستهلك شود؛ به‌طور نمونه با وجود پيگيري‌هاي زيادي كه جهت راه‌اندازي پروژه مترو و تقويت آن در اين دوره داشته‌ام، هنوز جهشي در فعاليت‌هاي اين شركت رخ نداده است و منابع مالي و حمايت‌هاي لازم به سوي اين پرژه كه مهم‌ترين اولويت شهر است، تخصيص نيافته است.

اعتراف به سياسي‌بازي

اين اظهارات محسن هاشمي پس از اعترافات كرباسچي به باندبازي اعضاي شوراي شهر پايتخت بيان شده است. غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي هفته گذشته طي يادداشتي راجع به انتخاب شهردار و مطرح شدن ميثاق‌نامه اعضاي شوراي شهر نوشت: در شرايطي كه اين همه مشكلات داخلي و خارجي براي كشور وجود دارد و مردم در زندگي شهري با انبوهي از مشكلات اداري، اجرايي، زيست‌محيطي، ترافيك و... مواجه هستند، يك‌سال قبل دلشان را به اصلاح‌طلبان خوش كردند و شورايي با رهنمود بزرگان اصلاحات تشكيل شده است. خيلي از افرادي را كه در شوراي شهر عضو هستند اصولاً كسي نمي‌شناخت و حتي افراد سياسي كه سال‌ها در اين كشور فعال هستند تا به حال اسامي برخي از اين اعضا را نشنيده بودند، اما براي حفظ وحدت اصلاح‌طلبان به اين افراد رأي دادند. مردم نيز با اميد و اعتماد به اين اعضا رأي دادند، اما اين شورا كه 25 درصد از عمر مفيد خود يعني يك‌سال از چهار سالش را گذرانده، هنوز نتوانسته شهردار مناسبي انتخاب كند تا مسائل شهر حل و فصل شود.
كرباسچي در همان يادداشت نوشته بود: اين افتخار نيست مجموعه شهرداري كه بايد به مردم خدمت كند، توسط اعضاي شوراي شهر تهران بين زمين و هوا معلق بماند يا احياناً فردي انتخاب شود كه توانايي شخصي لازم را براي مديريت شهر و قدرت هماهنگي با دولت، ‌قوه‌قضائيه و دستگاه‌هاي مختلف نظام براي حل مشكلات شهر نداشته باشد.
دبير‌كل كارگزاران خطاب به رياست شورا نوشت: آقاي هاشمي هم نسبت به كارنامه خود بايد پاسخگو باشد. اگر زمان گذشت و كار درستي انجام نشد كسي به موضوع اختلافات توجه نمي‌كند. مهم، كارنامه شهرداري تهران و شوراي اصلاح‌طلبان است كه آيا كارنامه قابل‌قبولي دارند؟ اگر اينگونه نباشد، براي جريان اصلاح‌طلبي و حتي رهبران آن موجب سرشكستگي است.

7 غيرتوانمند نامزد شهرداری

محمد‌عليخاني، رئيس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي شهر تهران هم پيش از اين گفته است: ليست هفت نفره‌اي كه به عنوان گزينه‌هاي شهرداري تهران توسط اعضا انتخاب شدند، ليستي قوي نيست. اوضاع باندبازي‌اي كه اكنون شوراي شهر درگير آن است و از سران اصلاحات – كارگزار گرفته تا رئيس و اعضاي شورا به آن معترفند، بيش از همه دامن شهروندان را خواهد گرفت. كم‌كاري در تهران در كل ايران اثرگذار است؛ ‌اي كاش احزاب سياسي راه يافته به مديريت شهري تهران لااقل براي حفظ اعتماد مردم به خودشان و جلوگيري از آبروريزي بيشتر هم كه شده كمي كار كنند و سياسي‌بازي را اقلاً فعلاً تعليق كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
اقای محسن هاشمی " اگر شورای شهر تبلیغاتی وتشریفاتی ست " اما انتخاب شهردار تهران " که امر بسیار مهمی ست " بر عهده این شورای تشریفاتی گذاشته شده " که با انتخاب نامناسب شهردار "
می تواند صدمات زیادی به شهر تهران وارد کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار