کد خبر: 904503
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بنيانگذار جشنواره فيلم ترايبكا در مراسم اختتاميه اين جشنواره از ترامپ و تلاش وي براي زير سؤال بردن حقيقت انتقاد كرد.

در آخرين شب جشنواره بين‌المللي فيلم ترايبكا ۲۰۱۸ كه با حضور رابرت دنيرو بنيانگذار جشنواره برگزار شد، اين جشنواره ميزبان يك مجموعه مستند جديد از ليز گاربوس بود كه با عنوان «ركن چهارم» به گزارش‌هاي نيويورك تايمز و پوشش خبري نخستين سال رياست‌جمهوري دونالد ترامپ پرداخت.
دنيرو كه يكي از مخالفان آشكار ترامپ است به حضار هشدار داد كه «ياوه‌گويي‌هاي ترامپ درباره اخبار جعلي» مي‌تواند بسيار خطرناك‌تر از حالت فعلي شود چون اين واژه حالا تبديل به «يك شعار محبوب براي ديكتاتورها و زورگوها» در سراسر دنيا شده و نمايانگر نيت‌هايي بسيار بدتر است.
دنيرو كه پيش از نمايش مجموعه گاربوس در فستيوال ترايبكا روي صحنه رفته بود با اشاره به همه خبرهاي مخالف ترامپ كه از سوي وي با عنوان اخبار دروغ و جعلي خوانده مي‌شوند، گفت: من خيلي نگران اين نيستم كه جمهوريخواهان بخواهند مزخرف‌هاي ترامپ درباره اخبار جعلي را باور كنند. من بسيار نگران اين هستم كه جمهوريخواهان اجازه مي‌دهند ترامپ به اين راحتي حقايق را كنار بزند و واقعيت جايگزين خودش را درست كند، به همين دليل از روزنامه‌نگاراني كه حالا در اين فيلم مستند خواهيم ديد، بسيار تشكر مي‌كنم؛ روزنامه‌نگاران موثق‌نگاري كه همه جا خود را متعهد به نشان دادن حقيقت به ما مي‌كنند. مجموعه مستند گاربوس گزارشگران و دبيران نيويورك تايمز را در نبردشان براي آشكار كردن اخبار حقيقي در حالي نشان مي‌دهد كه ترامپ از ابتداي دوران رياست جمهوري‌اش به جنگ رسانه‌ها رفته است. دنيرو گفت: بامزه است كه فقط چون خودت از چيزي خوشت نمي‌آيد به آن بگويي خبر جعلي. او بعد به حضور اخيرش در برنامه «پخش زنده شنبه شب» يا «اس‌ان‌ال» در نقش رابرت مالر؛ مردي كه در حال حاضر مشغول بررسي پرونده ترامپ است اشاره كرد و گفت: اميدوارم بتوانم در اين برنامه در حالي نقش مالر را بازي كنم كه ترامپ را دستگير و بازجويي مي‌كند، به او دستبند مي‌زند و او را به زندان مي‌برد. گاربوس هم روي فرش قرمز با هاليوود ريپورتر صحبت و تأكيد كرد، عباراتي مثل «اخبار جعلي» و «دشمن مردم امريكا»‌ خواندن رسانه‌ها بسيار خطرناك هستند. او گفت: به نظرم اين يك استراتژي است كه اگر شما بتوانيد حقيقت را زير سؤال ببريد، به نحوي مي‌توانيد از زير همه چيز قسر در برويد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار