کد خبر: 904081
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
مردم یمن روز گذشته مراسم باشکوهی برای تشییع پیکر صالح الصماد برگزار کردند که خشم سعودی‌‌‌‌ها را در پی داشت و آنها تلاش کردند از طریق پرواز مدوام جنگنده‌های خود بر فراز صنعا و حتی بمباران پایتخت مردم را بترسانند و مانع از حضور آنها در این مراسم شوند.

تشییع حماسي زیر بمباران سعودیصبح روز گذشته صدها هزار نفر از مردم و مسئولان یمنی، خود را به میدان السبعین در صنعا رسانده‌اند تا در مراسم تشییع پیکیر صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و از مقامات ارشد انصارالله شرکت کنند. وی چند روز قبل از سوی پهپاد هدف قرار گرفت و انصارالله انگشت اتهام را مستقیم به سوی امریکا نشانه رفت. مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی که به عنوان جانشین شهید الصماد تعیین شده نیز به همراه شماری از اعضای این شورا، «یحیی الراعی»، رئیس پارلمان و «عبدالعزیز بن حبتور‌»، نخست‌وزیر دولت نجات در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم در حالی برگزار شد که جنگنده‌های سعودی دائماً بر فراز آسمان صنعا پرواز کرده و مناطقی را نیز در نزدیکی محل تجمع بمباران کردند. گفته می‌شود در حمله روز گذشته جنگنده‌های سعودی به اطراف میدان السبعین، دست‌کم یک شهروند یمنی جان خود را از دست داده است. در تصاویر منتشر شده از این مراسم دیده می‌شود یمنی‌ها بدون توجه به بمباران‌های سعودی علیه تجاوزگران شعار می‌دادند. «عبدالملک بدرالدین الحوثی‌» رهبر انصارالله یمن، دو‌‌‌شنبه پیش خواستار مشارکت گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید الصماد در صنعا و سایر استان‌های یمن شده بود. همچنین یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، هشت فروند موشک بالستیک به سوی تأسیسات حیاتی عربستان در «جازان‌» شلیک کرد. پایگاه خبری شبکه «المیادین‌» اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، این موشک‌‌‌‌ها را در پاسخ به تداوم تجاوزهای ائتلاف سعودی به یمن و همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید «صالح الصماد‌» و سایر همرزمانش در صنعا به سوی عمق خاک سعودی شلیک کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد که این یگان، هشت فروند موشک از نوع بدر 1 را به سوی اهداف نظامی سعودی در «جازان‌» شلیک کرده است و این موشک‌‌‌‌ها با دقت بالا به هدف مورد نظر اصابت کرده است. از سوی دیگر، سفیر امریکا در یمن اعلام کرد که در صورت توقف حملات نیروهای انصارلله یمن علیه عربستان ائتلاف عربی حمله به الحدیده را متوقف خواهد کرد. روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منبعی در جنبش انصارالله نوشت که اواخر ماه گذشته میلادی پیام‌‌‌‌هایی از متئو تولر، سفیر امریکا در یمن به صنعا رسید که تهدید کرده که در واکنش به افزایش حملات موشکی علیه عربستان، به الحدیده حمله می‌شود. طبق گزارش این منبع، تولر با این مضمون مقامات صنعا را تهدید کرد که هدف قرار دادن و حملات علیه عربستان را متوقف کنید، در مقابل حمله علیه الحدیده متوقف می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار