کد خبر: 903992
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
در نشست مشترک ائمه جمعه کردستان و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان شد
امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: اقتصاد کردستان بیمارتر از اقتصاد کشور است و مرزنشینان این استان با مشکل تامین معیشت خانواده مواجه هستند لذا باید معابر کولبری باز شود تا بیشتر از این به مردم این مناطق فشار وارد نشود.

به گزارش جوان از کردستان، ماموستا محمدسعید حسینی در نشست مشترک ائمه جمعه استان کردستان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امنیت بزرگترین نعمتی است که امروز در کشور ما وجود دارد و همه باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی هستند که باید قدر آن را دانست، اذعان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات امروز در جامعه ما موضوع اقتصاد و معیشت است که باید در راستای رفع آن تلاش کرد.

امام جمعه موقت سنندج اقتصاد کشور را بیمار دانست و ضمن آرزوی درمان این بیماری، گفت: بیماری اقتصاد در استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور مضاعف‌تر بوده و نیاز به تمهیدات اساسی دارد.

به گفته حسینی، نبود اشتغال و بالابودن نرخ بیکاری از مشکلات اساسی در کردستان است و کولبری در نقاط مرزی کردستان یک «مسکن» برای بیماری بیکاری و نه علاج است.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود تا بیماری بیکاری و رفع مشکلات اقتصادی انتظار داریم، کولبری آزاد شود تا مردم بیش از این برای تامین معیشت در سختی نباشند.

امام جمعه موقت سنندج از روحانیون به عنوان رکن رکین نظام اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: روحانیون همیشه در عرصه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب و نظام حاضر بوده‌اند و حق مسلم به نظام جمهوری اسلامی دارند.

حسینی تصریح کرد: خدماتی به روحانیون کردستان ارائه می‌شود اما این خدمات کافی نیست.

وی افزود: در این شرایط تورم، این کمک‌ها جوابگوی نیاز روحانیون نبوده و انتظار دارند بیشتر از این در انتظار رفع مشکل نباشند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: در طول حدود 40 سال از عمر انقلاب، هر مسوولی که به کردستان می‌آید روحانیون مشکلات خود را مطرح کرده‌اند اما انتظار دارند در اسرع وقت به مطالبات آنها پاسخ داده شود.

به گفته حسینی، در عالم امروز بیشترین اختلافات و درگیری در میان مسلمانان است که باید سامان داده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل حج تمتع حل شده است اما عمره مفرده سه سال است به حالت تعلیق درآمده است، گفت: عده زیادی فیش دارند لذا باید این موضوع در حد امکان حل شود.

به گفته امام جمعه موقت شهر سنندج، جمع کثیری از مسلمانان مخصوصا کردستان نمی‌توانند به حج تمتع مشرف شوند که باید این موضوع هم مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه تمام مردم کردستان دوستدار و ارادتمند انقلاب و جمهوری اسلامی هستند، گفت: ما  نمی خواهیم حتی یک گزند به این نظام الهی وارد شود اما انتظار داریم زمینه رفع مشکلات که به مردم فشار آورده است فراهم شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر