کد خبر: 904399
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان خبر داد
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری 75 مراسم ویژه نیمه شعبان در این استان خبر داد.

نورعلی خزاعی امروز در گفت‌و‌گو با جوان در کردستان اظهار کرد: مراسم ویژه نیمه شعبان در سطح هیئات مذهبی با سخنرانی و مدیحه سرایی روحانیون و مداحان برگزار می‌شود.

وی فرهنگ مهدویت را از جمله موضوع سخنرانی روحانیون و سخنرانان مراسم نیمه شعبان برشمرد و گفت: نیمه شعبان فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی جوانان و نوجوانان یا این مهم است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 600 هیئت مذهبی در استان کردستان فعالیت دارند، افزود: این هیئات در تمامی مناسبت‌های ایام سال فعالیت دارند و در برنامه‌های نیمه شعبان نیز مشارکت می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت نیمه شعبان در 300 مسجد استان با حضور عموم مردم ویژه برنامه‌های شب برات برگزار خواهد شد.

خزاعی برپایی 187 ایستگاه صلواتی در سطح استان را نیز از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی استان در نیمه شعبان و شب برات خواند و گفت: در برپایی این ایستگاهها هیئات مذهبی مشارکت دارند.

وی با اشاره به تفکیک شهرستانی مراسم و ایستگاههای صلواتی در شهرهای استان کردستان اضافه کرد: در سنندج 10 مراسم و 40 ایستگاه، در قروه 20 مراسم و 60 ایستگاه، در بیجار 20 مراسم و 70 ایستگاه، در کامیاران سه مراسم و پنج ایستگاه، در دهگلان سه مراسم و سه ایستگاه و در هر کدام از شهرهای سقز، دیواندره، سروآباد، بانه و مریوان نیز دو مراسم و دو ایستگاه برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: شهرستان بیجار با 20 مراسم و 70 ایستگاه صلواتی بیشترین تعداد مراسم و ایستگاههای صلواتی ویژه نیمه شعبان را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر