کد خبر: 904519
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
اكبر تركان، مشاور عالي رئيس‌جمهور در امور هماهنگي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناپايدار شهري در مصاحبه با روزنامه شرق، عباس آخوندي وزير راه را كه قبل از اين مستبد خوانده بود، لجباز هم مي‌نامد.

اكبر تركان، مشاور عالي رئيس‌جمهور در امور هماهنگي نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناپايدار شهري در مصاحبه با روزنامه شرق، عباس آخوندي وزير راه را كه قبل از اين مستبد خوانده بود، لجباز هم مي‌نامد. همه اينها به خاطر آيين‌نامه جديد وزارت راه‌وشهرسازي براي لغو ارجاع نظارت به سازمان نظام مهندسي است كه موجب اختلاف بين تركان و آخوندي شده است. موضوع اختلاف البته مسئله ما نيست اما اينكه چرا اين اختلافات علني و در رسانه‌ها گفته مي‌شود، موضوع ماست. خصوصاً كه در هفته‌هاي اخير اين اختلافات بسيار بيشتر از سطح وزير و مشاور رئيس جمهور علني شده است. رئيس جمهور در نشست هم‌انديشي با مديران دولتي از برخي مديران دولتي گلايه كرد كه روزه سكوت گرفته‌اند. چند روز بعد او صريحاً تعدادي از وزرايش را متهم كرد كه نااميدانه حرف مي‌زنند. پيش از آن هم وقتي اكبر تركان در اوج آشفتگي بازار ارز از بالا رفتن قيمت دلار دفاع كرد، رئيس جمهور در سخنراني علني تأکید کرد آقاي تركان كه مشاور ارزي بنده نيست و سخنگوي دولت هم اظهارنظر او را شخصي دانست. همه اين اظهارات يك سؤال ايجاد مي‌كند كه آيا دولتي‌ها در جلسات خصوصي همديگر را نمي‌بينند كه علني پاسخگوي اظهارات همديگر هستند و بحث را به رسانه مي‌كشانند؟

بي‌بي‌سي عليه ظريف؛ همراه بهايي‌ها

بی‌بی‌سی فارسي هم همراه توئيتري‌هاي ضدانقلاب و بهايي و منافقین شده تا اثبات كند، محمد جواد ظريف دروغگوست. ماجرا هم از يك مثلاً جلسه پرسش و پاسخ شروع شده است؛ پرسش و پاسخ‌هايي در نشست شوراي روابط خارجي امريكا كه بيشتر شبيه بازجويي از ظريف است. ظريف در بخشي از آن مصاحبه در مورد وضعيت بهايي‌ها در ايران مي‌گويد و اينكه بهايي بودن جرم نيست. ظريف در ادامه مي‌گويد كه «در ايران كسي به دليل بهايي بودن و يا اعتقاد نداشتن به خدا به زندان نمي‌رود. ما مذهب بهاييت را به رسميت نمي‌شناسيم اما اين يك عقيده است. يك نفر مي‌تواند اگنوستيك باشد، كسي مي‌تواند آيتيست باشد. ما نمي‌رويم آنها را به خاطر آيتيست بودن‌شان به زندان بیندازیم. اين تفاوتي است كه بايد قائل شويد. اما همچنين بهايي بودن باعث مصونيت كسي در برابر قانون نمي‌شود اگر مرتكب جرم شود.»
پس از اين سخنان موجي در توئيتر از سوي كاربران ضدانقلاب راه افتاد كه ظريف را دروغگو خواندند. اولين كسي كه جريان دروغگو خواندن ظريف را در توئيتر راه انداخت، كارمند FDD (بنياد دفاع از دموكراسي) بود كه اين نهاد همواره خواهان تحريم‌هاي مختلف عليه ايران بوده است. موجي كه بسياري از آن به‌وسیله ربات‌ها و كاربران فيك انجام شد. در مقابل اين جريان موجي در توئيتر راه افتاد كه تبيين مي‌كرد به داشتن چنين وزير خارجه‌اي افتخار مي‌كند. پس از اين ماجرا بی‌بی‌سی فارسي هم كوشيد از معركه دروغ و هياهو عقب نماند و به حمايت از كاربران بهايي و مخالفان ايران وارد ميدان شود. بی‌بی‌سی گزارشي از كارنامه ظريف مي‌رود و كارنامه او را طولاني و همپاي عمر جمهوري اسلامي و او را ويترين جمهوري اسلامي مي‌خواند. آنها ظريف را قهرمان مذاكرات هسته‌اي مي‌خوانند و بعد دفاعيات ظريف از برنامه موشكي را مي‌بينيم. تصوير بعدي اين گزارش تجمعي كم تعداد در خارج از كشور است كه افراد در آن ظريف را دروغگو خطاب مي‌كنند. بی‌بی‌سی در تصوير بعدي گزارشش با پخش سخنان ظريف در مورد بهاييان قبرستاني از بهاييان نشان مي‌دهد... بی‌بی‌سی عملاً از منافقين و بهايي‌ها دفاع مي‌كند تا ظريف را دروغگو نشان بدهد و به تبع آن جمهوري اسلامي را. قهرماني ظريف براي آنها فقط وقتي است كه پاي ميز مذاكره بنشيند.

صداي ابطحي هم از كابينه روحاني درآمد!

رئيس جمهور از وزرايش ناراضي است و اين موضوع را حتي در سخنراني‌هاي عمومي نيز بيان كرده است. حالا محمدعلي ابطحي به اين نارضايتي واكنش نشان داده و گفته به جاي گلايه علني، كابينه را ترميم كند. او در كانال تلگرامي‌اش نوشته: «آقاي روحاني به جاي گلايه‌هاي علني از وزرايش، باید هرچه سریع‌تر كابينه‌اش را ترميم كند. همان‌که رهبران اصلاح‌طلب از ابتدا در مورد اين چينش كابينه ابراز نگراني مي‌كردند. » ابطحي در عين حال نگران است نيروهايي كه او آنها را معتقد به شعارهاي روحاني مي‌داند در اين ترميم حذف شوند. نيروهايي كه به نظر او اقليت هستند و اين يعني كه از نظر ابطحي اكثريت كابينه روحاني به شعارهاي او معتقد نيستند! اشاره ابطحي را مي‌توان در چارچوب ادعاي هميشه اصلاح‌طلبان پيرامون كابينه روحاني ارزيابي كرد كه معتقدند از اصلاح‌طلبان استفاده نشده است. او حتي نسبت به آنكه خود روحاني جزو اقليت باورمندان باشد، مردد است: «روحاني در سه سال آينده به كابينه‌اي نياز دارد كه حامي شعارهاي او در ايام انتخابات باشند. البته اگر خودش به آن شعارهاي رأي آور باور دارد. موج کم‌نظیر ناامیدی در جامعه با عمل‌هايي كه متناسب با شعارهاي اقتصادي و سياسي باشد کم‌رنگ مي‌شود. نه با گلايه و سخنراني. او با بيان «ضرب‌المثل جلوي ضرر را از هركجا كه بگيريم سود است. » بيان مي‌كند كه كابينه كنوني را ضرر مي‌داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار