کد خبر: 904479
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
تلاش رمي‌ها براي کنار زدن ليورپول در نيمه‌نهايي
فيناليست‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب مشخص مي‌شوند. ديدارهاي برگشت مرحله نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها، رئال‌مادريد – بايرن و آ.اس رم – ليورپول، در حالي در سانتياگوبرنابئو و استاديوم المپيکو انجام مي‌شوند که...
شيوا نوروزي

فيناليست‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب مشخص مي‌شوند. ديدارهاي برگشت مرحله نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها، رئال‌مادريد – بايرن و آ.اس رم – ليورپول، در حالي در سانتياگوبرنابئو و استاديوم المپيکو انجام مي‌شوند که شانس مادريدي‌ها و ليورپولي‌ها براي رسيدن به فينال بيشتر از حريفانشان است. اين آخرين فرصت باواريايي‌ها و جالوروسي است که شکست‌هاي ديدار رفت را جبران کنند.

به نفع رئال

بدون شک بازي در برنابئو کفه ترازو را به سود ياران زيدان سنگين‌ کرده است. کهکشاني‌ها با پيروزي 2 بر يك در خانه بايرن گام بلندي براي رسيدن به بازي نهايي برداشتند، آنها حتي اين فرصت را دارند تا با تکيه بر قانون گل زده بيشتر در خانه رقيب پيروز اين جدال سخت باشند. با اين حال بعيد است قوهاي سفيد به قصد حفظ نتيجه به ميدان بيايند. شاگردان زيدان ثابت کرده‌اند که در هر شرايطي دست از تلاش نمي‌کشند. نکته مهمي که مي‌تواند در روحيه بازيکنان رئال تأثيرگذار باشد، مسجل شدن قهرماني بارسلوناست. آبي‌و‌اناري‌ها در حالي فاتح لاليگا شدند که رئال در فاصله سه هفته مانده تا پايان رقابت‌هاي اين فصل اسپانيا در رده سوم جدول ايستاده‌ و حتي احتمال به خطر افتادن جايگاه فعلي‌اش نيز وجود دارد. با اين حال مدافع عنوان قهرماني اروپا اين فرصت را دارد که با عبور از بايرن ناکامي ليگ را جبران و براي سومين فصل متوالي حضور در فينال ليگ قهرمانان را تجربه کند. حضور ايسکو و ناچو در تمرينات گروهي رئال حاکي از رفع شدن مصدوميت آنها و رسيدن اين بازيکنان به ديدار حساس امشب است.
سرمربي رئال پيش از بازي ابراز اميدواري کرده كه حوادث بازي با يووه تکرار نشود: «بازي برگشت با بايرن، مسلماً ديداري بسيار سخت براي رئال خواهد بود. آنها بدون پيچيدگي خاصي بازي مي‌کنند. بايد کاملاً مراقب باشيم و با تمركز بالا بازي كنيم. مي‌خواهند آنقدر رئال را تحت فشار قرار دهند كه نتيجه را به سود خود تمام کنند. از هواداران درخواست مي‌کنم ما را حمايت کنند. آنها بايد تشويقي کاملاً متفاوت با گذشته از تيم در بازي داشته باشند. نه من و نه هيچ کس ديگري از نتيجه خبر ندارد، اما همه ما تصميم گرفته‌ايم کارمان را با برد به پايان برسانيم. مي‌خواهيم بازي برتر خود را در فصل جاري انجام دهيم.» زين‌الدين زيدان مصاف با بايرن را مهم‌ترين ديدار فصل تيمش خواند: «همه بازيکنان را براي ديدار مقابل بايرن در اختيار دارم و اين مهم‌ترين مسئله است. ديدار مقابل بايرن مهم‌ترين ديدار فصل رئال است، ديدار قبل از ديدار فينال. ما در ديدار رفت نتيجه بسيار خوبي گرفتيم. فراموش نکنيد که ما خارج از خانه پيروز شديم. اکنون بايد در خانه هم پيروز شويم.» قهرمان بوندس‌ليگا، اما برخلاف حريفش استرس زيادي دارد. تيم يوپ هاينکس نتوانست در خانه کار را يکسره کند و حالا مجبور است در جو سنگين مادريد هرچه دارد رو کند. بايرن‌مونيخ چيزي براي از دست دادن ندارد و احتمال حذف آنها از ليگ قهرمانان بيشتر از رئال است. نگراني اصلي کادر فني غيبت آرين روبن به دليل مصدوميت است. کاروان باواريايي‌ها بدون روبن به مادريد آمده است، اما احتمال بازي کردن مارتينس و آلابا وجود دارد. بواتنگ ديگر غايب مونيخي‌ها در اين بازي است. بايد ديد هاينکس براي نجات بايرن و جلوگيري از حذف اين تيم چه تاکتيکي اتخاذ مي‌کند.

رمي‌ها منتظر پيروزي

رمي‌ها هم براي بقا در ليگ قهرمانان کار دشواري در پيش دارند. نبرد آ.اس رم – ليورپول فردا شب در استاديوم المپيک برگزار مي‌شود و نتيجه ديدار رفت به ضرر ميزبان است. بندرنشينان هفته گذشته با برد پرگل 5 بر 2 در آستانه صعود به فينال قرار گرفتند. با اين حال دي‌فرانچسکو و يارانش اميدوارند با حمايت همه‌جانبه هواداران خود اشتباهات بازي رفت را جبران كنند و با يک برد دراماتيک جشن صعود به راه بيندازند. سرمربي رم به هواداران وعده داده که فردا شب چهره متفاوتي از جالوروسي را در زمين خواهند ديد. ضمن اينکه دنيل ده‌روسي، کاپيتان رم هم جبران باخت 5 بر 2 و رسيدن به فينال را دور از دسترس نمي‌داند. به نظر مي‌رسد روحيه تيم سوم سري آ براي بازي برگشت خوب است، اما تيم حريف به اين سادگي‌ها کوتاه نخواهد آمد. جو شهر رم کاملاً فوتبالي شده و حتي برخي از کافه‌ها و رستوران‌هاي اين شهر به هنگام بازي مغازه‌هايشان را تعطيل مي‌کنند. درگيري‌هاي شديد هواداران دو تيم در بازي رفت موجب شده تا يورگن کلوپ، سرمربي ليورپول آنها را به آرامش دعوت کند: «اين تنها فوتبال است، فقط فوتبال است و من هرگز افرادي که اين واقعيت را نمي‌فهمند، درک نمي‌کنم. اگر رم بازي برگشت را پيروز شود و به فينال برسند، شايسته آن است و اگر اين اتفاق براي ما رخ دهد نيز همين‌گونه است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار