کد خبر: 904525
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، تعدادی از مدیران ارشد با ارقام بالای ۸۰۰، ۷۰۰ و۵۰۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت، طبق قانون سال ۹۵ بازنشسته شده‌اند که حقشان هم بوده است، اما دریافت این مبالغ و بازگشت به مسئولیت قبلی جای بحث است.

محمد حسینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد پرداخت پاداش بازنشستگی به برخی مسئولان دولتی در اواخر سال ۹۶ اظهار داشت: پس از تصویب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷، دولت اعلام کرد با تصویب این ماده و کاهش پاداش بازنشستگی همه نخبگان و مدیران توانمند در دولت درخواست بازنشستگی خواهند داد. بنابراین کمیسیون خواستار ارائه گزارشی در مورد مدیران بازنشسته از سوی دیوان محاسبات شد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، تعدادی از مدیران ارشد با ارقام بالای ۸۰۰، ۷۰۰ و۵۰۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت، طبق قانون سال ۹۵ بازنشسته شده‌اند که حقشان هم بوده است، اما دریافت این مبالغ و بازگشت به مسئولیت قبلی جای بحث است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: این افراد که با دریافت پاداش پایان خدمت عملا بازنشسته شده‌اند، مجددا اول سال به محل کار خود برگشته‌اند. در صورتی که مدیران می‌خواستند در سال ۹۶ بازنشسته شوند، این پاداش حق آن‌ها بود و باید می‌گرفتند اما پس از دریافت پاداش پایان خدمت نباید سرکار خود باز می‌گشتند.

حسینی افزود: اگر مدیری فکر می‌کند در نظام جمهوری اسلامی به وجودش تا این حد نیاز است، باید از ما به تفاوت پاداش بازنشستگی طبق قانون بودجه سال۹۵، ۹۶ و ۹۷ بگذرد اگر نمی‌توانند از ۳۰۰-۲۰۰ میلیون بگذرند، پس چطور شهدا از جانشان گذشتند؟ چگونه ما امروز دم از شهدا می‌زنیم؟ 

وی تصریح کرد: این افراد حدود ۱۴-۱۳ نفر هستند و همه در سطح مقامات کشوری هستند، که تعدادی از آنها در بانک مرکزی، تعدادی در شرکت ملی نفت و یکی دو نفر از جاهای دیگر هستند.

گفتنی است دریافتی‌های نجومی گروهی از مسئولان دولتی در سال‌های اخیر خبرساز شده است. به عنوان مثال، چندی قبل حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس اعلام کرد: معاون رئیس‌کل بانک مرکزی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش گرفته اما سیف بلافاصله مجدداً او را به سرکار برگرداند؛ بدون اینکه این مبالغ (پاداش میلیاردی) برگشت داده شود.

یکی دیگر از کسانی که در ماجرای حقوقهای نجومی سابقه دریافت‌های کلان داشت و به گفته رئیس‌دیوان محاسبات، از جمله افرادی بوده که حاضر به بازگرداندن آن مبالغ نشده بود هم بعدا به مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس منصوب شد و بعد از چند ماه برکنار شد.

سال 95 هم اخباری منتشر شد که نشان می‌داد رئیس‌اسبق صندوق توسعه ملی طبق اسناد و مدارک از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است.

هر چند بعدا حدود 700 میلیون تومان از دریافتی صفدر حسینی پس گرفته شد، اما در همان زمان نوبخت، رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از وی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد.

منبع: کیهان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
در خیلی دستگاههای دولتی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
فقط در یک دستگاه دولتی که با خارج ارتباط کاری دارند همین مقدار و شاید بیشتر این کلک مالی را زده اند و در یال 97 هم قرار دادی مشغول کار هستند لطفا بفرمائید 14 را از کجا آورده اید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار